teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com

2018























2017
























2016
































2015































2014





























2013

























2012


















2011











2010






































































































Jeudi 20 septembre 2018
 
Présentations de Personnage - Famia Mercius

Tourbevase est riche en créatures, lieux et habitants étranges et merveilleux, mais cette étrangère est peut-être la plus étrange de toutes. Voici Famia Mercius. Permettez que nous fassions les Présentations !

Extrait des œuvres de Talen-Nakal, conteur des Vive-Gorges

Une jeune éclose me demanda un jour :

— Deelith, quelle est la créature la plus étrange que tu aies vue dans Tourbevase ?

Elle me regardait avec des yeux gros comme les lunes, s’attendant sans doute à un haj-mota entièrement blanc ou un wamasu à deux têtes. J’agitai la queue et répondis.

— Petit-cœur, tu connais déjà cette créature, la plus étrange de tout Tourbevase.

Elle fronça le rostre e sa langue darda, incrédule.

— C’est impossible, deelith. Mespied ne m’ont pas portée plus loin que Lilmth. Je n’ai jamais goûté l’eau de la Basse-Fange, ni nagé dans le Ree-An-Wo. Qu’ai-je pu voir de si inhabituel ?

— Tu n’es jamais entrée dans la maison du passé, à Lilmoth ? Tu n’as jamais rencontré la peau-douce qui y vit ?

Bien sûr, je connaissais la réponse. Tout le monde connaît cet endroit et ses tas d’objets vieux et inutiles.

— Famia, ricana-t-elle comme si l’idée même lui mettait une guêpe dans le nez. Mais, c’est juste une petite folle qui sourit.

— Pas folle, petit-cœur, réfutai-je en secouant la tête. Mais très étrange. Tu demandes pourquoi elle est la créature la plus étrange de toutes ? Regarde la tortue.

La tortue est lente, et porte son armure sur son dos. Son âme est prudente, tout comme son corps est prudent. La vipère cerceau dort dans l’arbre, et frappe quand elle a envie. Son âme est capricieuse et glissante, comme son corps. Chaque oiseau, chaque bête, chaque personne dans Tourbevase agit selon sa nature… sauf Famia.

La crête d’interrogation de la jeune éclose frémit et elle se pencha en avant pour humer la vérité dans mes paroles.

— Mais beaucoup de peaux-douces viennent sur nos terres pour chercher de vieilles statues et des trésors inutiles. Elle collectionne la poterie brisée et les bijoux poussiéreux, comme eux.

— Certes, mais il faut aussi regarder le pourquoi. Beaucoup de peaux-douces viennent nous voler nos terres, nos secrets, et même nos vies. D’autres viennent pour nous éduquer, soi-disant, convaincus que nous sommes des sauvages à cervelle de poisson dépendants de leur sagesse et de leur pitié. Pour le pillard comme pour le missionnaire, nous sommes inférieurs. Nos denrées et nos traditions ne sont qu’un amusement. Mais pas pour Famia.

Je soulevai l’éclose pour la poser sur mes genoux, et couvris son œil gauche de la main.

— Famia voit avec l’œil d’un caméléon, petit-cœur. Un œil tourné vers le chemin sec, pour chercher des ruines moussues, de vieilles cryptes de xanmeers. Toujours, elle examine, elle conserve et elle catalogue. Mais elle ne voit jamais.

L’éclose gloussa et se tortilla sur mes genoux quand je pressai la paume sur son œil droit.

— L’autre œil regarde en aval. Il voit la vérité de notre peuple. Il regarde nos ouvrages, nos chansons et nos traditions, et voit leur beauté, leur dignité. Il aspire à connaître la volonté de l’Hist, comme nous. Et malgré tout cela, ajoutai-je en la reposant à terre, malgré son âme bifide et ses yeux déséquilibrés, Famia vit dans la joie. Elle danse sur la berge de la vie, un pied dans l’eau et l’autre sur le sable. Une enfant sans racines, une enfant partagée.

Je regardai la petite éclose en face, et vis la première étincelle de la compréhension.

— Alors, vois-tu ce qu’elle a de si étrange, à présent ?

Ses lèvres s’ourlèrent en un sourire saxhleel, et elle hocha la tête.

— Oui, deelith. Ce n’est peut-être pas si grave, d’être étrange.

 
 


Mardi 18 septembre 2018
 
Obtenez une villa saisissante, une monture et un familier pendant l'événement Printestive

Gagnez le succès Pionnier/Pionnière du Couchant et collaborez avec les autres joueurs pour obtenir des objets de collection uniques sur le thème du Couchant – plus vous serez nombreux à obtenir ce succès, plus les récompenses seront grandes !

Printestive s’engage

Du jeudi 20 septembre à 17 heures jusqu’au vendredi 28 septembre à 16 heures, collaborez avec les autres joueurs d’ESO: Summerset pour explorer l’île et gagner jusqu’à trois objets de collection uniques, dont le familier Poney psijique, la monture Chargeur d’escorte psijique, et l’imposante demeure de la Grande villa psijique.

Explorez le Couchant, recevez des objets de collection uniques !

Pour aider à débloquer ces nouvelles récompenses, vous devez obtenir le succès Pionnier/Pionnière du Couchant en visitant les 10 « lieux saisissants » d’ESO: Summerset, situés dans la patrie des Hauts-Elfes et sur le siège insulaire mystique de l’Ordre psijique. Chaque jour, nous mettrons à jour la page de l’événement Printestive pour indiquer la progression de la communauté ESO avec une jauge spéciale. Le familier sera débloqué à 33 %, la monture à 66 %, et enfin la maison à 100 %. Si vous avez déjà gagné ce succès, ne vous inquiétez pas, vous êtes déjà compté dans la jauge.

Vous pourrez suivre votre progression dans le succès Pionnier/Pionnière du Couchant et trouver des indices sur les lieux à visiter dans votre menu des Succès. Mais si vous avez du mal à trouver votre chemin, voici une carte utile :

Lieux saisissants pour le succès Pionnier/Pionnière du Couchant

Afin de pouvoir recevoir les récompenses, vous devrez vous être connecté au jeu en possédant ESO: Summerset au moins une fois (depuis son déploiement en juin) avant le lundi 8 octobre à 2 heures du matin. Veuillez remarquer que les récompenses seront remises le 10 octobre, et même si vous n’avez pas pu obtenir le succès Pionnier/Pionnière du Couchant, du moment que vous vous êtes connecté au jeu tout en possédant ESO: Summerset avant le 7 octobre, vous recevrez les récompenses débloquées. N’oubliez pas de remercier les autres joueurs !

Enfin, nous activons aussi les butins Twitch pour tous les streams ESO Twitch ! à partir du jeudi 20 septembre à 16 heures, regardez n’importe quel stream ESO sur Twitch avec un compte lié pour pouvoir recevoir des Caisses à Couronnes Ouroborus. La fenêtre des butins Twitch se refermera le vendredi 28 septembre à 1 heure du matin. Les butins seront remis toutes les 24 heures à 17 heures, et ne sont actuellement disponibles que pour les utilisateurs PC/Mac.

Summerset en promotion

Si vous envisagez d’acheter ESO: Summerset, le moment est bien choisi pour découvrir le nouveau Chapitre de The Elder Scrolls Online ET obtenir des récompenses uniques au passage. À compter d’aujourd’hui, vous pourrez acheter The Elder Scrolls Online: Summerset avec jusqu’à 40 % de réduction (y compris les Standard Edition, Upgrades et Digital Collector’s Edition), et jusqu’à 50 % de réduction pour The Elder Scrolls Online: Standard Edition (remarquez que ce produit ne contient pas le Chapitre Summerset) et The Elder Scrolls Online Collection.

Vous pouvez acheter ESO: Summerset, y compris les éditions Standard, Upgrades, et Collector’s Editions en promotion ici.

Les dates de cette promotion sont :

    18 septembre – 2 octobre

      ESO: Summerset Mise à Niveau Dématérialisée
      ESO: Summerset Mise à Jour vers l'Édition Collector Dématérialisée

    25 septembre – 2 octobre

      ESO: Summerset Édition Standard
      ESO: Summerset Édition Collector Dématerialisée
      The Elder Scrolls Online Collection

N’oubliez pas que les achats d’ESO: Summerset réalisés entre maintenant et le 8 octobre à 2 heures du matin recevront les récompenses de Printestive (à condition de vous connecter au moins une fois). Vous pourrez consulter les réductions individuelles de chaque version sur notre site.

 
 


Jeudi 13 septembre 2018
 
Présentation de Murkmire et de la Mise à Jour 20

Aventurez-vous dans le marais noir et découvrez la culture argonienne comme jamais auparavant dans Murkmire, le prochain Pack de jeu téléchargeable de The Elder Scrolls Online. Explorez ce qui vous attend avec cette nouvelle zone, et découvrez le patch du jeu de base de la Mise à Jour 20 dans cet article de présentation.

Ce nouveau Pack de jeu téléchargeable ajoute une toute nouvelle zone à explorer, une nouvelle quête principale, une nouvelle arène à conquérir en groupe et plus encore. La Mise à Jour 20 arrivera en même temps pour apporter quelques changements à Cyrodiil, de nouveaux mobiliers Boîte à musique, et une série d’améliorations à l’éditeur de maison, ainsi que des équilibrages.

Découvrez l’Hist

Avec Murkmire, vous pourrez explorer une toute nouvelle zone sur la côte sud du marais noir. Pour vous aventurer dans ce Nouveau Monde, vous pataugerez dans des marécages et trébucherez dans de denses jungles pleines de vie, pour y rencontrer des maisons sur pilotis incroyables, des temples oubliés et des ruines impériales décrépites.


Découvrez les profondeurs du marais noir

Dans cette nouvelle zone, vous pourrez découvrir les mystérieux Saxhleels (que le reste de Tamriel appelle des Argoniens) et explorerez les profondeurs les plus reculées du marais pour découvrir des secrets jamais abordés sur la relation entre les tribus argoniennes et leurs Hist sacrés.

Tandis que vous explorerez ce monde nouveau, vous rencontrerez des défis et dangers inconnus, comme des boss sauvages uniques, des antres, des quêtes et bien plus. Bien sûr, cette nouvelle zone regorge également de trésors, comme de nouveaux ensembles d’objets, des meubles, des styles de tenue, des objets de collection et autres. Les terres sauvages du marais noir sont riches de vie et de dangers cachés, mais il sera également généreux avec ceux qui perceront ses secrets à jour.

Récupérez un artefact perdu

Murkmire propose aussi une quête principale qui vous fera sillonner toute la nouvelle zone pour aider d’intrépides explorateurs et d’énigmatiques Argoniens à récupérer une antiquité saxhleel légendaire. Pendant cette aventure, vous croiserez des personnages hauts en couleur et explorerez l’histoire et les secrets des Saxhleels. En même temps que cette relique, vous découvrirez la culture riche et dynamique de la race la plus étrange de Tamriel.


Faites l'expérience de la culture argonienne

Dans cette nouvelle quête narrative, vous affronterez la terrible faction des Matonnoirs, des tribus argoniennes méfiantes et hostiles, des pilleurs de tombes menaçants, des pièges antiques, des bêtes sauvages et même des plantes carnivores ! La fortune et l’aventure vous attendent au cœur du marécage, mais pour ceux qui exploreront ses marais fétides et ses ruines effondrées, le plus grand trésor de Tourbevase restera la connaissance.

Combattez dans l’arène

Construite en un seul jour il y a de cela des siècles par le puissant mage Pelladil Direnni et ses atronachs de pierre, la Prison de la Rose noire fut l’une des colonies pénitentiaires impériales les plus redoutées. Ceux qui avaient la malchance d’y échouer, au cœur des marais du sud de Tourbevase, en ressortaient rarement. Aujourd’hui, les ruines de ce donjon servent de forteresse aux Matonnoirs, une bande de malandrins monstrueux composée de descendants d’anciens détenus.



Si vous voulez prouver votre valeur, vous pouvez entrer dans cette nouvelle arène à classement pour quatre joueurs et affronter ses cinq phases. Si vous survivez, vous gagnerez de nouvelles armes puissantes, comme l’épée longue de la Rose noire qui renforce votre compétence Uppercut, et de nouveaux ensembles d’objets. Cette nouvelle arène est très difficile, mais au fil de votre progression, votre groupe et vous pourrez utiliser quatre puissants sceaux, dont le Sceau de Résurrection qui peut ranimer toute votre équipe à la fois !

Cyrodiil tombe

Avec la Mise à Jour 20 gratuite incluse dans ce Pack de jeu téléchargeable, la Guerre des alliances de Cyrodiil va subir un changement dramatique avec l’inclusion de ponts et de péages entièrement destructibles. Tout comme vous pourrez briser les murailles ennemies avec vos armes de siège, vous pouvez à présent abattre les ponts et péages de Cyrodiil, et ainsi empêcher (ou au moins retarder) la progression ennemie.



Pour aider les guerriers de votre faction à surmonter ces obstacles, de nouveaux sentiers ont été ouverts à proximité, pour vous donner un moyen secret-mais-étroit d’entrer sur le territoire ennemi. Mais si l’ennemi s’attend à votre arrivée, ces mêmes sentiers pourraient bien vous conduire dans une embuscade. Enfin, de nouveaux avant-postes seront rajoutés dans tout Cyrodiil, pour donner de nouveaux points de départ à vos assauts, ou de nouveaux endroits où monter une résistance désespérée.

Mise à Jour 20

Outre ces changements et additions dans Cyrodiil, nous apporterons aussi de nombreuses améliorations au système de logement. À présent, dans l’Éditeur de maison, vous pourrez sélectionner et déplacer plusieurs objets à la fois, et ainsi déplacer sans effort des intérieurs entiers. Pour vous aider à construire la maison parfaite, nous avons aussi ajouté une fonction Annuler, pour rapidement revenir sur un changement. Enfin, nous allons ajouter un nouveau type de mobilier, les boîtes à musique. Vous pourrez profiter de chez vous de certaines des mélodies rencontrées en Tamriel !


Mettez de la musique chez vous !

Bien sûr, cela ne couvre pas tout ce qu’apportera la Mise à Jour 20. Avec ce nouveau patch, nous vous apporterons aussi des améliorations de qualité de vie, comme la capacité très demandée de réordonner vos personnages sur l’écran de sélection des personnages. Enfin, nous avons apporté une série de changements généraux au combat dans ESO pour rééquilibrer la régénération de ressources pour toutes les Classes, tout en fournissant des occasions de contre pour les compétences à Bouclier protecteur et en améliorant l’efficacité des compétences passives des armures légères et moyennes.

Nous vous donnerons bientôt d’autres informations sur tous les changements apportés par la Mise à Jour 20.

Commencez votre expédition

Avec une nouvelle zone à explorer, de nouvelles histoires à vivre et de nouveaux défis à relever, The Elder Scrolls Online : Murkmire apporte aux joueurs d’ESO le monde mystérieux des Argoniens tel qu’ils ne l’ont jamais vu. ESO : Murkmire sera disponible en premier pour les membres d’ESO Plus et à l’achat dans la Boutique à Couronnes en jeu, mais nous sommes ravis de vous annoncer que tout le Pack de jeu téléchargeable sera disponible comme récompense de connexion journalière au cours du mois de novembre. Nous vous expliquerons comment vous pourrez gagner ESO : Murkmire comme récompense quotidienne d’ici quelques semaines.

 
 


Mercredi 12 septembre 2018
 
Annonce de la saison des Caisses à Couronnes d'Hallowjack, et distribution gratuite

De terribles spectres et de monstrueux démons reviennent harceler Tamriel dans les nouvelles Caisses à Couronnes d’Hallowjack, qui arrivent bientôt dans The Elder Scrolls Online. Découvrez en avance ces sinistres nouvelles Caisses à Couronnes et découvrez comment en gagner trois gratuitement dans cet article de présentation !

Le seigneur Hallowjack, seigneur des Peurs Mortelles ! Une fois par an, les portails s’ouvrent entre Nirn et le demi-plan d’Hallowjack, Détritus, et des objets sinistres et inquiétants arrivent sur les marchés de Tamriel. Bien que les marchands et les banquiers plaisantent sur le contenu possible de leurs Caisses d’Hallowjack, leurs fariboles ne peuvent cacher la terrible vérité. Oserez-vous ouvrir ces Caisses hantées pour révéler et libérer leur terrible contenu ?

Gagnez des Caisses à Couronnes gratuites

Si vous voulez découvrir certains des objets terrifiants de la nouvelle saison des Caisses à Couronnes, vous pourrez gagner jusqu’à trois Caisses à Couronnes d’Hallowjack gratuites, rien qu’en jouant ! Pour les acquérir, connectez-vous au jeu et tuez n’importe quel ennemi (monstre, boss ou même un PNJ ennemi) chaque jour pendant l’événement les 14, 15 et 16 septembre. 

Remarquez que pour cet événement, chaque jour commence le matin à 2 heures du matin et se termine à 1 h 59 le lendemain (heure de Paris).

Vous recevrez une Caisse par jour où vous participerez (avec un maximum de trois), et vous recevrez toutes vos caisses le mercredi 19 septembre. Vous les trouverez dans votre menu des Caisses à Couronnes.

Semez la peur en Tamriel

La Saison des Caisses à Couronnes d’Hallowjack commence officiellement le jeudi 20 septembre, et vous pourrez obtenir ces inquiétantes nouveautés dans la section Caisses à Couronnes de la Boutique à Couronnes. Ces caisses enferment (pour le moment !) une collection terrifiante d’objets nouveaux : montures, familiers, déguisements, consommables et autres.


Cheval du cavalier d’Hallowjack et familier coquelet démon



Familier vipère des récifs à crête et meuble Crâne enflammé d’Hallowjack

Si le destin vous sourit, vous pourrez même remporter l’une de ces montures très rares, qu’on ne trouve que dans les Caisses à Couronnes d’Hallowjack.


Loup à crâne de Daedra d’Hallowjack et Senche à crâne enflammé d’Hallowjack


Destrier lanterne spectrale d’Hallowjack

Outre ces objets terrifiants, pour la durée de la saison des Caisses à Couronnes, vous pourrez acheter le netch d’Hallowjack pour 300 Gemmes à Couronnes. Remarquez que cet objet ne se trouve jamais dans les Caisses à Couronnes, il faut l’acheter avec des Gemmes à Couronnes. Une fois la nouvelle saison commencée, vous le trouverez dans la section Offres limitées des Caisses à Couronnes, dans la Boutique à Couronnes.


Netch d’Hallowjack

Toutes ces horreurs et bien d’autres se trouvent dans les Caisses à Couronnes d’Hallowjack, pendant la nouvelle saison des Caisses à Couronnes. Pour une liste complète de tous les objets que vous pouvez acquérir, consultez ce fil du forum. Vous pouvez aussi acheter les Caisses à Couronnes de la Crypte psijique, bientôt retirées de la boutique, sur notre page de la Boutique à Couronnes. Ne les ratez pas !

Une sinistre saison s’engage

Lorsque la nouvelle saison commencera le jeudi 20 septembre, une nouvelle sélection d’objets horrifiques (mais amusants !) attendra ceux qui ouvriront une Caisse à Couronnes d’Hallowjack. Vous pourrez ouvrir ces caisses dans le menu en jeu de la Boutique à Couronnes.

 
 


Lundi 10 septembre 2018
 
PC/Mac Patch Notes v4.1.9

The Elder Scrolls Online v4.1.9 fixes a number of issues with Item Set abilities from the previous patch, in addition to some issues you may have run into when queuing with the Grouping Tool and some other smaller bug fixes. The size of this patch is approximately 90MB.

ermxgmiuwyfm.jpg

yq9nlsrnvwax.png

Item Sets

    Reverted the previous attempted fix for the Balorgh item set proccing even if you failed to cast the Ultimate. This fix unintentionally caused issues with other Item Set abilities.

      Note: The issue with the Balorgh Item Set will be fixed in a future patch.

aivzv3068mwi.jpg

gsfpuit6a0iq.png

General

    Fixed some issues where you could receive the warning “Someone has declined the invite” when using the Grouping Tool, even if everyone accepted the invite.

w5nzc277ynan.png

Stormhaven

    Adjusted some NPCs that were respawning too quickly.

r658swptwda2.png

Localization

    Fixed an issue where the five-piece set bonuses for some new items sets were not displaying in French and German.
    Fixed an issue where the German “Upgrade to Summerset” screen was still displaying pre-purchase information.
 
 


Jeudi 30 août 2018
 
Reprenez la capitale pendant l'événement anniversaire d'Imperial City !

Libérez les rues envahies de Daedra de la cité impériale et gagnez des récompenses bonus, comme des pierres de Tel Var doublées, du butin unique doublé et plus encore. Découvrez tout ce qui concerne l’anniversaire de la cité impériale ici même !

Battez-vous pour la cité

L’événement anniversaire d’Imperial City commence jeudi 6 septembre à 16 heures et se termine le lundi 17 septembre à 16 heures.

Pour participer à la libération de la cité impériale au cours de cet événement, vous devez posséder le Pack de jeu téléchargeable Imperial City ou y avoir accès avec votre adhésion à ESO Plus™. Pendant cet événement, vous pourrez acquérir le Pack de jeu téléchargeable dans la Boutique à Couronnes pour 1 250 couronnes (soit - 50 %) ou procurez-vous le Lot Collector Imperial City à 2 200 couronnes (soit - 60 %).


Le Lot Collector Imperial City

Ce pack collector comprend le Cheval absous, la Peau d’absous, le familier Daedra et cinq Parchemins d’Expérience à Couronnes, en plus du Pack de jeu téléchargeable lui-même.

Une fois que vous aurez acquis le Pack de jeu téléchargeable, vous pourrez vous aventurer dans la capitale de Cyrodiil via l’une des trois entrées des égouts.

Doublez vos récompenses

La cité impériale est envahie par les Daedra et les guerriers des factions opposées, mais aussi pleine des trésors inimaginables d’un empire déchu, et ceux qui auront l’audace de combattre pied à pied dans les égouts et quartiers contestés de la ville comprendront que le jeu vaut largement la chandelle.

Pendant que vous tenterez de prendre le contrôle de la capitale pour cet anniversaire, vous pourrez gagner les récompenses bonus suivantes :

    Double quantité de pierres de Tel Var sur tous les monstres
    Doubles chances de trouver le familier Galopin de Brûlepierre ou la Peau d’Absous
    Double quantité de Fragments de clef
    Double quantité de sacs lâchés par les galopins rusés ou avares
    Double quantité d’objets lâchés par les boss (y compris dans la cité impériale elle-même et dans ses donjons)

Vous pourrez gagner ces récompenses en participant à toutes les activités de la cité impériale. Cela comprend la lutte contre les Daedra dans les égouts impériaux, la capture des quartiers à la surface ou l’exploration des deux donjons du Pack de jeu téléchargeable : les égouts de la cité impériale ou la Tour d’or blanc.


Gravissez la Tour d’or blanc

Enfin, depuis la Mise à Jour 18, le galopin de Brûlepierre et la Peau d’Absous sont emballés (précautionneusement) dans des boîtes runiques : si vous obtenez une récompense que vous ne désirez pas, vous pouvez la mettre en vente chez les marchands de guilde pour vous enrichir !

Appropriez-vous le Cœur de Tamriel

La cité impériale est envahie par les sbires de Molag Bal et les prétendants au Trône de Rubis. Glissez-vous dans la cité, éliminez l’infestation Daedrique et rendez sa splendeur à la capitale impériale. Un honneur inouï attend ceux qui répondront à cet appel, mais si vos désirs sont plus mercenaires, les trésors sont tout aussi réels. Comptez-vous explorer la cité impériale ? Dites-le-nous sur Twitter @TESOnline et Facebook.

 
 


Mercredi 29 août 2018
 
Vitrine de la Boutique à Couronnes - Septembre 2018

De monstrueuses nouvelles armes, de nobles montures et des tenues Orques, voilà une partie de ce qui vous attend en septembre dans la Boutique à Couronnes. Découvrez ici les familiers, montures, styles, déguisements et autres délices que vous pourrez acquérir le mois prochain dans cette Vitrine de la Boutique à Couronnes.

Costumes

Blouse inaltérable d’épouse-forgeronne

« Gardez votre tranchant pendant que vous martelez votre dague ! Propose le tailleur orque Borzighu. Notre blouse d’épouse-forgeronne, tissée en fibres ignifugées de cinglegorge grise, protège des braises, de la suie, des cendres et même des éclaboussures de métal en fusion. Tout en restant torride ! »

La Blouse inaltérable d’épouse-forgeronne sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 13 septembre.

Robe du Jour de la Vengeance

« Le jour de la Vengeance de Malacath sera bientôt là, et il faudra être sur votre trente-et-un ! insiste Borzighu d’Orsinium. Même si, bien sûr, en tant qu’Orques, nous pensons chaque jour à la vengeance, le jour de la Vengeance est notre fête préférée ! »

La Robe du Jour de la Vengeance sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 13 septembre.

Artisanat

Style artisanal à Couronnes : les Welkynars

Sert à apprendre le style d’artisanat welkynar. Bien que l’ordre chevaleresque des Welkynars ne compte jamais plus de quatre membres, chacun de ces chevaliers a besoin d’équipements variés, qui répondent à des spécifications exactes et emploient les meilleurs matériaux !

Le Style artisanal à Couronnes des Welkynars sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 12 septembre.

Styles de tenues

    Lot d’armes de Taillombre

Ce lot d’armes comprend un ensemble de styles de tenues pour les armes de Taillombre, assorti au Masque de monstre et aux épaules Indomptables.






Le lot d’armes Taillombre sera disponible sur toutes les plateformes, du 26 septembre au 31 octobre à 16 heures. Pendant cette même période, la page de style du Masque de Taillombre aura une chance de tomber sur le boss final des Cachots interdits I Vétéran, et la page de style des épaules de Taillombre aura une chance d’être présente dans le Coffre Indomptable de Maj al-Ragath. Consultez cet article pour plus de détails sur les styles de monstres.

Mobilier

Lot Molag Bal

Du mobilier en rapport avec le prince Daedra Molag Bal et Havreglace.

Le Lot Molag Bal sera disponible sur toutes les plateformes, du 13 au 17 septembre à 16 heures.

Montures

Cheval de guerre impérial

Lorsque l’Empire de Cyrodiil était à son faîte, la cavalerie de la Légion impériale chevauchait ces destriers blancs de craie sous l’étendard au losange.

La compétence de monte n’affecte pas l’apparence de cette monture.

Le Cheval de guerre impérial sera disponible sur toutes les plateformes, du 3 au 6 septembre à 16 heures.

Loup cauchemardesque maître de meute

Seigneur de la Meute du cauchemar, ce loup de monte noir comme la nuit a des pattes embrasées, et les flammes dansent dans sa gueule et sur sa queue. Comment douter qu’il provienne des Terres mortes de Mérunès Dagon ?

Le Loup cauchemardesque Maître de meute sera disponible sur toutes les plateformes du 27 septembre au 3 octobre à 16 heures.

Familiers

Dogue de guerre impérial

Les chiens de guerre sont courants dans les légions impériales. Le chien de guerre impérial est même devenu une mascotte de la Deuxième Légion, stationnée en temps de paix dans la région de Bruma.

Le Dogue de guerre impérial sera disponible sur toutes les plateformes, du 3 au 6 septembre à 16 heures.

Échalette biche

Lorsque le printemps arrive dans les forêts ensoleillées du sud du Wrothgar, les jeunes échatères naissent parfois avec un camouflage tacheté qui disparaît à l’âge adulte. Mais c’est joli, tant que ça dure.

L’échalette biche sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 13 septembre.

Nightmare Wolf Cub

« Vous pouvez avoir peur. Très peur, vous disent les gros yeux embrasés de ce chiot. S’il vous plaît ? » Mais malgré tous ses efforts pour passer pour un Loup cauchemardesque adulte, cette petite boule de poils fumante reste adorable.

Le Louveteau de cauchemar sera disponible sur toutes les plateformes, du 27 septembre au 3 octobre à 16 heures.

Retrait d’objets existants dans la Boutique à Couronnes

Les objets suivants seront retirés de l’inventaire de la Boutique à Couronnes sur toutes les plateformes le 24 septembre à 16 heures.

Déguisements

    Tenue du festival de Sucrelune
    Grande tenue luxueuse de l’assemblée du Jarl

Familiers

    Daedrat
    Vipère de Sep
 
 


Lundi 27 août 2018
 
PC/Mac Patch Notes v4.1.7

The Elder Scrolls Online v4.1.7 fixes a handful of issues in the Fang Lair, Scalecaller Peak, and March of Sacrifices dungeons, including one of the Golden Indrik’s not being visible. We also have fixed the issue where respec costs didn’t appear to be reduced to 1 gold per skill point, and are extending the reduced fee until a future incremental patch. The size of this patch is 91.4MB.

rd15wp0nmqu4.jpg

bs4804acrz6b.png

Dungeons

    Fang Lair

      Fixed multiple issues with the Dire Immolation ability cast by the Cadaverous Dire Wolves, and the Withering Spores ability cast by the Volatile Fungus.
      The menagerie encounter no longer resets after the Cadaverous Senche-Tiger or Cadaverous Guar recover from their stun.

    Scalecaller Peak

      Plague Concoctor Mortieu now correctly applies his infection debuffs to all players in the encounter, making the achievement “Doctor's Orders” properly obtainable.

o1srgmacktlj.jpg

e619eaocw5ym.png

General

    Fixed an issue where Welkynar Motif Fragments were dropping from Veteran Cloudrest Trial when two (and only two) of the three bosses fought alongside Z’Maja. The Motif Fragments will no longer drop until September 12th, when they are scheduled to begin dropping from all Veteran configurations of the Cloudrest Trial (and Normal Cloudrest, when Z’Maja has all her allies).

ot5c8qn3jkos.jpg

blup36x5j45t.png

Dungeons

    March of Sacrifices

      Balorgh


        Reduced the health of the Stranglers spawned during the Hunting Party.
        Balorgh will no longer skip his cast of Hunting Party at the respective health thresholds. 
        Hunting Party no longer fears or stuns players when cast.

      The Golden Indrik involved in the third optional hunt no longer despawns immediately after being revealed.

cx9daw8msj4g.jpg

x77xcrbmyyc1.png

General

    Respec costs are now actually 1 gold per skill point in the UI, and will remain 1 gold until a future incremental.

kcfmknz7l9b4.jpg

993p7jdbz69b.png

Furnishings

    Fixed an issue where the “Cocoon, Enormous Empty” furnishing was invisible.

8iaqzszmvz0u.png

General

    Fixed a UI error related to Skills that would frequently appear.
 
 


Lundi 27 août 2018
 
Débloquez 100 000 or (et bien plus) avec les récompenses quotidiennes de septembre

Connectez-vous à The Elder Scrolls Online pendant le mois de septembre pour obtenir la somme incroyable de 100 000 or pour votre compte, et bien plus. Découvrez tous les détails ici !

Depuis l’introduction des Récompenses quotidiennes à la Mise à Jour 18, vous avez acquis des consommables, monnaies, Caisses à Couronnes et familiers, mais au mois de septembre, nous allons ajouter une quantité d’or colossale. Si vous vous connectez pendant 28 des 30 jours de septembre, vous gagnerez 100 000 or. C’est la plus grosse somme que l’on ait jamais pu gagner en une seule activité dans le jeu (en dehors des boutiques de guilde, bien sûr), et cela pourrait changer du tout au tout votre vie en jeu !

En plus de l’or, septembre vous proposera de nombreuses autres merveilles. Le 21e jour rapportera par exemple le Gilet de skald damasquiné, qui vous permettra de revêtir la tenue de l’aristocratie de Faillaise.


Gilet de skald damasquiné

Le mois prochain proposera également deux Caisses à Couronnes de la Chasse sauvage le jour 7 et trois parchemins d’EXP 150 % le jour 14, pour que septembre soit le plus gros mois de l’histoire des Récompenses quotidiennes !

N’oubliez pas, pour obtenir un objet spécifique, vous devez vous connecter et récupérer un nombre précis de récompenses quotidiennes préalables. Lorsque vous vous connecterez à The Elder Scrolls Online, vous verrez l’objet du jour prêt à récupérer dans la fenêtre d’annonce. Vous pouvez le récupérer aussi tôt, ou à votre déconnexion. Vous pouvez aussi ouvrir la section « Récompenses quotidiennes » de la Boutique à Couronnes pour prendre votre objet, voir les récompenses à venir et voir combien de jour il reste avant la réinitialisation. Afin de pouvoir obtenir les récompenses ultérieures, vous devez prendre l’objet disponible du jour : sans cela, la récompense du mois ne progressera pas.

Nous avons hâte de vous présenter ces nouvelles récompenses, et de partager d’autres surprises excitantes à l’avenir.

 
 


Mercredi 15 août 2018
 
Rapport de terrain du Carnage de mi-l'an

Des milliers de guerriers, soldats et mercenaires se sont lancés dans la guerre d’Alliances, les Champs de bataille et la cité impériale pour le Carnage de mi-l’an de cette année. Lisez notre rapport de terrain pour tout savoir sur l’action JcJ de l’évènement.

L’évènement du Carnage de mi-l’an a pris place entre le 26 juillet et le 6 août, plongeant dans le chaos de la guerre tous les aventuriers de Tamriel en échange de grandes récompenses et d’honneur. Découvrez les informations chiffrées ci-dessous pour plus de détails sur cet évènement aux multiples batailles.

 
 


Lundi 13 août 2018
 
PC/Mac Patch Notes v4.1.5 - Wolfhunter & Update 19

Welcome to The Elder Scrolls Online v4.1.5 and the Wolfhunter DLC Game Pack! Wolfhunter introduces two new 4-player dungeons allowing you to venture into the Hunting Grounds of Hircine, in addition to a host of new collectibles and item sets. You’ll also find a number of updates to the base game including a new Battlegrounds map and Outfit Styles, the addition of Keep Recall Stones for Cyrodiil, updates to the Respec System, and more.

We’ve also made a number of balance changes in this update with the main goals being to improve the Werewolf skill line, reducing the duration of snare and defile effects, and increasing the viability of a number of the less popular item sets.

We hope you enjoy this latest update, which is approximately 2.37GB in size.

New Features / Updates / Big Changes

Wolfhunter DLC Game Pack

    Two New Dungeons
    New Collectibles & Furnishings
    8 New Item Sets

Base Game

    New Battleground Map - Istirus Outpost
    Keep Recall Stones
    Battlegrounds Outfit Styles
    New PvP Collectible
    Respec System Updates
    Welkynar Style Item
    Champion Point Increase

Fixes & Improvements

DLC Game Packs & Chapters

    Clockwork City
    Dark Brotherhood
    Dragon Bones
    Imperial City
    Orsinium
    Summerset

Combat & Gameplay

    Combat & Abilities
    Itemization & Item Sets

Base Game

    Alliance War & PvP
    Art & Animation
    Combat & Gameplay
    Crafting & Economy
    Crown Store & Crown Crates
    Dungeons & Group Content
    Exploration & Itemization
    Housing
    Miscellaneous
    Quests & Zones
    UI

Wolfhunter DLC Game Pack

Two New Dungeons

    Moon Hunter Keep: The Moon Hunter Keep was once the Colovian headquarters of the Order of the Silver Dawn, a group of peerless werewolf hunters found in western Tamriel. It was destroyed by the ancient werewolf Vykosa, who then took up residence at the estate. At first she merely turned the hunters against each other, each competing for the prize of joining her pack, but now she draws in werewolves from distant lands to vie for her favor. Imprisoned in the foul cells below the keep, Adonatus Varian must seek your help to eradicate Vykosa’s evil werewolf followers and remove her influence from the land before it spreads.
    March of Sacrifices: The March of Sacrifices is a section of the Hunting Grounds where mortals compete in teams for a boon from Hircine. It’s a deep ravine surrounded by impassable mountains, and populated with the most ferocious creatures of Hircine’s realm. The hunt quarry is a massive and powerful indrik imbued with special powers from the Daedric Prince himself. If a mortal manages to fell the beast and retrieve its glowing red heart, they may petition Hircine for a boon. This hunt is open to any mortal, but is rarely undertaken by any who are not a follower of Hircine. The competition is bloody, but for the foolish and incredibly desperate, Hircine’s game is a tantalizing opportunity to win a favor from the Prince.
    Moon Hunter Keep and March of Sacrifices are 4-player dungeons that are reached via Reaper’s March and Greenshade, respectively.

      Moon Hunter Keep’s entrance is in northern Reaper’s March, northwest of Arenthia.
      March of Sacrifices’ entrance is a shrine to Hircine in Western Greenshade, north of Woodhearth.

    Both Dungeons include a Normal version in addition to a challenging Veteran version.
    There are a number of rewards for each dungeon, including the following:

      Unique item sets, including two new Undaunted Monster Mask sets, only available within the dungeons
      Unique Achievement awards for completing the dungeons
      A unique player Skin
      A unique Memento
      Several Titles
      Unique housing items

New Collectibles & Furnishings

We’ve added a number of new collectibles for you to acquire in this latest DLC game pack!

    Gothic Hunter’s Headwear: Travel to either the Moon Hunter Keep or March of Sacrifices dungeons to unlock the Gothic Hunter's Headwear. (This is the reward for owning the Wolfhunter DLC game pack.)
    Sable Man-Beast Skin: Only those who have completed the "Moon Hunter Keep Challenger" achievement, by completing the most difficult tasks in Moon Hunter Keep, can proudly display this Skin.
    Bestial Personality: By completing the harshest challenges in the March of Sacrifices dungeon, and thus completing the "March of Sacrifices Challenger" Achievement, you may let slip the bonds of civility with this Personality.
    Werewolf Behemoth Sigil Memento: Unleash your inner werewolf with this sigil, earned by completing "The Great Indrik Hunt" achievement. The Great Indrik Hunt is completed by hunting the three Golden Indriks within the March of Sacrifices, and earning their boons.
    Trophy: Balorgh: Acquired for completing March of Sacrifices.
    Trophy: Vykosa the Ascendant: Acquired for completing Moon Hunter Keep.
    Bust: Balorgh: Acquired for completing Veteran March of Sacrifices.
    Bust: Vykosa the Ascendant: Acquired for completing Veteran Moon Hunter Keep.
    Monsters in Moon Hunter Keep and March of Sacrifices have a small chance to drop various decorative bone-pile furnishings. It's important to use every part of the kill… when there's anything left.
    Bosses in Moon Hunter Keep and March of Sacrifices have a chance to drop one of four rare Hircine-themed furnishing plans; the more difficult the dungeon, the better your chances of acquiring a furnishing plan.
    Added new furnishings to the Undaunted Quartermaster that can be purchased for gold after completing Wolfhunter achievements.

New Item Sets

There are 8 new Item Sets available from the two new dungeons, March of Sacrifices and Moon Hunter Keep. Each dungeon has 1 Light Armor, 1 Medium Armor, 1 Heavy Armor, and 1 Monster Mask Item Set to acquire.

    Moon Hunter Keep

      Moon Hunter (Light)

        2: Spell Damage
        3: Spell Damage
        4: Spell Critical
        5: When your alchemical poison fires, increase your Spell Damage by 600 for 6 seconds.

      Savage Werewolf (Medium)

        2: Max Stamina
        3: Weapon Damage
        4: Stamina Recovery
        5: Your Light and Heavy Attacks rend flesh, causing your enemy to bleed for 1000 Physical Damage every 2 seconds for 6 seconds.

      Jailer’s Tenacity (Heavy)

        2: Healing Taken
        3: Max Health
        4: Healing Taken
        5: When you lose 7000 or more Health from a single attack, you gain Major Vitality for 6 seconds, increasing your healing received by 30%.

      Vykosa (Monster Mask)

        1: Healing Taken
        2: When you Bash an enemy you have taunted, you frighten them with a deafening howl, applying Major Maim to them for 3 seconds, lowering their damage done by 30%. This effect can occur once every 15 seconds.

    March of Sacrifices

      Hanu’s Compassion (Light)

        2: Magicka Recovery
        3: Max Magicka
        4: Magicka Recovery
        5: Max Magicka
        5: When you resurrect another player while in combat, you and the player gain Major Heroism for 15 seconds, granting you 3 Ultimate every 1.5 seconds.

      Blood Moon (Medium)

        2: Weapon Damage
        3: Weapon Critical
        4: Weapon Critical
        5: When you deal Critical Damage with a melee Light Attack, you gain a stack of Blood Scent for 8 seconds. When you gain 5 stacks, you become Frenzied for 5 seconds, increasing your melee Light Attack damage by 30% and attack speed by 50%. This effect can occur every 18 seconds.

      Haven of Ursus (Heavy)

        2: Max Health
        3: Healing Taken
        4: Max Health
        5: When you take damage while you are under 50% Health, summon Ursus’s spirit for 6 seconds. You or an ally can activate a synergy on Ursus to grant you a shield that protects you and the activator from 13954 damage for 6 seconds. This effect can occur once every 12 seconds.

      Balorgh (Monster Mask)

        1: Weapon Damage
        1: Spell Damage
        2: When you use an Ultimate ability, you gain Weapon and Spell Damage for 10 seconds equal to twice the amount of total Ultimate consumed.

Base game

New Battleground Map - Istirus Outpost

    A new Battleground has been introduced - Istirus! Built late in the Second Empire to control the chronic pirate problem on the Strid River, the Istirus Outpost has become a forgotten relic since the outbreak of the Three Banners War with its dwindling resources fought over by all sides.
    Istirus is a semi asymmetrical map that also allows players to mount!

Keep Recall Stones

We’ve added a new method of navigating Cyrodiil! Keep Recall Stones are new items you use from your inventory or quickslot wheel to recall to a Keep or Outpost. These can be purchased for 20,000 AP or earned from Rewards of the Worthy. There are several restrictions in place to use these items:

    You cannot recall to a structure that is under attack (shown on the UI as a starburst icon).
    You cannot recall to a structure while standing inside the region of a Keep, Resource, Outpost or Town.
    You cannot use a Recall Stone while actively in combat.
    Recall Stones can be used while in Caves of Cyrodiil, but not in the Imperial City.
    Recall Stones are account bound, so they can be banked but not traded to other players.
    You cannot use a Recall Stone while carrying an Elder Scroll.

Battlegrounds Outfit Styles

We've added new Outfit Styles to Battlegrounds! Now, when you complete a Battleground, you have a chance to obtain an Outfit Style for the Pit Demons, Storm Lords, and Fire Drakes' unique armor appearances.

    Pit Demons Outfit Styles are obtained by completing Deathmatch games.
    Storm Lords Outfit Styles are obtained by completing Flag Games (Capture the Relic, Chaosball).
    Fire Drakes Outfit Styles are obtained by completing Land Grabs (Domination, Crazy King).
    The chance of obtaining an Outfit Style is based on how well your team performed in the Battleground.

      Victors have a much higher chance to obtain an Outfit Style than do second-place finishers, and second-place finishers have a much better chance than do third-place finishers. However, even teams coming in dead last have a small chance to obtain an Outfit Style.
      The medals you obtain do not affect your chances at all - so you don't have to be fancy, just try to be victorious!
      Placing on the Leaderboards for Battlegrounds also has a very good chance to award an Outfit Style from each of the three teams' armor visuals.

New PvP Collectible

    The new Arena Gladiator Costume is now available, to those who would conquer their foes mercilessly. Simply collect 50 Arena Gladiator Proofs (found by completing the Conquest dailies in Cyrodiil) and purchase an Arena Gladiator's Exultation from a War Researcher for 10,000 AP. Use the Exultation, and it will consume the 50 Proofs and create a Runebox of the Arena Gladiator Costume.

Respec System Updates

We’ve updated the player ability respec system so activating respec mode no longer clears all of your points, but instead allows you to add and remove points from your abilities. You’ll still have the option to remove all points if you want a fresh start, though. We’ve also retained the morph-only option; for a reduced price, you can add and subtract any ability morphs.

    Anyone who loses a skill tree, such as vampire or werewolf, will now have all skill points in the associated tree refunded.

      This will also apply retroactively.

    Anyone who previously removed one of these skill trees will have their additional skill points returned upon login.
    All of these changes will apply to rededication shrines and Skill Respecification Scrolls from the Crown Store.

Welkynar Style Item

The Welkynar Style Item, Gryphon Plumes, is now available from Cloudrest Trial. This Style Item is proudly worn by the gryphon-riding Welkynar themselves, and now you can earn the right to wear and craft this armor too - if you can defeat Z'Maja.

    You can earn Gryphon Plumes by defeating Z'Maja; more are earned by defeating her on harder difficulties, and she will not drop any Plumes unless fought on Veteran mode, or on Normal mode with all of her Welkynar Shade allies. The amount of Gryphon Plumes dropped is not randomized, but is based on the configuration of the final boss fight - the harder the fight, the more Plumes you'll obtain.

Champion Point Increase

    The Champion Point cap has been raised by a total of 30 points (10 in each red/blue/green constellation) for a total of 780 Champion Points. The Champion Point experience curve has been automatically adjusted with this new cap, so that earlier Champion Points require less experience and can be earned faster.

Monsters

    Wraith of Crows no longer bleeds blood when struck by physical attacks.

General

    Fixed an issue where quest icons could display incorrectly above Clockwork City elevators.

General

    Fixed a missing ceiling texture within Xith-Izkul Sanctuary in the Blackwoods Borderlands.

Monsters

    Bloodfiends that could previously be targeted by the Blade of Woe are no longer subject to its powers. The Blade of Woe is no longer available against all bloodfiends, instead of sometimes working and sometimes not.

2hfznf48avu0.png

General

    Fixed an issue where unique furnishings available as drops from enemies in the Fang Lair and Scalecaller Peak dungeons were significantly more rare than intended.
    Fixed an issue where defeating Zaan in Scalecaller Peak on Veteran Hard Mode would sometimes result in two Scalecaller Motif chapters dropping. Now, you will always receive a single Motif chapter when defeating Zaan on Veteran Hard Mode.

General

    Adjusted various locations in Imperial City to remove the possibility of pulling, porting, or leashing players into respawn areas.
    Imperial City will now grant the proper amount of Alliance Points each time they’re earned.

s4s77wkgkj4h.png

Dungeons

Imperial City Prison

    The Brace for Impact ability now displays an appropriate icon during the encounter with Lord Warden Dusk.

bjs9x2z8yul3.png

General

    Doubled the drop rate of the Stonefire Scamp Pet and Soul-Shriven Skin Runeboxes, available from the Simulacrum of Molag Bal.

General

    Fixed an issue where burning oil was clipping into the ground during the quest “Blood on a King’s Hands”.

General

    Improved the collision on various assets so you no longer appear to float or sink through the floor, and updated some assets to better match what they represent.
    Fixed a missing texture to the Wine Stomp Barrel.
    Fixed a number of holes throughout various High Elf interiors to prevent you from falling through them.

u9j9ch5gub2j.png

Monsters & Monster Abilities

    Healers will now use Minor Wound more often.
    Fixed an issue where Yaghra Larvae would remain intact after exploding into a fine mist.
    Fixed an issue where Salamanders would levitate awkwardly above the ground.
    Fixed an issue where Salamanders wouldn't. Stop. Slithering.
    Players chomped by salamanders now hear themselves being chomped.

World Bosses

Graveld

    Graveld is no longer easier to hit after returning from his hideaway than before he leaves.
    Graveld no longer regenerates slightly when he takes refuge in his lair.

Haeliata and Nagravia

    Fixed an issue where the gryphon world bosses would sometimes fail to spawn.
    Nagravia's landing is now more graceful.

Keelsplitter

    Increased the range at which Keelsplitter can bite.
    Waterspout no longer procs the Chill status.
    Adjusted how Waterspout, Slam, and Swipe hits are targeted to make the fight less punitive for melee players.
    Improved the attack messaging - in your favor.
    Increased the damage from Waterspout.
    Players are no longer as aggressively removed from Keelsplitter’s credit list.

Queen of the Reef

    Fixed an issue where Queen of the Reef could attack invisibly before she emerged from the sands.
    Fixed an issue where Queen of the Reef’s brood would not despawn when she reset.
    Increased the playable area to receive credit for killing the Queen of the Reef.
    Fixed an issue where Queen of the Reef would sometimes fail to spawn.

Alchemy

    Alchemy's Keen Eye will now illuminate giant clams seen on the shores of Summerset.
    Clams in Summerset now always drop an Alchemy reagent. Pearl furnishing items now only come from Clams that have a pearl inside.

Jewelry Crafting

    Fixed an issue where the Jewelry Crafting Certification quest would accept any ring, rather than only accepting a ring you crafted.
    Fixed an issue that was causing some of the Rich Seams in Jewelry Crafting Survey: Craglorn III to disappear when you got close to the resource nodes.
    Added interaction text to Jewelry Crafting Writ Turn-In Crates.
    Updated the text on the Jewelry Trait Master achievement for clarity.
    Heavy Sacks will now have a chance to drop Jewelry Crafting Dust instead of Jewelry Crafting Ounces.
    Dramatically improved the value of Artifact-quality Jewelry Crafting Master Writs, and significantly increased the value of Legendary-quality Jewelry Crafting Master Writs, in terms of their Writ Voucher payouts.

      All Jewelry Crafting Writs received in the future will see this increased Voucher value; this change will not impact any Jewelry Crafting Master Writs already present in game.

    Added Jewelry Crafting materials to some Blacksmithing resource nodes.

      You will occasionally find a single unit of Dust on a Blacksmithing node (or two units of Dust, if the Plentiful Harvest passive triggers).
      If the Blacksmithing node's material is based on your character level, then so is the Dust you'll find on it. If the Blacksmithing node's material is based on your Blacksmithing passive rank, then the Dust you find will be based on your Jewelry Crafting passive rank.

    Significantly reduced the amount of Boosters needed to improve the quality of Jewelry.

      At maximum rank of Plating Expertise, it now takes only a single piece of Terne Plating to go from white to green, two Iridium Platings to go from green to blue, three Zircon Platings to go from blue to purple, and only 4 Chromium Platings to go from purple to gold.

    Jewelry Crafting Writs will no longer reward Terne, Iridium, or Zircon Grains. They will now only reward Chromium Grains, with the chance to obtain a Grain increasing with the rank of the Jewelry Crafting writ completed, similar to other durable trade skill writ rewards.
    Reduced the number of Platings required to craft Jewelry Crafting furniture recipes.

exvnn6mslid8.png

General

    Cloudrest will now appear as a Weekly Trial.

rv5i9ulpcohy.png

General

    Made some adjustments to the Wet Gunny Sacks, Waterlogged Psijic Satchels, and Pyandonean Bottles so it’s clear that these are containers, and may hide valuable crafting ingredients inside them.

      Wet Gunny Sacks are now Green quality, and Pyandonean Bottles are now Blue quality (matching Waterlogged Psijic Satchels).
      Waterlogged Psijic Satchels and Wet Gunny Sacks now have text indicating that "It sounds like there's something inside."
      Pyandonean Bottles and Wet Gunny Sacks now require confirmation when you wish to delete them.
      Pyandonean Bottles and Wet Gunny Sacks no longer have a sell price, and cannot be sold to merchants.
      Updated the icon on Wet Gunny Sacks to indicate that they don't contain gold coins.

    Fixed an issue where four particular chairs in the Shimmerene Waterworks could not be sat on.
    You will now always obtain a Culanda Lacquer from completing daily quests for the Sapiarchs in Alinor.
    The "Waterlogged Note" item is now marked as a Scroll, rather than as Trash.
    Fixed an issue where the Traitor's Vault had an excessive number of lootable wardrobes.

Achievements

    Corrected the spelling on an error regarding the purchase of accolades and the completion of Summerset Pathfinder. You do not find Patches. You find paths.

Books

    The following books are now part of the Research Notes collection:

      Fellrunner Failure?
      Findings on the Elemental Volatility of Imps
      Report on Wing Rot Curative Trials

Fishing

    There are now more pools of fishable Foul water in Summerset. Per a report released by Kinlady Avinisse, this is attributed to increased litter and run-off due to the influx of outsiders.

Furnishings

    The following furnishings are now sold by Unwoltil, the Summerset Home Good Furnisher:

      Shrubs, Dormant Sunbird Cluster
      Shrub, Blooming Sunbird
      Tree, Ginkgo
      Tree, Ancient Ginkgo
      Vines, Sun-Bronzed Ivy Cluster

    Fixed a number of minor issues with the names and descriptions of several Summerset furnishings.
    Reduced the cost in Culanda Lacquer to make Summerset High Elven furnishings for Fine and Superior items from 2 to 1. Artifact and Legendary items still require 2 Culanda Lacquer.

General

    Fixed numerous typos, quest icons and pins, and VO/text mismatches.
    More citizens of Summerset can now be pickpocketed, and their pockets contain items appropriate to their social standing.
    More citizens of Summerset will react appropriately to said pickpocketing and trespassing.
    Yet more citizens have become careless and can now be killed with the Blade of Woe. 
    Cuinanthon's House is now a trespass location.

Public Dungeons & Delves

Karnwasten

    Your character can no longer revive in the water after perishing to Slaughterfish.

Tor-Hame-Khard

    Removed an NPC you could not interact with.

Quests

A Necessary Alliance

    Fixed an issue where two copies of the NPCs associated with this quest would appear at the ritual platforms.

A Pearl of Great Price

    Slightly reduced the difficulty of the Yaghra Monstrosity boss.

Buried Memories

    Yaghra involved in this quest will now reward you when you defeat them.
    Your quest progress will no longer become blocked if you have to reenter the instance after burning Mephala’s barrier.
    You can no longer bypass the third Memory to go straight to K’Tora. 

Illusions of Grandeur

    The enemies in the Academy Stacks now respawn at a slower pace.

Lauriel’s Lament

    You will now be properly directed throughout the Direnni Acropolis while on this quest.
    Advancing the quest by interacting with the Keeper’s Flame can now be shared properly with group members.

Lost in Translation

    You can no longer enter Evergloam prematurely.
    Fixed an issue where the map would point you in the wrong direction while in Evergloam.
    Fixed an issue where the final moment with the Ritemaster would not animate correctly.

Old Wounds

    The quest step to search Taranmir’s Manor will no longer fail if you enter certain locations on the 2nd floor.

Storming the Walls

    The door out of Castire’s cell will now work on the first try.
    Pandermalion no longer follows players who jump to locations outside Sea Keep.

The Crystal Tower

    Fixed an issue that kept Tundilwen from using one of her combat abilities.
    You will no longer see two Dawnbreakers appear if some group members arrive late during the associated quest step.
    Fixed an issue if you relogged during the last fight, your quest progression could become blocked.
    Dawnbreaker will now remain in your quest inventory until the battle is complete.
    Iron Atronachs will no longer become molten again if you encounter them after they've died and cooled.

The Dreaming Cave

    Fixed an issue that would occasionally prevent Valsirenn from appearing when trying to escape the Spiral Skein.
    Fixed an issue where Valsirenn was visible prematurely.

The Ebon Sanctum

    Fixed an issue where group members were unable to go back and advance skipped quest steps in Ebon Stadmont.
    The Forest Vandal: Using the Strangler Poison can now be shared with other group members.
    The Psijic’s Calling: Fixed an issue that caused Psijic Sight to flash intermittently when used in first-person view.

The Queen’s Decree

    The skafin in the Undercroft will no longer follow you through closed doors.
    The monks in upper section of the monastery will now defend themselves if attacked.

The Resolute Sentinels

    You can no longer interact with the podiums in the Academy Study through the wall of the adjacent room.
    Fixed an issue that was preventing you from using a door to the College of Sapiarchs when on the quest step “Talk to Valsirenn/Earl Leythen”.

The Shattered Staff

    The Motes of Light will now reappear if your character dies while tracking them.

Maps

    The selection area for the Artaeum map will now better match the location of it on the Cosmic map.

Ability Changes Overview

We’ve made numerous ability changes with this latest update – some with global implications, while others are specific tweaks and quality of life changes. Some of our major goals with these changes include:

    Improving the Werewolf gameplay and quality of life: Several abilities received significant adjustments, leveling the skill line is considerably easier, and Werewolves are now capable of doing more core combat actions such as resurrecting or using synergies.
    Reducing the duration of snare and defile effects: Abilities and Item Sets that apply snares or defile debuffs on enemies have had their durations significantly reduced. Since most of the changes were made to damage over time abilities, you will have to recast those abilities earlier to keep an enemy permanently snared, which sacrifices some damage. Most area of effect snaring abilities were untouched, though, since the counterplay is just to move out of the area of effect.
    Increasing the viability of some older Item Sets: A few Item Sets have received some dramatic redesigns, while others were simply buffed to improve their usage.

General

    Increased the Movement Speed of all Monsters summoned from your abilities and Item Sets by 25%.
    A visual effect will now appear over your character’s head when using Detection Potions, Magelight, or Expert Hunter to notify other players of your ability to see sneaking/invisible enemies.
    Decreased the range of Two Handed, Dual Wield, One Hand and Shield, Unarmed, and Werewolf Heavy Attacks to 7 meters from 10 meters.
    Fixed an issue where casting certain self-targeted abilities, such as Spike Armor, Dark Exchange, or Imbue Weapon, would remove you from Sneak.
    Enchantments now remember the weapon from which they were fired. This means if you fire a bow ability and weapon swap, when that bow ability deals damage, the enchantment on your bow will fire.
    Teleport abilities, such as Bolt Escape or Shadow Image, can no longer be cast before the Battleground match has started.

Dragonknight

Ardent Flame

    World in Ruin

      This ability now also increases the damage over time component of Fiery Breath and its morphs.

    Warmth

      This ability now only snares targets when you deal direct damage with an Ardent Flame ability (was any type of damage).
      Decreased the duration of the snare to 3 seconds for all ranks (previously 2/4 seconds).

Draconic Power

    Reflective Scale

      Reflective Plate (morph): This ability now also grants 2 seconds of immunity to snare and immobilization effects.

Nightblade

Assassination

    Death Stroke

      This ability now only stuns if you have 120 Ultimate or more. To visually show its readiness state, the icon will change to a recolored version and the animation of the cast will change.

    Grim Focus

      Merciless Resolve (morph): Removed the snare from this ability.

Shadow

    Aspect of Terror: Decreased the duration of the snare from this ability and its morphs to 2 seconds from 4 seconds.
    Shadow Cloak: Dark Cloak (morph): Fixed an issue where casting this ability was removing you from sneak.

Siphoning

    Cripple

      Decreased the duration of the snare and the Major Expedition buff from this ability and its morphs to 4 seconds from 8 seconds.

Sorcerer

Dark Magic

    Rune Prison

      Decreased the duration of the stun applied by this ability and its morphs to 3.5 seconds from 5 seconds.
      This ability and its morphs can now be dodged.
      Rune Cage (morph):

        Decreased the damage done from this ability by approximately 20%.
        This ability now only deals damage if the stun lasts for its full duration.

    Storm Calling

      Mages’ Fury: Fixed an issue where dodging this ability and its morphs would still apply the execute explosion debuff to you.
      Overload: Fixed an issue where the Heavy Attack from this ability and its morphs could not proc Weapon Enchantments or Poisons.

Templar

Dawn’s Wrath

    Radiant Destruction: Increased the maximum bonus execute damage dealt by this ability and its morph to 480% from 330%.
    Solar Flare

      Dark Flare (morph): Decreased the duration of the Major Defile debuff to 4 seconds from 6 seconds.
      Solar Barrage (morph): Removed the cast time from this ability, and decreased the damage done by approximately 40%.

    Sun Fire: Decreased the duration of the snare from this ability and its morphs to 3 seconds from 5/9 seconds.

Restoring Light

    Healing Ritual

      Ritual of Rebirth (morph): Fixed an issue where you could dodge the secondary heal from this ability.

    Rune Focus

      This ability and its morphs now apply Major Ward, Major Resolve, and all morph effects to you directly for 20 seconds at Rank IV.
      Standing within the area of effect now increases the Major Ward and Major Resolve effects by 50%.

Warden

Animal Companions

    Cliff Racer

      Screaming Cliff Racer (morph): Fixed an issue where casting this ability would not orient your character to face the target.

Winter’s Embrace

    Arctic Wind: Increased the initial heal from this ability and its morphs to 15% of your Max Health from 12%.

Weapon

One Hand and Shield

    Power Bash

      Reverberating Bash (morph): Decreased the duration of the Major Defile debuff to 4 seconds from 10 seconds.

Two Handed

    Heavy Weapons: Fixed an issue where the axe bleed would not stack when multiple players used it against the same enemy.

Dual Wield

    Flying Blade: Reduced the snare duration from this ability and its morphs to 4 seconds.
    Lacerate: Fixed an issue where this ability and its morphs could sometimes heal you based on damage dealt from other abilities happening at the same time.
    Twin Slashes

      Rending Slashes (morph): Decreased the duration of the snare to 4 seconds from 9 seconds.

Destruction Staff

    Impulse

      Pulsar (morph): Fixed an issue where this ability was only applying Minor Mangle to one target.

Bow

    Arrow Spray: Decreased the duration of the snare applied from this ability and its morphs to 4 seconds from 6 seconds.
    Scatter Shot: Fixed an issue where using Roll Dodge immediately after casting this ability or its morphs would prevent the enemy from gaining crowd control immunity after you knocked them back.
    Snipe

      Lethal Arrow (morph): Decreased the duration of the Major Defile debuff applied to 4 seconds from 10 seconds.

World

Vampire

    Curing Vampirism will now refund all Skill Points that are invested in the Skill Line.
    Drain Essence: Fixed an issue where this ability and its morphs would fail to cast if you used it against a crowd-control immune enemy while you were blocking.

Werewolf

Developer Comments – Werewolf Changes

There were a significant number of changes made to Werewolf this update. Some of these changes were made to improve the quality of life with leveling and maintaining the form, while others open up new gameplay possibilities.

First, you’ll find leveling and maintaining your Werewolf is now considerably easier. The Devour passive is now granted automatically from the very start, so you can sustain the form better at lower levels before you’ve unlocked all the other skills. We’ve also significantly reduced the experience requirements to morph all skills.

Second, you’ll be able to do more core combat actions as a Werewolf, such as resurrecting your allies or using Synergies. Werewolves will have a much easier time engaging in group content now that they can help their friends more effectively. This, coupled with some other changes such as the Blood Rage passive triggering on damage dealt instead of damage taken, means they can be more viable in group PvE activities such as dungeons.

Finally, many morphs and abilities were changed to improve the cohesiveness of the Werewolf kit. Some combos and effects that weren’t very effective have been removed, while others were tweaked to better support the fast and ferocious playstyle of the Werewolf. As an example, we removed the stuns from Pounce and Piercing Howl, but dramatically improved Roar by making it instant cast, fear more targets, and have more competitive morph effects.

    Werewolf Transformation

      You can now resurrect other players while transformed.
      You can now use synergy abilities while transformed. You will use a unique Werewolf-themed animation instead of the synergy’s usual animation.
      You can now use Siege Weapons while transformed.
      Your Werewolf timer will no longer tick down while you are reviving in place while transformed.
      Updated the tooltip of this ability and its morphs to better describe all the additional effects of transforming.
      Fixed an issue where ranking up this ability and its morphs would transform you out of werewolf form.
      This ability and its morphs no longer increase your Movement Speed or your Spell and Physical Resistance as a baseline effect. These bonuses have been moved to passive abilities in the skill line.

    Pack Leader (morph)

      The direwolves now scale with the bonuses from damage done.
      The direwolves now randomly alternate between 2 direct damage abilities, previously 4, and they no longer use a non-damaging snare ability.
      Fixed an issue where the direwolves would throttle their attacks against the same target. They now attack much more rapidly.
      Fixed an issue where the direwolves would not respawn with you whenever you respawned.

    Blood Rage: This ability now increases the timer of your Werewolf Transformation when you deal damage, rather than when you take damage. It adds 2/4 seconds to your timer with a 5 second cooldown.
    Devour:

      This is now the first passive you unlock in the skill line, and is a free passive that does not require you to spend a skill point. Points already spent into this will be automatically refunded.
      The devour corpse ability is now a 4-second channel, instead of a 4-second cast time. Every second you spend devouring a corpse increases your Werewolf timer and restores Health. Each corpse can be devoured for up to 4 seconds.
      Updated the visual effects on enemy corpses that can be devoured.
      Improved the targeting and reliability for devouring corpses.

    Hircine’s Bounty: This ability and its morphs now heal based on your Max Health; Hircine’s Bounty and Hircine’s Rage heal for 45% of your Max Health, while Hircine’s Fortitude heal for 60% of your Max Health.

      Hircine’s Rage (morph): This morph now grants Major Brutality for 20 seconds.

    Infectious Claws: Updated the visual effects for this ability and its morphs.
    Piercing Howl:

      This ability and its morphs no longer stun the target.
      Decreased the cost of this ability and its morphs to 3510 Stamina from 4050.
      Updated the visual effects for this ability and its morphs.

        Howl of Despair (morph): The synergy now grants the ally Empower for all Light Attacks for 5 seconds. Previously, it granted 10% more Light and Heavy Attack damage for 15 seconds.

    Pounce: This ability and its morphs no longer stun the target if they were already set Off Balance.
    Pursuit: This ability now also increases your Movement Speed by 15/30%.

      Note: This bonus was moved from a baseline effect of Werewolf Transformation to this passive.

    Roar

      This ability and its morphs are now instant-cast, previously 1 second.
      This ability and its morphs can now fear up to 6 targets, previously 3 targets..
      This ability and the Rousing Roar morph no longer set enemies Off Balance.

        Ferocious Roar (morph): This morph now sets feared targets Off Balance.
        Rousing Roar (morph): This morph has been renamed to Deafening Roar, and now applies Major Fracture for 10 seconds to feared targets.

    Savage Strength: This ability now also increases your Spell and Physical Resistance by 5000/10000.

      Note: This bonus was moved from a baseline effect of Werewolf Transformation to this passive.

    All Werewolf abilities now require less experience to morph. The experience requirements to level up the Werewolf abilities now match the Weapon Skill Line abilities, and the Werewolf Transformation Ultimate experience requirement now matches Class Ultimate abilities.
    Curing Lycanthropy will now refund all Skill Points that are invested in the Skill Line.
    Fixed an issue where casting another ability while in the middle of a Werewolf Heavy Attack would cancel the Heavy Attack, instead of queuing the ability to cast when the Heavy Attack completed.

Guild

Fighters Guild

    Silver Bolts: Decreased the duration of the snare to 4 seconds from 6 seconds.

      Silver Leash (morph): Fixed an issue where this ability was not counting as a Fighter’s Guild ability for the Slayer passive.

Psijic Order

    Imbue Weapon

      Fixed an issue where this ability and its morphs were removing you from sneak when cast.
      Fixed an issue where this ability and its morphs were not playing their visual effects or audio if you were unarmed.

        Crushing Weapon (morph): Fixed an issue where this would heal based on the damage done from the Light Attack, and not the damage done by Crushing Weapon itself.

    Mend Wounds

      Fixed an issue where the Light Attack heal over time from this ability could cause health desyncs.

Undaunted

    Trapping Webs

      Shadow Silk (morph): Fixed an issue where the black widow spiders were using a poison damage over time effect that was being mitigated by the target’s Spell Resistance, instead of their Physical Resistance.

Alliance War

Support

    Siege Shield: This ability and its morphs now reduce the damage you take from siege attacks by 50%, originally 35%.

Champion System

The Atronach

    Tactician: Fixed an issue where this passive was setting enemies Off Balance when you dodged their attack with dodge bonuses such as Major/Minor Evasion, instead of only from Roll Dodge.

The Lady

    Unchained: Fixed an issue where this passive was not functioning when you used Break Free while transformed into a Werewolf.

General

    Siege weapon damage and effects will no longer proc item sets.
    Removed some of the visuals effects from Shadow of the Red Mountain and Valkyn Skoria that displayed to your allies.

Item Sets

    Arms of Relequen: Added a 1 second cooldown to how quickly you can generate the stacks of harmful wind on a target.
    Crest of Cyrodiil: This item set has been redesigned, and its old effect has been moved to the Ward of Cyrodiil Item Set.

      OLD

        2: Weapon Damage
        3: Max Health
        4: Healing Taken
        5: When you deal melee damage, you apply Minor Defile to the enemy for 5 seconds, reducing their healing received by 30%. This effect can occur once every 5 seconds.

      NEW

        2: Stamina Recovery
        3: Max Health
        4: Max Health
        5: After successfully blocking, heal for 8000 Health. This effect can occur every 5 seconds.

    Defending Warrior: Fixed an issue where this item set could sometimes heal you based on damage dealt from other abilities happening at the same time.
    Domihaus: Updated the telegraph visuals displayed to enemy players.
    Durok’s Bane: The 5-piece bonus has been adjusted.

      OLD

        5: When you take damage, you apply Major Defile to the attacker for 10 seconds, reducing their healing received and Health Recovery by 30%. This effect can occur once every 1 second.

      NEW

        5: When you take damage, you apply Major Defile to the attacker for 4 seconds, reducing their healing received and Health Recovery by 30%. This effect can occur once every 8 seconds per enemy.

    Elf Bane: Fixed an issue where this item set was not increasing the duration of the damage over time from the Grothdarr Item Set.
    Hagraven’s Garden: Updated the telegraph visuals displayed to enemy players.
    Hatchling’s Shell: This item set has been redesigned.

      OLD

        2: Physical Resistance
        3: Spell Resistance
        4: Healing Taken
        5: Gain a damage shield that absorbs 5000 damage every 15 seconds.

      NEW

        2: Physical Resistance
        3: Spell Resistance
        4: Max Health
        5: Gain a damage shield equal to 20% of your Max Health for 15 seconds every 15 seconds.

    Hide of Morihaus: Fixed an issue where the damage from this item set could critically strike.
    Ideal Arms of Relequen: Added a 1 second cooldown to how quickly you can generate the stacks of harmful wind on a target.
    Jorvuld’s Guidance: Fixed an issue where this item set was not increasing the duration of the Minor Expedition buff granted by the Hasty Prayer ability.
    Light of Cyrodiil: The 5-piece bonus has gained an additional effect.

      OLD

        5: While you are casting or channeling an ability, your damage taken is reduced by 15%.

      NEW

        5: While you are casting or channeling an ability, your damage taken is reduced by 15%. When you are interrupted, your next Magicka ability will cost no Magicka.

    Robes of the Hist: Altered the the 5-piece bonus from this item set.

      OLD

        5: Reduces the duration of disabling effects applied to you by 20%. While you are affected by a disabling effect, heal for 2000 Health every 1 second.

      NEW

        5: While you are affected by a disabling effect, immobilization, or snare, you heal for 2500 Health every 1 second.

    Sload’s Semblance:

      A projectile will now fire when this item set procs, which applies the damage over time effect. This projectile can be dodged.
      Removed the first damage over time tick.
      The damage over time effect now begins dealing damage 1 second after it has been applied.
      Decreased the total damage by approximately 15% due to the removed tick.
      Fixed an issue where the damage over time from this item set was removing invisibility.
      Fixed an issue where the damage over time could proc itself.

    Swamp Raider: Redesigned the 5-piece bonus from this item set.

      OLD

        5: When you deal damage with a Magicka ability, your Poison and Disease Damage abilities gain an additional 450 Weapon Damage for 10 seconds.

      NEW


        5: Adds 400 Weapon Damage to your Poison and Disease Damage abilities.

    Tremorscale: Decreased the duration of the snare to 3 seconds from 4 seconds.
    Ward of Cyrodiil: Redesigned this item set.

      OLD

        2: Stamina Recovery
        3: Mounted Speed
        4: Max Health
        5: Increase the amount of damage you block by 8%.

      NEW

        2: Weapon Damage
        3: Stamina Recovery
        4: Stamina Recovery
        5: When you deal melee damage, you apply Major Defile to the enemy for 3 seconds, reducing their healing received and Health Recovery by 30%. This effect can occur once every 5 seconds.

    Witchman Armor: Fixed an issue where the resource restore from this item set would not work if the Ultimate ability you cast did not hit the target.
    Wizard’s Riposte:

      The 5-piece bonus has been adjusted.

      OLD

        When you take Critical Damage you apply Minor Maim to the enemy for 15 seconds, reducing their damage done by 15%.

      NEW

        When you take direct Critical Damage you apply Minor Maim to the enemy for 5 seconds, reducing their damage done by 15%.

    Zaan: Decreased the range required to break the fiery tether to 8 meters from 10 meters.

Item Traits

Infused (Weapon)

    Fixed an issue where the cooldown reduction was applying to both of your Weapon Enchantments if you were dual wielding.

General

    Players who queue for Cyrodiil while grouped will now independently enter Cyrodiil on their own individual queue timers. 

      This means a group that queues for Cyrodiil can have members in Cyrodiil and other zones as their group transitions into the campaign.

    Delve bosses in Cyrodiil now spawn like other Delves in Tamriel. Happy hunting!
    Updated the Alchemy satchels acquired from Conquest boards or from Imperial City Tel Var purchases to include new Alchemy materials introduced in Summerset.
    Adjusted several guards at Chalman Mine so they can be hit by ranged attacks.
    Zandur will now spawn properly in Red Ruby Cave.

Battlegrounds

    Healing Medals in Team Deathmatch now contribute more scoring value towards the end of game scoreboard, as well as weekly Leaderboards.
    You can no longer cast Undo to get into starting locations.
    Battlegrounds will now shut down due to the population falling below two players on two separate teams, instead of one team.

Itemization

    Fixed an issue where a few items in Cyrodiil would be considered “stolen” when picked up. In the lawless land of Cyrodiil, this is preposterous – and thus, these items are now no longer considered “stolen”.

Keeps

    Keeps now have 2 levels per resource material instead of 5.
    Resources now have 1 level for Defensive upgrades and 1 level for Production upgrades.
    Resources will now go from level 0 to 1 in about 10 minutes.
    A Keep will now gain its levels slower from a level 0 resource, but much faster from a level 1 resource.
    Prior upgrades which were spread out across 5 levels have been compressed into 2 levels for Keeps and 1 level for Resources, but the overall strength of each upgrade at maximum level remains the same.
    Keeps once again have Degrade turned back on. However, the degrade rate is much faster; a Keep can lose a resource level in about 5 minutes instead of an hour.
    Drakelowe, Dragonclaw and Brindle now offer an 8% AP bonus per Keep held.

      This bonus is also noted on the Keep tooltip when you hover over it.

    Keep bonuses now give increases to AP, XP, Gold, Spell Crit and Weapon Crit for every level of ownership, instead of every other bonus.

Siege

    The siege masters of Vivec and Shor have learned from their counterparts in Sotha Sil, and all siege weapons will be more effective against players in Champion enabled Campaigns.
    The damage effects from Scattershot, Oil Pot and Meatbag will now last 4.5 seconds instead of 8 seconds.

wbccvzwv4uhr.png

Animation

    Players transformed into werewolves will now animate properly when interacting with objects in Battlegrounds.

Figure

    Fixed some visual issues on the Scarecrow Spectre Mask (specifically when equipped by Argonians) and the Thicketman Spectre Mask.
    Fixed some visual tearing that would appear on the lower part of the Militant Ordinator Homespun robe.
    Fixed a small hole in the paw of some Senche pets and mounts.
    Fixed a seam that would appear near the neck of female characters wearing the Tsaesci motif.

Visual Effects

    Fixed an issue where weapon effects would not display properly, either persisting indefinitely or not displaying at all.

gd8twoesrqa7.png

Justice System

    Many citizens who were previously unsuspecting of a thief’s ill intentions will now respond with suspicion when you approach.

Mementos

    Many Mementos that prevent you from moving now also prevent you from mounting while you are using them.

Monster Abilities

    Fixed an issue where a werewolf NPC would stop channeling Flurry once it struck any target. Werewolves that use Flurry now channel it to completion unless CC’d or killed.
    Nereid: The visual effects from Hurricane no longer persist longer than your character stands in the area of effect.
    Wisp: Dying wisps no longer repeatedly attempt to detonate until their detonation would hit something.

yoboqb6vcl2k.png

General

    Dawn-Prisms are now available from Battleground Supplies Merchant.
    Updated the base-rank icons for Metalworking, Tailoring, Woodworking, and Solvent Proficiency to match the facing of subsequent ranks.
    Fixed an issue in the French translation where, when crafting Brassards for a Crafting Writ, the incorrect quest step would progress.
    Gold furnishing plans sold by Rolis Hlaalu or Faustina Curio using Night Pumice now use either Culanda Lacquer or Vitrified Malondo, depending on how magical they may be.
    Corrected several text issues with the furnishing plan for Relic Vault, Impenetrable.

Outfit System

    Fixed an issue where poison visual effects would not display on weapons while you had an Outfit Style applied.
    Now, while you’re working on your Outfits at an Outfit Station, other players will be sure to see you facing the Outfit Station, rather than staring off into space in the opposite direction, seeking inspiration for your next catwalk-ready design.
    Corrected an issue preventing Pyandonean and Sapiarch Outfit Styles from being previewed within Outfit Stations or the Outfit Collection.
    Fixed an issue where, while in Preview mode at an Outfit Station, your headpiece would disappear if you used the paint bucket tool on a slot that the chosen Head Style did not have.

Writs

    Lower tiers of Blacksmith, Clothier, and Woodworking Writs now all require fewer raw materials to satisfy, bringing them in line with the topmost tiers of each. Jewelry Crafting, Enchanting, Provisioning, and Alchemy Writs have not been modified.
    Updated the Equipment Writ Board's post-certification text to mention that it does, indeed, provide Jewelry Crafting Writs.
    Max-ranked Crafting Writs will no longer display a superfluous Inspiration award.
    Fixed an issue resulting in Provisioning Writs being somewhat unpredictable on what they required during the week.

bvp1jfyxhp49.png

General

    Fixed an issue that could occasionally cause the busts in the Crown Store preview view to load in crooked.
    Fixed an issue that would cause walking animations to stop playing when you exit an emote preview from the Crown Store.
    Fixed an issue where the Adorable Assassin Hair Style would have visual issues when equipped with Elder Council Tunic and Sash, City Isle Tunic Dress and Cyrod Patrician Formal Gown.
    The outline and animation from the Skein Wasp pet will no longer appear on the Character Select screen if the pet is inactive.

Assistants

    Assistants will now remain stationary while you are interacting with them to prevent closing the interaction when their owner moves around.
      The Assistant will close active interactions and catch up to the owner if the owner moves about 40 yards away from it.

0uh9pa6hs8sw.png

General

    You can now only select one role when queueing through the Activity Finder, and it will display next to party frames.

Dungeons

Blackheart Haven

    The Roost Mother's Fiery Sacrifice area effect is now more clearly visible and no longer disappears right after doing damage.

City of Ash I

    Rothariel Flameheart's clones will now die when Rothariel Flameheart is defeated or the encounter resets.

City of Ash II

    The Ash Titan’s Molten Shower ability will now have an appropriate icon in the Death Recap window.
    Bloody Mayra has extricated herself from the walls of the dungeon.

Crypt of Hearts

    Archmaster Siniel will now abandon his pursuit when cowardly players run from his fight space.
    Archmaster Siniel’s Death Bolt now travels at the appropriate speed no matter its range.
    Archmaster Siniel’s Horror ability will no longer have its effects inexplicably turn black.
    The Banekin torturing Faindor will now continue to display their visual effects, even if your character dies and resurrects.
    Death’s Leviathan’s Ignite ability now has a more appropriate icon.
    Death’s Leviathan’s Trample ability will now do reduced damage if blocked.
    Death’s Leviathan and the Mage Master will no longer pursue cowardly players endlessly.

Crypt of Hearts II

    Alanwe’s body will no longer appear flame resistant after catching fire, and will now continue to burn until fading away.
    Nerien’eth’s Resist Necrosis effect now has a proper synergy icon.

Elden Hollow II

    Kargand will no longer show as full health when chosen to be sacrificed for the greater good at the end of Consuming Darkness.

Fungal Grotto I

    You can now hear Tazkad the Paskmaster's Frenzy of Blows ability when it hits a character.

Fungal Grotto II

    Gamyne Bandu will no longer summon Obsidian Aspects if any player character is in the midst of a Torture Session.

Vaults of Madness

    Iskra the Omen no longer changes her mind when using Falling Sky and fails to move to the telegraphed location. 
    Falling Sky and Slam now have more visible telegraphs to discern their area of effect.

Volenfell

    Skeletons and Mummies no longer have convulsions should your character perish near the end of the Blood and Sand quest.

Trials

Sanctum Ophidia

    The Lamia Howler’s Sonic Boom now destroys any totem hit by it in the Celestial Serpent fight.
    The totems are now correctly named Empower Totem, Wrest Totem and Cursed Totem.

General

    Mudballs can no longer be thrown at players who are performing interactions.
    Fixed an issue resulting in Jewelry Crafting Writ delivery boxes visually opening Blacksmithing Writ delivery boxes, and vice versa.
    Fixed an issue where a researchable item’s tooltip would indicate it had an incorrect trait, or no trait at all.
    Fixed an issue where Lena's Wand of Finding only worked on certain chickens. It will now be able to 'find' many other types of chickens.
    Fixed an issue where you would occasionally get a non-Clockwork City furnishing plan when obtaining a Clockwork furnishing plan, while looting world objects in the Brass Fortress and Summerset.
    Fixed an issue where Molag Grunda, a quest boss in Coldharbour, could drop incorrectly-leveled equipment when defeated.
    A number of Mementos will now display properly if you have a Personality equipped.
    Fixed an issue where a Costume and an Outfit would compete and lead to unusual behavior when weapon swapping; they will no longer fight for dominance.
    Fixed an issue where pets, mounts, training dummies, and assistants could temporarily disappear after you used a door inside a home.

Achievements

    The Aldmeri Master Explorer achievement now uses the correct name for the “Khenarthi’s Roost Pathfinder” achievement.
    Fixed a number of minor text errors on Fishing-related achievements.

Fishing

    Rare fish listed in Achievements will now indicate which type of water they can be found in.
    Bait tooltips now indicate which water type they are best used for.
    Fishing Nodes now display what water type they are in their name.
    Used Bait is now marked as Trash quality.

General

    Added a new Housing Permission called "Limited Visitor". Limited Visitors cannot adjust your lights or other adjustable furnishings.
    Fixed an issue where, if a decorator moved an Assistant in a home after another player moved that Assistant, the Assistant would refuse to interact with anyone. They are now sworn to carry the burdens of even the most indecisive decorators.
    Employers of Tythis Andromo, Nuzimeh, and Pirharri, rejoice! Thanks to recent updates to labor laws, any Assistants placed in a home will now turn to face you when you speak to them.

Homes

    Some of the pews in the Alinor Crest Townhouse were rotated incorrectly in the default template. They will now be properly rotated for any newly-purchased Townhouses (but existing Townhouses’ furniture placement will not be touched).
    Fixed an issue where the closing doors of the Princely Dawnlight Estate would block the camera while in third-person mode.

Furnishings

    Furnishings that count towards the Special Furnishing limit now indicate such in their Furnishing Behavior tags.
    Fixed an issue where the “High Elf Fountain, Regal” did not actually have waterspouts.
    Fixed an issue where, if you attempted to sit in a chair that was placed in a position that you couldn’t reach, you would sit in place when attempting to interact with it.
    Added the missing "Alinor Table, Noble Grand" furnishing to the Summerset Noble's Kitchen Pack.

General

    Fixed a number of commonly occurring crashes.
    Fixed an issue that could occasionally cause buildings and walls to disappear, mainly affecting PvE areas.
    Fixed an issue where a load screen could pop-up when using short teleport abilities, such as Dragon Leap.
    Fixed an issue that would occasionally cause all buildings in an area to disappear.

23pdh3jga54v.png

Main Quest

    Soul Shriven in Cold Harbour:  Your quest progress will no longer become blocked if you log out during the quest step "Reach the Prophet's Cell".

General

    Added mount previewing to the stable master. They will display in a similar way to previewing furniture at a vendor.
    Fixed an issue where the bounty meter would appear briefly the first time you opened a UI window.
    Consumables will now properly display their effects in the Announcements window.
    Fixed an issue where books would not display properly at some resolutions.
    Fixed an issue where you could attempt to interact with objects that are in the process of being destroyed and disappearing (mainly harvest nodes right after you harvest them).
    Additional items that can be sold to a vendor will now sort to the top of the Sell tab within a Vendor.
    Fixed an issue where the player-to-player radial menu could have duplicated icons in it.
    Adjusted the alignment of the Equipment Bonus label to prevent text overlaps.
    Fixed an issue in the German game client where Location tooltips would wrap awkwardly instead of resizing.

Alliance War

    The Alliance War menu will no longer be displayed to characters below level 10.

Chat

    When whispering a character name, pressing Enter after the name will now put you in a whisper channel with that character, similar to how typing /zone and pressing Enter puts you in the Zone channel.

Crown Store & Crown Crates

    Fixed a crash that would occur when pasting a large amount of text in one of the available text fields when sending or receiving gifts.
    You will now receive a notification when the countdown for unlocking Gifting has started on your account.
    Fixed an issue where the Crown Crate UI could appear broken if left up during a teleport.
    Fixed an issue where the mouse-over state wouldn't update appropriately in the Crown Store.
    Fixed an issue where the “Purchased” label on market products was not positioned correctly.

Daily Rewards

    Fixed an issue where a timer would display on the next Daily Reward tooltip even though the month would end first.

Dungeons

    Elden Hollow II: Bogdan the Nightflame's nameplate will now appear in a more appropriate position.
    Fixed an issue where the dungeon difficulty would sometimes not display on the map.
    Fixed an issue where the boss health bar could interfere with compass quest pins after a boss is defeated.

Gamepad Mode

    Added the option to change the color of chat channels, including guild channels, for text chat.
    Added the ability to immediately jump up or down a level on the map.
    Fixed an issue where guild notes would not immediately update after being saved.
    Fixed an issue where players with the Master Gatherer Champion passive would still get a second vibration when harvesting wood or metals
    Fixed an issue where the actions list wouldn't update correctly after locking an item in the bank
    Fixed an issue in the Character UI where the attributes panel could fail to display correctly.
    Fixed an issue where the Keep claim dialog would not initially show the alliance of the selected guild.
    Fixed an issue where toggling the Gamepad UI with the map active could result in incorrect UI elements appearing.
    The Help menu now correctly shows the location of Bait in your inventory.

Gameplay

    When attempting to mount while in combat, an alert will now display stating "You cannot mount while in combat."
    Navigating to the Werewolf skill line will now display the Werewolf bar, even while not in Werewolf form, to make it easier to rearrange your Werewolf abilities.
    Within the Skills menu, you can now edit both skill bars while your character is dead, or if you don’t have a weapon equipped in each bar.
    Fixed an issue where group members would display on an instance map while in their own version of the instance (mostly noticed in Houses).
    Added an error message when trying to weapon swap as a Werewolf or with Overload active.

Guilds

    Fixed an issue where guild member locations would not update when actively looking at the guild roster.

Help & Tooltips

    A tooltip will now display for currencies when looting them.
    Fixed an issue where tooltips for improving equipped items mistakenly showed the average of your current character's stats instead of the stats of that item.
    Tooltips for containers that contain item sets will now show stats that correspond to the item's level, rather than always showing level 1 stats.
    Fixed an issue where incorrect requirements for entering Imperial City would display on the map tooltip.
    Race names on Collectible tooltips will now display in a consistent order.
    Added a new "Events" section in the Help and Tutorials menu to provide information on various holidays and celebrations.

Housing

    Fixed an issue in houses where you'd incorrectly receive the "Your permissions for this house have changed" alert when other players entered the house.
    Fixed an issue where, if you spun a mount or non-combat pet in preview while placing it in a house, you would be unable to see other non-combat pets or mounts.
    Fixed an issue where, if you were in werewolf form, you could get an “End Preview” button when selecting furnishings in the Housing Editor, even when not eligible to preview furnishings.

Quests

    After completing a quest, the quest tracker will now try to track another quest in the same Quest Journal category as the previous quest.
    Fixed an issue where quest rewards with large quantities would display awkwardly at certain resolutions.
    Associated quest pins will now appear properly on the exit of Dyzera's Realm.
    A Hostile Situation: The Merchant Chest will now properly display a quest marker above it when you are required to loot the disguise from it.
    Objections and Obstacles: Eoki will no longer keep a quest bestowal pin over his head after you accept this quest.
    Rise of the Dead: King Fahara'jad will no longer be missing a pin over his head when on the step to talk to him, though it will only appear after the Ash'abah completes her proclamation (which is when he becomes interactable).

Notable Changes & Fixes from PTS v4.1.4

Alliance War & PvP

Battlegrounds

    Battlegrounds will now shut down due to the population falling below two players on two separate teams, instead of one team.

Combat & Gameplay

Sorcerer

    Storm Calling

      Mages’ Fury: Fixed an issue where the execute explosion from this ability and its morphs would not trigger when the target fell below 20% Health.

Item Sets

    Balorgh: Fixed an issue where this was not granting the correct amount of Spell and Weapon Damage.
    Jailer’s Tenacity: Adjusted the 5-piece bonus from this item set.
 
 


Lundi 13 août 2018
 
Le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter et la Mise à jour 19 sont désormais disponibles sur PC/Mac

Faites face à l’héritage d’Hircine dans Wolfhunter, le nouveau Pack de jeu téléchargeable de The Elder Scrolls Online. Découvrez tout ce qu’il y a à savoir sur cette nouvelle aventure et la Mise à jour 19 dans notre article de lancement.

Nous sommes ravis de vous annoncer que le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter et la Mise à jour 19 du jeu de base sont désormais disponibles sur PC/Mac. Ce nouveau Pack de jeu téléchargeable et la Mise à jour comprennent :

    Deux nouveaux donjons féroces : le Fort du Chasseur lunaire et la Procession des sacrifiés

      Comprend de puissants nouveaux ensembles d’objets et des objets de collection uniques

    Une toute nouvelle carte de Champs de bataille : l’avant-poste d’Istirus
    Un système de respec 2.0 mis à jour
    Un remaniement majeur de la ligne de compétence de loup-garou
    Toutes sortes de nouveaux ajouts et récompenses en JcJ

Ce nouveau Pack de jeu téléchargeable est disponible gratuitement pour tous les membres ESO Plus ou peut être acheté contre des couronnes dans la Boutique à Couronnes en jeu. La Mise à jour 19 du jeu de base est disponible gratuitement pour tous les joueurs d’ESO.



Si vous avez hâte de mettre vos talents à l’épreuve face aux bêtes d’Hircine sur consoles, ne vous inquiétez pas : Wolfhunter et la Mise à jour 19 arrivent sur PlayStation®4 et Xbox One le 28 août.

Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter

Grâce au Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter, votre équipe et vous pourrez vous aventurer dans deux nouveaux donjons, affronter les bêtes monstrueuses d’Hircine et découvrir de puissants nouveaux équipements et objets de collection uniques.

Fort du Chasseur lunaire

Le fier ordre de l’Aube d’argent a été attaqué et leur Fort du Chasseur lunaire est tombé entre les mains des bêtes qu’ils pourchassaient. Votre équipe et vous devrez vous infiltrer dans le fort, détruire les monstres qui rôdent au sein des fortifications et mettre fin aux terribles desseins d’un ancien loup-garou du nom de Vykosa.

Repoussez les bêtes d’Hircine du Fort du Chasseur lunaire

Procession des sacrifiés

En de rares occasions, le prince daedrique Hircine permet à quelques mortels de se rendre dans son royaume pour participer à la Grande chasse. Rassemblez vos camarades et préparez-vous à arpenter les terres sauvages de la Procession des sacrifiés. Les récompenses en cas de victoire sont élevées, mais prenez garde : vos camarades chasseurs feront tout pour l’emporter, y compris chasser les autres concurrents !

Les deux nouveaux donjons seront disponibles en difficulté Normale et Vétéran (en plus d’une option Mode difficile en Vétéran) et offrent toutes sortes de récompenses et objets de collection uniques comme de nouveaux ensembles d’équipement, des masques de monstres, des apparences, souvenirs et plus encore.

Détails concernant l’achat

Le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter est disponible gratuitement pour tous les adhérents à ESO Plus, ou peut être acheté contre 1 500 Couronnes dans la Boutique à Couronnes en jeu. Vous le trouverez listé dans la catégorie Packs de jeu téléchargeable de la Boutique à Couronnes.

Veuillez noter que si votre adhésion à ESO se termine, vous perdrez accès au Pack de jeu téléchargeable tant que vous n’aurez pas renouvelé votre adhésion ou acheté le Pack contre des Couronnes. Vous ne perdrez ni objets ni récompenses obtenues lorsque vous y aviez accès.

Lot Collector Wolfhunter

En plus du Pack de jeu téléchargeable, le Lot Collector Wolfhunter est disponible contre 4 000 Couronnes dans la Boutique à Couronnes en jeu.

Pack Collector Wolfhunter

Le Pack Collector Wolfhunter comprend le Pack de jeu téléchargeable, la monture exclusive du Chargeur de l’Aube d’argent, le Pisteur de loup-garou Danoyen et cinq parchemins d’Expérience à Couronnes. Vous pourrez trouver et acheter le Pack Collector Wolfhunter dans la section À l’honneur de la Boutique à Couronnes.

Pénétrez dans le royaume d’Hircine et gagnez un couvre-chef gratuit

Une fois que vous aurez accès aux donjons de Wolfhunter, vous pourrez vous aventurer dans le Fort du Chasseur lunaire et la Procession des sacrifiés via les méthodes suivantes :

    En vous téléportant directement dans les deux nouveaux donjons au moyen de votre carte
    En utilisant l’outil de recherche de donjon
    En vous rendant à pied au donjon et en cliquant sur l’entrée dans la marche de la Camarde (Fort du Chasseur lunaire) et à Prasin (Procession des sacrifiés)

Pour vous aider à vous préparer à affronter les monstres d’Hircine, vous recevrez gratuitement le chapeau de chasseurs de loups-garous simplement en pénétrant dans le Fort du Chasseur lunaire ou la Procession des sacrifiés. Ce couvre-chef stylé est idéal pour le chasseur de monstres qui sommeille en vous !

Chapeau de chasseurs de loups-garous

Remaniements de la Mise à jour 19 des loups-garous et respecs

La Mise à jour 19 du jeu de base sera également disponible en même temps que le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter gratuitement pour tous les joueurs d’ESO. Elle contient une série d’ajouts et améliorations du jeu de base dont tout le monde pourra profiter.

Mise à jour de la ligne de compétence de loup-garou

Si vous voulez libérer la bête qui sommeille en vous, la Mise à jour 19 contient toutes sortes de changements et améliorations de la ligne de compétences de loup-garou. Grâce à ces changements, les joueurs transformés conserveront leur puissance plus longtemps au combat, avec des améliorations des compétences actives et passives de la ligne.

Respec 2.0

Cette mise à jour du jeu de base apporte également des améliorations au système de respécialisation du jeu. Grâce au Respec 2.0, vous pouvez désormais choisir de changer les compétences individuelles une par une (tout comme vous pouvez changer les Points de Champion), plutôt que d’être forcés de rajouter toutes vos compétences à partir de zéro. Grâce à ces changements, vous pouvez adapter votre archétype comme vous le souhaitez !

Il y a des tonnes de changements supplémentaires, des correctifs et améliorations prévus avec la Mise à jour 19.

Nouveaux ajouts de Champ de bataille et JcJ

Avec la Mise à jour 19, nous proposons toutes sortes de nouveaux ajouts en JcJ conçus pour bousculer l’ordre établi sur les Champs de bataille et Cyrodiil.

Avant-poste d’Istirus

Ce nouveau Champ de bataille comporte une disposition semi-symétrique conçue pour mettre l’accent sur la connaissance de la carte et le repérage. De plus, grâce à sa grande taille, les concurrents peuvent utiliser des montures dans cette arène, ce qui est une première pour le mode de jeu des Champs de bataille. Dans l’avant-poste d’Istirus, vous serez toujours au combat.

Affrontez les autres joueurs dans la nouvelle carte de Champ de bataille

Pierres de rappel de fort

Les vétérans de Cyrodiil peuvent désormais utiliser les pierres de rappel de fort pour se téléporter dans n’importe quel fort possédé (sans drapeau). Ces nouveaux objets peuvent être achetés pour 20 000 PA auprès des vendeurs. On en trouve également dans les sacs des Récompenses des dignes. Grâce à ces nouveaux outils, votre équipe et vous pourrez vous déplacer rapidement pour renforcer vos défenses ou pousser votre avantage après avoir capturé un fort en plein territoire ennemi.

Nouvelles récompenses de JcJ

Enfin, la Mise à jour 19 introduit également de nouvelles récompenses pour les joueurs de JcJ, sous la forme de nouveaux styles de tenues de Champ de bataille (gagnés en complétant des matchs de Champ de bataille) ainsi que le costume de gladiateur d’arène (obtenu en collectant 50 preuves de gladiateur d’arène).

Styles de tenues Démons de la fosse, Drakes de feu et Seigneurs des tempêtes

Ces nouvelles apparences permettront de montrer à tout le monde qu’il faut se méfier de vous sur le Champ de bataille.

 
 


Lundi 13 août 2018
 
PC/Mac Patch Notes v4.1.5 - Wolfhunter & Update 19

Welcome to The Elder Scrolls Online v4.1.5 and the Wolfhunter DLC Game Pack! Wolfhunter introduces two new 4-player dungeons allowing you to venture into the Hunting Grounds of Hircine, in addition to a host of new collectibles and item sets. You’ll also find a number of updates to the base game including a new Battlegrounds map and Outfit Styles, the addition of Keep Recall Stones for Cyrodiil, updates to the Respec System, and more.

We’ve also made a number of balance changes in this update with the main goals being to improve the Werewolf skill line, reducing the duration of snare and defile effects, and increasing the viability of a number of the less popular item sets.

We hope you enjoy this latest update, which is approximately 2.37GB in size.

New Features / Updates / Big Changes

Wolfhunter DLC Game Pack

    Two New Dungeons
    New Collectibles & Furnishings
    8 New Item Sets

Base Game

    New Battleground Map - Istirus Outpost
    Keep Recall Stones
    Battlegrounds Outfit Styles
    New PvP Collectible
    Respec System Updates
    Welkynar Style Item
    Champion Point Increase

Fixes & Improvements

DLC Game Packs & Chapters

    Clockwork City
    Dark Brotherhood
    Dragon Bones
    Imperial City
    Orsinium
    Summerset

Combat & Gameplay

    Combat & Abilities
    Itemization & Item Sets

Base Game

    Alliance War & PvP
    Art & Animation
    Combat & Gameplay
    Crafting & Economy
    Crown Store & Crown Crates
    Dungeons & Group Content
    Exploration & Itemization
    Housing
    Miscellaneous
    Quests & Zones
    UI

Wolfhunter DLC Game Pack

Two New Dungeons

    Moon Hunter Keep: The Moon Hunter Keep was once the Colovian headquarters of the Order of the Silver Dawn, a group of peerless werewolf hunters found in western Tamriel. It was destroyed by the ancient werewolf Vykosa, who then took up residence at the estate. At first she merely turned the hunters against each other, each competing for the prize of joining her pack, but now she draws in werewolves from distant lands to vie for her favor. Imprisoned in the foul cells below the keep, Adonatus Varian must seek your help to eradicate Vykosa’s evil werewolf followers and remove her influence from the land before it spreads.
    March of Sacrifices: The March of Sacrifices is a section of the Hunting Grounds where mortals compete in teams for a boon from Hircine. It’s a deep ravine surrounded by impassable mountains, and populated with the most ferocious creatures of Hircine’s realm. The hunt quarry is a massive and powerful indrik imbued with special powers from the Daedric Prince himself. If a mortal manages to fell the beast and retrieve its glowing red heart, they may petition Hircine for a boon. This hunt is open to any mortal, but is rarely undertaken by any who are not a follower of Hircine. The competition is bloody, but for the foolish and incredibly desperate, Hircine’s game is a tantalizing opportunity to win a favor from the Prince.
    Moon Hunter Keep and March of Sacrifices are 4-player dungeons that are reached via Reaper’s March and Greenshade, respectively.

      Moon Hunter Keep’s entrance is in northern Reaper’s March, northwest of Arenthia.
      March of Sacrifices’ entrance is a shrine to Hircine in Western Greenshade, north of Woodhearth.

    Both Dungeons include a Normal version in addition to a challenging Veteran version.
    There are a number of rewards for each dungeon, including the following:

      Unique item sets, including two new Undaunted Monster Mask sets, only available within the dungeons
      Unique Achievement awards for completing the dungeons
      A unique player Skin
      A unique Memento
      Several Titles
      Unique housing items

New Collectibles & Furnishings

We’ve added a number of new collectibles for you to acquire in this latest DLC game pack!

    Gothic Hunter’s Headwear: Travel to either the Moon Hunter Keep or March of Sacrifices dungeons to unlock the Gothic Hunter's Headwear. (This is the reward for owning the Wolfhunter DLC game pack.)
    Sable Man-Beast Skin: Only those who have completed the "Moon Hunter Keep Challenger" achievement, by completing the most difficult tasks in Moon Hunter Keep, can proudly display this Skin.
    Bestial Personality: By completing the harshest challenges in the March of Sacrifices dungeon, and thus completing the "March of Sacrifices Challenger" Achievement, you may let slip the bonds of civility with this Personality.
    Werewolf Behemoth Sigil Memento: Unleash your inner werewolf with this sigil, earned by completing "The Great Indrik Hunt" achievement. The Great Indrik Hunt is completed by hunting the three Golden Indriks within the March of Sacrifices, and earning their boons.
    Trophy: Balorgh: Acquired for completing March of Sacrifices.
    Trophy: Vykosa the Ascendant: Acquired for completing Moon Hunter Keep.
    Bust: Balorgh: Acquired for completing Veteran March of Sacrifices.
    Bust: Vykosa the Ascendant: Acquired for completing Veteran Moon Hunter Keep.
    Monsters in Moon Hunter Keep and March of Sacrifices have a small chance to drop various decorative bone-pile furnishings. It's important to use every part of the kill… when there's anything left.
    Bosses in Moon Hunter Keep and March of Sacrifices have a chance to drop one of four rare Hircine-themed furnishing plans; the more difficult the dungeon, the better your chances of acquiring a furnishing plan.
    Added new furnishings to the Undaunted Quartermaster that can be purchased for gold after completing Wolfhunter achievements.

New Item Sets

There are 8 new Item Sets available from the two new dungeons, March of Sacrifices and Moon Hunter Keep. Each dungeon has 1 Light Armor, 1 Medium Armor, 1 Heavy Armor, and 1 Monster Mask Item Set to acquire.

    Moon Hunter Keep

      Moon Hunter (Light)

        2: Spell Damage
        3: Spell Damage
        4: Spell Critical
        5: When your alchemical poison fires, increase your Spell Damage by 600 for 6 seconds.

      Savage Werewolf (Medium)

        2: Max Stamina
        3: Weapon Damage
        4: Stamina Recovery
        5: Your Light and Heavy Attacks rend flesh, causing your enemy to bleed for 1000 Physical Damage every 2 seconds for 6 seconds.

      Jailer’s Tenacity (Heavy)

        2: Healing Taken
        3: Max Health
        4: Healing Taken
        5: When you lose 7000 or more Health from a single attack, you gain Major Vitality for 6 seconds, increasing your healing received by 30%.

      Vykosa (Monster Mask)

        1: Healing Taken
        2: When you Bash an enemy you have taunted, you frighten them with a deafening howl, applying Major Maim to them for 3 seconds, lowering their damage done by 30%. This effect can occur once every 15 seconds.

    March of Sacrifices

      Hanu’s Compassion (Light)

        2: Magicka Recovery
        3: Max Magicka
        4: Magicka Recovery
        5: Max Magicka
        5: When you resurrect another player while in combat, you and the player gain Major Heroism for 15 seconds, granting you 3 Ultimate every 1.5 seconds.

      Blood Moon (Medium)

        2: Weapon Damage
        3: Weapon Critical
        4: Weapon Critical
        5: When you deal Critical Damage with a melee Light Attack, you gain a stack of Blood Scent for 8 seconds. When you gain 5 stacks, you become Frenzied for 5 seconds, increasing your melee Light Attack damage by 30% and attack speed by 50%. This effect can occur every 18 seconds.

      Haven of Ursus (Heavy)

        2: Max Health
        3: Healing Taken
        4: Max Health
        5: When you take damage while you are under 50% Health, summon Ursus’s spirit for 6 seconds. You or an ally can activate a synergy on Ursus to grant you a shield that protects you and the activator from 13954 damage for 6 seconds. This effect can occur once every 12 seconds.

      Balorgh (Monster Mask)

        1: Weapon Damage
        1: Spell Damage
        2: When you use an Ultimate ability, you gain Weapon and Spell Damage for 10 seconds equal to twice the amount of total Ultimate consumed.

Base game

New Battleground Map - Istirus Outpost

    A new Battleground has been introduced - Istirus! Built late in the Second Empire to control the chronic pirate problem on the Strid River, the Istirus Outpost has become a forgotten relic since the outbreak of the Three Banners War with its dwindling resources fought over by all sides.
    Istirus is a semi asymmetrical map that also allows players to mount!

Keep Recall Stones

We’ve added a new method of navigating Cyrodiil! Keep Recall Stones are new items you use from your inventory or quickslot wheel to recall to a Keep or Outpost. These can be purchased for 20,000 AP or earned from Rewards of the Worthy. There are several restrictions in place to use these items:

    You cannot recall to a structure that is under attack (shown on the UI as a starburst icon).
    You cannot recall to a structure while standing inside the region of a Keep, Resource, Outpost or Town.
    You cannot use a Recall Stone while actively in combat.
    Recall Stones can be used while in Caves of Cyrodiil, but not in the Imperial City.
    Recall Stones are account bound, so they can be banked but not traded to other players.
    You cannot use a Recall Stone while carrying an Elder Scroll.

Battlegrounds Outfit Styles

We've added new Outfit Styles to Battlegrounds! Now, when you complete a Battleground, you have a chance to obtain an Outfit Style for the Pit Demons, Storm Lords, and Fire Drakes' unique armor appearances.

    Pit Demons Outfit Styles are obtained by completing Deathmatch games.
    Storm Lords Outfit Styles are obtained by completing Flag Games (Capture the Relic, Chaosball).
    Fire Drakes Outfit Styles are obtained by completing Land Grabs (Domination, Crazy King).
    The chance of obtaining an Outfit Style is based on how well your team performed in the Battleground.

      Victors have a much higher chance to obtain an Outfit Style than do second-place finishers, and second-place finishers have a much better chance than do third-place finishers. However, even teams coming in dead last have a small chance to obtain an Outfit Style.
      The medals you obtain do not affect your chances at all - so you don't have to be fancy, just try to be victorious!
      Placing on the Leaderboards for Battlegrounds also has a very good chance to award an Outfit Style from each of the three teams' armor visuals.

New PvP Collectible

    The new Arena Gladiator Costume is now available, to those who would conquer their foes mercilessly. Simply collect 50 Arena Gladiator Proofs (found by completing the Conquest dailies in Cyrodiil) and purchase an Arena Gladiator's Exultation from a War Researcher for 10,000 AP. Use the Exultation, and it will consume the 50 Proofs and create a Runebox of the Arena Gladiator Costume.

Respec System Updates

We’ve updated the player ability respec system so activating respec mode no longer clears all of your points, but instead allows you to add and remove points from your abilities. You’ll still have the option to remove all points if you want a fresh start, though. We’ve also retained the morph-only option; for a reduced price, you can add and subtract any ability morphs.

    Anyone who loses a skill tree, such as vampire or werewolf, will now have all skill points in the associated tree refunded.

      This will also apply retroactively.

    Anyone who previously removed one of these skill trees will have their additional skill points returned upon login.
    All of these changes will apply to rededication shrines and Skill Respecification Scrolls from the Crown Store.

Welkynar Style Item

The Welkynar Style Item, Gryphon Plumes, is now available from Cloudrest Trial. This Style Item is proudly worn by the gryphon-riding Welkynar themselves, and now you can earn the right to wear and craft this armor too - if you can defeat Z'Maja.

    You can earn Gryphon Plumes by defeating Z'Maja; more are earned by defeating her on harder difficulties, and she will not drop any Plumes unless fought on Veteran mode, or on Normal mode with all of her Welkynar Shade allies. The amount of Gryphon Plumes dropped is not randomized, but is based on the configuration of the final boss fight - the harder the fight, the more Plumes you'll obtain.

Champion Point Increase

    The Champion Point cap has been raised by a total of 30 points (10 in each red/blue/green constellation) for a total of 780 Champion Points. The Champion Point experience curve has been automatically adjusted with this new cap, so that earlier Champion Points require less experience and can be earned faster.

Monsters

    Wraith of Crows no longer bleeds blood when struck by physical attacks.

General

    Fixed an issue where quest icons could display incorrectly above Clockwork City elevators.

General

    Fixed a missing ceiling texture within Xith-Izkul Sanctuary in the Blackwoods Borderlands.

Monsters

    Bloodfiends that could previously be targeted by the Blade of Woe are no longer subject to its powers. The Blade of Woe is no longer available against all bloodfiends, instead of sometimes working and sometimes not.

2hfznf48avu0.png

General

    Fixed an issue where unique furnishings available as drops from enemies in the Fang Lair and Scalecaller Peak dungeons were significantly more rare than intended.
    Fixed an issue where defeating Zaan in Scalecaller Peak on Veteran Hard Mode would sometimes result in two Scalecaller Motif chapters dropping. Now, you will always receive a single Motif chapter when defeating Zaan on Veteran Hard Mode.

General

    Adjusted various locations in Imperial City to remove the possibility of pulling, porting, or leashing players into respawn areas.
    Imperial City will now grant the proper amount of Alliance Points each time they’re earned.

s4s77wkgkj4h.png

Dungeons

Imperial City Prison

    The Brace for Impact ability now displays an appropriate icon during the encounter with Lord Warden Dusk.

bjs9x2z8yul3.png

General

    Doubled the drop rate of the Stonefire Scamp Pet and Soul-Shriven Skin Runeboxes, available from the Simulacrum of Molag Bal.

General

    Fixed an issue where burning oil was clipping into the ground during the quest “Blood on a King’s Hands”.

General

    Improved the collision on various assets so you no longer appear to float or sink through the floor, and updated some assets to better match what they represent.
    Fixed a missing texture to the Wine Stomp Barrel.
    Fixed a number of holes throughout various High Elf interiors to prevent you from falling through them.

u9j9ch5gub2j.png

Monsters & Monster Abilities

    Healers will now use Minor Wound more often.
    Fixed an issue where Yaghra Larvae would remain intact after exploding into a fine mist.
    Fixed an issue where Salamanders would levitate awkwardly above the ground.
    Fixed an issue where Salamanders wouldn't. Stop. Slithering.
    Players chomped by salamanders now hear themselves being chomped.

World Bosses

Graveld

    Graveld is no longer easier to hit after returning from his hideaway than before he leaves.
    Graveld no longer regenerates slightly when he takes refuge in his lair.

Haeliata and Nagravia

    Fixed an issue where the gryphon world bosses would sometimes fail to spawn.
    Nagravia's landing is now more graceful.

Keelsplitter

    Increased the range at which Keelsplitter can bite.
    Waterspout no longer procs the Chill status.
    Adjusted how Waterspout, Slam, and Swipe hits are targeted to make the fight less punitive for melee players.
    Improved the attack messaging - in your favor.
    Increased the damage from Waterspout.
    Players are no longer as aggressively removed from Keelsplitter’s credit list.

Queen of the Reef

    Fixed an issue where Queen of the Reef could attack invisibly before she emerged from the sands.
    Fixed an issue where Queen of the Reef’s brood would not despawn when she reset.
    Increased the playable area to receive credit for killing the Queen of the Reef.
    Fixed an issue where Queen of the Reef would sometimes fail to spawn.

shyogwuflzsv.png

Alchemy

    Alchemy's Keen Eye will now illuminate giant clams seen on the shores of Summerset.
    Clams in Summerset now always drop an Alchemy reagent. Pearl furnishing items now only come from Clams that have a pearl inside.

Jewelry Crafting

    Fixed an issue where the Jewelry Crafting Certification quest would accept any ring, rather than only accepting a ring you crafted.
    Fixed an issue that was causing some of the Rich Seams in Jewelry Crafting Survey: Craglorn III to disappear when you got close to the resource nodes.
    Added interaction text to Jewelry Crafting Writ Turn-In Crates.
    Updated the text on the Jewelry Trait Master achievement for clarity.
    Heavy Sacks will now have a chance to drop Jewelry Crafting Dust instead of Jewelry Crafting Ounces.
    Dramatically improved the value of Artifact-quality Jewelry Crafting Master Writs, and significantly increased the value of Legendary-quality Jewelry Crafting Master Writs, in terms of their Writ Voucher payouts.

      All Jewelry Crafting Writs received in the future will see this increased Voucher value; this change will not impact any Jewelry Crafting Master Writs already present in game.

    Added Jewelry Crafting materials to some Blacksmithing resource nodes.

      You will occasionally find a single unit of Dust on a Blacksmithing node (or two units of Dust, if the Plentiful Harvest passive triggers).
      If the Blacksmithing node's material is based on your character level, then so is the Dust you'll find on it. If the Blacksmithing node's material is based on your Blacksmithing passive rank, then the Dust you find will be based on your Jewelry Crafting passive rank.

    Significantly reduced the amount of Boosters needed to improve the quality of Jewelry.

      At maximum rank of Plating Expertise, it now takes only a single piece of Terne Plating to go from white to green, two Iridium Platings to go from green to blue, three Zircon Platings to go from blue to purple, and only 4 Chromium Platings to go from purple to gold.

    Jewelry Crafting Writs will no longer reward Terne, Iridium, or Zircon Grains. They will now only reward Chromium Grains, with the chance to obtain a Grain increasing with the rank of the Jewelry Crafting writ completed, similar to other durable trade skill writ rewards.
    Reduced the number of Platings required to craft Jewelry Crafting furniture recipes.

exvnn6mslid8.png

General

    Cloudrest will now appear as a Weekly Trial.

rv5i9ulpcohy.png

General

    Made some adjustments to the Wet Gunny Sacks, Waterlogged Psijic Satchels, and Pyandonean Bottles so it’s clear that these are containers, and may hide valuable crafting ingredients inside them.

      Wet Gunny Sacks are now Green quality, and Pyandonean Bottles are now Blue quality (matching Waterlogged Psijic Satchels).
      Waterlogged Psijic Satchels and Wet Gunny Sacks now have text indicating that "It sounds like there's something inside."
      Pyandonean Bottles and Wet Gunny Sacks now require confirmation when you wish to delete them.
      Pyandonean Bottles and Wet Gunny Sacks no longer have a sell price, and cannot be sold to merchants.
      Updated the icon on Wet Gunny Sacks to indicate that they don't contain gold coins.

    Fixed an issue where four particular chairs in the Shimmerene Waterworks could not be sat on.
    You will now always obtain a Culanda Lacquer from completing daily quests for the Sapiarchs in Alinor.
    The "Waterlogged Note" item is now marked as a Scroll, rather than as Trash.
    Fixed an issue where the Traitor's Vault had an excessive number of lootable wardrobes.

Achievements

    Corrected the spelling on an error regarding the purchase of accolades and the completion of Summerset Pathfinder. You do not find Patches. You find paths.

Books

    The following books are now part of the Research Notes collection:

      Fellrunner Failure?
      Findings on the Elemental Volatility of Imps
      Report on Wing Rot Curative Trials

Fishing

    There are now more pools of fishable Foul water in Summerset. Per a report released by Kinlady Avinisse, this is attributed to increased litter and run-off due to the influx of outsiders.

Furnishings

    The following furnishings are now sold by Unwoltil, the Summerset Home Good Furnisher:

      Shrubs, Dormant Sunbird Cluster
      Shrub, Blooming Sunbird
      Tree, Ginkgo
      Tree, Ancient Ginkgo
      Vines, Sun-Bronzed Ivy Cluster

    Fixed a number of minor issues with the names and descriptions of several Summerset furnishings.
    Reduced the cost in Culanda Lacquer to make Summerset High Elven furnishings for Fine and Superior items from 2 to 1. Artifact and Legendary items still require 2 Culanda Lacquer.

General

    Fixed numerous typos, quest icons and pins, and VO/text mismatches.
    More citizens of Summerset can now be pickpocketed, and their pockets contain items appropriate to their social standing.
    More citizens of Summerset will react appropriately to said pickpocketing and trespassing.
    Yet more citizens have become careless and can now be killed with the Blade of Woe. 
    Cuinanthon's House is now a trespass location.

Public Dungeons & Delves

Karnwasten

    Your character can no longer revive in the water after perishing to Slaughterfish.

Tor-Hame-Khard

    Removed an NPC you could not interact with.

Quests

A Necessary Alliance

    Fixed an issue where two copies of the NPCs associated with this quest would appear at the ritual platforms.

A Pearl of Great Price

    Slightly reduced the difficulty of the Yaghra Monstrosity boss.

Buried Memories

    Yaghra involved in this quest will now reward you when you defeat them.
    Your quest progress will no longer become blocked if you have to reenter the instance after burning Mephala’s barrier.
    You can no longer bypass the third Memory to go straight to K’Tora. 

Illusions of Grandeur

    The enemies in the Academy Stacks now respawn at a slower pace.

Lauriel’s Lament

    You will now be properly directed throughout the Direnni Acropolis while on this quest.
    Advancing the quest by interacting with the Keeper’s Flame can now be shared properly with group members.

Lost in Translation

    You can no longer enter Evergloam prematurely.
    Fixed an issue where the map would point you in the wrong direction while in Evergloam.
    Fixed an issue where the final moment with the Ritemaster would not animate correctly.

Old Wounds

    The quest step to search Taranmir’s Manor will no longer fail if you enter certain locations on the 2nd floor.

Storming the Walls

    The door out of Castire’s cell will now work on the first try.
    Pandermalion no longer follows players who jump to locations outside Sea Keep.

The Crystal Tower

    Fixed an issue that kept Tundilwen from using one of her combat abilities.
    You will no longer see two Dawnbreakers appear if some group members arrive late during the associated quest step.
    Fixed an issue if you relogged during the last fight, your quest progression could become blocked.
    Dawnbreaker will now remain in your quest inventory until the battle is complete.
    Iron Atronachs will no longer become molten again if you encounter them after they've died and cooled.

The Dreaming Cave

    Fixed an issue that would occasionally prevent Valsirenn from appearing when trying to escape the Spiral Skein.
    Fixed an issue where Valsirenn was visible prematurely.

The Ebon Sanctum

    Fixed an issue where group members were unable to go back and advance skipped quest steps in Ebon Stadmont.
    The Forest Vandal: Using the Strangler Poison can now be shared with other group members.
    The Psijic’s Calling: Fixed an issue that caused Psijic Sight to flash intermittently when used in first-person view.

The Queen’s Decree

    The skafin in the Undercroft will no longer follow you through closed doors.
    The monks in upper section of the monastery will now defend themselves if attacked.

The Resolute Sentinels

    You can no longer interact with the podiums in the Academy Study through the wall of the adjacent room.
    Fixed an issue that was preventing you from using a door to the College of Sapiarchs when on the quest step “Talk to Valsirenn/Earl Leythen”.

The Shattered Staff

    The Motes of Light will now reappear if your character dies while tracking them.

Maps

    The selection area for the Artaeum map will now better match the location of it on the Cosmic map.

Ability Changes Overview

We’ve made numerous ability changes with this latest update – some with global implications, while others are specific tweaks and quality of life changes. Some of our major goals with these changes include:

    Improving the Werewolf gameplay and quality of life: Several abilities received significant adjustments, leveling the skill line is considerably easier, and Werewolves are now capable of doing more core combat actions such as resurrecting or using synergies.
    Reducing the duration of snare and defile effects: Abilities and Item Sets that apply snares or defile debuffs on enemies have had their durations significantly reduced. Since most of the changes were made to damage over time abilities, you will have to recast those abilities earlier to keep an enemy permanently snared, which sacrifices some damage. Most area of effect snaring abilities were untouched, though, since the counterplay is just to move out of the area of effect.
    Increasing the viability of some older Item Sets: A few Item Sets have received some dramatic redesigns, while others were simply buffed to improve their usage.

General

    Increased the Movement Speed of all Monsters summoned from your abilities and Item Sets by 25%.
    A visual effect will now appear over your character’s head when using Detection Potions, Magelight, or Expert Hunter to notify other players of your ability to see sneaking/invisible enemies.
    Decreased the range of Two Handed, Dual Wield, One Hand and Shield, Unarmed, and Werewolf Heavy Attacks to 7 meters from 10 meters.
    Fixed an issue where casting certain self-targeted abilities, such as Spike Armor, Dark Exchange, or Imbue Weapon, would remove you from Sneak.
    Enchantments now remember the weapon from which they were fired. This means if you fire a bow ability and weapon swap, when that bow ability deals damage, the enchantment on your bow will fire.
    Teleport abilities, such as Bolt Escape or Shadow Image, can no longer be cast before the Battleground match has started.

Dragonknight

Ardent Flame

    World in Ruin

      This ability now also increases the damage over time component of Fiery Breath and its morphs.

    Warmth

      This ability now only snares targets when you deal direct damage with an Ardent Flame ability (was any type of damage).
      Decreased the duration of the snare to 3 seconds for all ranks (previously 2/4 seconds).

Draconic Power

    Reflective Scale

      Reflective Plate (morph): This ability now also grants 2 seconds of immunity to snare and immobilization effects.

Nightblade

Assassination

    Death Stroke

      This ability now only stuns if you have 120 Ultimate or more. To visually show its readiness state, the icon will change to a recolored version and the animation of the cast will change.

    Grim Focus

      Merciless Resolve (morph): Removed the snare from this ability.

Shadow

    Aspect of Terror: Decreased the duration of the snare from this ability and its morphs to 2 seconds from 4 seconds.
    Shadow Cloak: Dark Cloak (morph): Fixed an issue where casting this ability was removing you from sneak.

Siphoning

    Cripple

      Decreased the duration of the snare and the Major Expedition buff from this ability and its morphs to 4 seconds from 8 seconds.

Sorcerer

Dark Magic

    Rune Prison

      Decreased the duration of the stun applied by this ability and its morphs to 3.5 seconds from 5 seconds.
      This ability and its morphs can now be dodged.
      Rune Cage (morph):

        Decreased the damage done from this ability by approximately 20%.
        This ability now only deals damage if the stun lasts for its full duration.

    Storm Calling

      Mages’ Fury: Fixed an issue where dodging this ability and its morphs would still apply the execute explosion debuff to you.
      Overload: Fixed an issue where the Heavy Attack from this ability and its morphs could not proc Weapon Enchantments or Poisons.

Templar

Dawn’s Wrath

    Radiant Destruction: Increased the maximum bonus execute damage dealt by this ability and its morph to 480% from 330%.
    Solar Flare

      Dark Flare (morph): Decreased the duration of the Major Defile debuff to 4 seconds from 6 seconds.
      Solar Barrage (morph): Removed the cast time from this ability, and decreased the damage done by approximately 40%.

    Sun Fire: Decreased the duration of the snare from this ability and its morphs to 3 seconds from 5/9 seconds.

Restoring Light

    Healing Ritual

      Ritual of Rebirth (morph): Fixed an issue where you could dodge the secondary heal from this ability.

    Rune Focus

      This ability and its morphs now apply Major Ward, Major Resolve, and all morph effects to you directly for 20 seconds at Rank IV.
      Standing within the area of effect now increases the Major Ward and Major Resolve effects by 50%.

Warden

Animal Companions

    Cliff Racer

      Screaming Cliff Racer (morph): Fixed an issue where casting this ability would not orient your character to face the target.

Winter’s Embrace

    Arctic Wind: Increased the initial heal from this ability and its morphs to 15% of your Max Health from 12%.

Weapon

One Hand and Shield

    Power Bash

      Reverberating Bash (morph): Decreased the duration of the Major Defile debuff to 4 seconds from 10 seconds.

Two Handed

    Heavy Weapons: Fixed an issue where the axe bleed would not stack when multiple players used it against the same enemy.

Dual Wield

    Flying Blade: Reduced the snare duration from this ability and its morphs to 4 seconds.
    Lacerate: Fixed an issue where this ability and its morphs could sometimes heal you based on damage dealt from other abilities happening at the same time.
    Twin Slashes

      Rending Slashes (morph): Decreased the duration of the snare to 4 seconds from 9 seconds.

Destruction Staff

    Impulse

      Pulsar (morph): Fixed an issue where this ability was only applying Minor Mangle to one target.

Bow

    Arrow Spray: Decreased the duration of the snare applied from this ability and its morphs to 4 seconds from 6 seconds.
    Scatter Shot: Fixed an issue where using Roll Dodge immediately after casting this ability or its morphs would prevent the enemy from gaining crowd control immunity after you knocked them back.
    Snipe

      Lethal Arrow (morph): Decreased the duration of the Major Defile debuff applied to 4 seconds from 10 seconds.

World

Vampire

    Curing Vampirism will now refund all Skill Points that are invested in the Skill Line.
    Drain Essence: Fixed an issue where this ability and its morphs would fail to cast if you used it against a crowd-control immune enemy while you were blocking.

Werewolf

Developer Comments – Werewolf Changes

There were a significant number of changes made to Werewolf this update. Some of these changes were made to improve the quality of life with leveling and maintaining the form, while others open up new gameplay possibilities.

First, you’ll find leveling and maintaining your Werewolf is now considerably easier. The Devour passive is now granted automatically from the very start, so you can sustain the form better at lower levels before you’ve unlocked all the other skills. We’ve also significantly reduced the experience requirements to morph all skills.

Second, you’ll be able to do more core combat actions as a Werewolf, such as resurrecting your allies or using Synergies. Werewolves will have a much easier time engaging in group content now that they can help their friends more effectively. This, coupled with some other changes such as the Blood Rage passive triggering on damage dealt instead of damage taken, means they can be more viable in group PvE activities such as dungeons.

Finally, many morphs and abilities were changed to improve the cohesiveness of the Werewolf kit. Some combos and effects that weren’t very effective have been removed, while others were tweaked to better support the fast and ferocious playstyle of the Werewolf. As an example, we removed the stuns from Pounce and Piercing Howl, but dramatically improved Roar by making it instant cast, fear more targets, and have more competitive morph effects.

    Werewolf Transformation

      You can now resurrect other players while transformed.
      You can now use synergy abilities while transformed. You will use a unique Werewolf-themed animation instead of the synergy’s usual animation.
      You can now use Siege Weapons while transformed.
      Your Werewolf timer will no longer tick down while you are reviving in place while transformed.
      Updated the tooltip of this ability and its morphs to better describe all the additional effects of transforming.
      Fixed an issue where ranking up this ability and its morphs would transform you out of werewolf form.
      This ability and its morphs no longer increase your Movement Speed or your Spell and Physical Resistance as a baseline effect. These bonuses have been moved to passive abilities in the skill line.

    Pack Leader (morph)

      The direwolves now scale with the bonuses from damage done.
      The direwolves now randomly alternate between 2 direct damage abilities, previously 4, and they no longer use a non-damaging snare ability.
      Fixed an issue where the direwolves would throttle their attacks against the same target. They now attack much more rapidly.
      Fixed an issue where the direwolves would not respawn with you whenever you respawned.

    Blood Rage: This ability now increases the timer of your Werewolf Transformation when you deal damage, rather than when you take damage. It adds 2/4 seconds to your timer with a 5 second cooldown.
    Devour:

      This is now the first passive you unlock in the skill line, and is a free passive that does not require you to spend a skill point. Points already spent into this will be automatically refunded.
      The devour corpse ability is now a 4-second channel, instead of a 4-second cast time. Every second you spend devouring a corpse increases your Werewolf timer and restores Health. Each corpse can be devoured for up to 4 seconds.
      Updated the visual effects on enemy corpses that can be devoured.
      Improved the targeting and reliability for devouring corpses.

    Hircine’s Bounty: This ability and its morphs now heal based on your Max Health; Hircine’s Bounty and Hircine’s Rage heal for 45% of your Max Health, while Hircine’s Fortitude heal for 60% of your Max Health.

      Hircine’s Rage (morph): This morph now grants Major Brutality for 20 seconds.

    Infectious Claws: Updated the visual effects for this ability and its morphs.
    Piercing Howl:

      This ability and its morphs no longer stun the target.
      Decreased the cost of this ability and its morphs to 3510 Stamina from 4050.
      Updated the visual effects for this ability and its morphs.

        Howl of Despair (morph): The synergy now grants the ally Empower for all Light Attacks for 5 seconds. Previously, it granted 10% more Light and Heavy Attack damage for 15 seconds.

    Pounce: This ability and its morphs no longer stun the target if they were already set Off Balance.
    Pursuit: This ability now also increases your Movement Speed by 15/30%.

      Note: This bonus was moved from a baseline effect of Werewolf Transformation to this passive.

    Roar

      This ability and its morphs are now instant-cast, previously 1 second.
      This ability and its morphs can now fear up to 6 targets, previously 3 targets..
      This ability and the Rousing Roar morph no longer set enemies Off Balance.

        Ferocious Roar (morph): This morph now sets feared targets Off Balance.
        Rousing Roar (morph): This morph has been renamed to Deafening Roar, and now applies Major Fracture for 10 seconds to feared targets.

    Savage Strength: This ability now also increases your Spell and Physical Resistance by 5000/10000.

      Note: This bonus was moved from a baseline effect of Werewolf Transformation to this passive.

    All Werewolf abilities now require less experience to morph. The experience requirements to level up the Werewolf abilities now match the Weapon Skill Line abilities, and the Werewolf Transformation Ultimate experience requirement now matches Class Ultimate abilities.
    Curing Lycanthropy will now refund all Skill Points that are invested in the Skill Line.
    Fixed an issue where casting another ability while in the middle of a Werewolf Heavy Attack would cancel the Heavy Attack, instead of queuing the ability to cast when the Heavy Attack completed.

Guild

Fighters Guild

    Silver Bolts: Decreased the duration of the snare to 4 seconds from 6 seconds.

      Silver Leash (morph): Fixed an issue where this ability was not counting as a Fighter’s Guild ability for the Slayer passive.

Psijic Order

    Imbue Weapon

      Fixed an issue where this ability and its morphs were removing you from sneak when cast.
      Fixed an issue where this ability and its morphs were not playing their visual effects or audio if you were unarmed.

        Crushing Weapon (morph): Fixed an issue where this would heal based on the damage done from the Light Attack, and not the damage done by Crushing Weapon itself.

    Mend Wounds

      Fixed an issue where the Light Attack heal over time from this ability could cause health desyncs.

Undaunted

    Trapping Webs

      Shadow Silk (morph): Fixed an issue where the black widow spiders were using a poison damage over time effect that was being mitigated by the target’s Spell Resistance, instead of their Physical Resistance.

Alliance War

Support

    Siege Shield: This ability and its morphs now reduce the damage you take from siege attacks by 50%, originally 35%.

Champion System

The Atronach

    Tactician: Fixed an issue where this passive was setting enemies Off Balance when you dodged their attack with dodge bonuses such as Major/Minor Evasion, instead of only from Roll Dodge.

The Lady

    Unchained: Fixed an issue where this passive was not functioning when you used Break Free while transformed into a Werewolf.

General

    Siege weapon damage and effects will no longer proc item sets.
    Removed some of the visuals effects from Shadow of the Red Mountain and Valkyn Skoria that displayed to your allies.

Item Sets

    Arms of Relequen: Added a 1 second cooldown to how quickly you can generate the stacks of harmful wind on a target.
    Crest of Cyrodiil: This item set has been redesigned, and its old effect has been moved to the Ward of Cyrodiil Item Set.

      OLD

        2: Weapon Damage
        3: Max Health
        4: Healing Taken
        5: When you deal melee damage, you apply Minor Defile to the enemy for 5 seconds, reducing their healing received by 30%. This effect can occur once every 5 seconds.

      NEW

        2: Stamina Recovery
        3: Max Health
        4: Max Health
        5: After successfully blocking, heal for 8000 Health. This effect can occur every 5 seconds.

    Defending Warrior: Fixed an issue where this item set could sometimes heal you based on damage dealt from other abilities happening at the same time.
    Domihaus: Updated the telegraph visuals displayed to enemy players.
    Durok’s Bane: The 5-piece bonus has been adjusted.

      OLD

        5: When you take damage, you apply Major Defile to the attacker for 10 seconds, reducing their healing received and Health Recovery by 30%. This effect can occur once every 1 second.

      NEW

        5: When you take damage, you apply Major Defile to the attacker for 4 seconds, reducing their healing received and Health Recovery by 30%. This effect can occur once every 8 seconds per enemy.

    Elf Bane: Fixed an issue where this item set was not increasing the duration of the damage over time from the Grothdarr Item Set.
    Hagraven’s Garden: Updated the telegraph visuals displayed to enemy players.
    Hatchling’s Shell: This item set has been redesigned.

      OLD

        2: Physical Resistance
        3: Spell Resistance
        4: Healing Taken
        5: Gain a damage shield that absorbs 5000 damage every 15 seconds.

      NEW

        2: Physical Resistance
        3: Spell Resistance
        4: Max Health
        5: Gain a damage shield equal to 20% of your Max Health for 15 seconds every 15 seconds.

    Hide of Morihaus: Fixed an issue where the damage from this item set could critically strike.
    Ideal Arms of Relequen: Added a 1 second cooldown to how quickly you can generate the stacks of harmful wind on a target.
    Jorvuld’s Guidance: Fixed an issue where this item set was not increasing the duration of the Minor Expedition buff granted by the Hasty Prayer ability.
    Light of Cyrodiil: The 5-piece bonus has gained an additional effect.

      OLD

        5: While you are casting or channeling an ability, your damage taken is reduced by 15%.

      NEW

        5: While you are casting or channeling an ability, your damage taken is reduced by 15%. When you are interrupted, your next Magicka ability will cost no Magicka.

    Robes of the Hist: Altered the the 5-piece bonus from this item set.

      OLD

        5: Reduces the duration of disabling effects applied to you by 20%. While you are affected by a disabling effect, heal for 2000 Health every 1 second.

      NEW

        5: While you are affected by a disabling effect, immobilization, or snare, you heal for 2500 Health every 1 second.

    Sload’s Semblance:

      A projectile will now fire when this item set procs, which applies the damage over time effect. This projectile can be dodged.
      Removed the first damage over time tick.
      The damage over time effect now begins dealing damage 1 second after it has been applied.
      Decreased the total damage by approximately 15% due to the removed tick.
      Fixed an issue where the damage over time from this item set was removing invisibility.
      Fixed an issue where the damage over time could proc itself.

    Swamp Raider: Redesigned the 5-piece bonus from this item set.

      OLD

        5: When you deal damage with a Magicka ability, your Poison and Disease Damage abilities gain an additional 450 Weapon Damage for 10 seconds.

      NEW


        5: Adds 400 Weapon Damage to your Poison and Disease Damage abilities.

    Tremorscale: Decreased the duration of the snare to 3 seconds from 4 seconds.
    Ward of Cyrodiil: Redesigned this item set.

      OLD

        2: Stamina Recovery
        3: Mounted Speed
        4: Max Health
        5: Increase the amount of damage you block by 8%.

      NEW

        2: Weapon Damage
        3: Stamina Recovery
        4: Stamina Recovery
        5: When you deal melee damage, you apply Major Defile to the enemy for 3 seconds, reducing their healing received and Health Recovery by 30%. This effect can occur once every 5 seconds.

    Witchman Armor: Fixed an issue where the resource restore from this item set would not work if the Ultimate ability you cast did not hit the target.
    Wizard’s Riposte:

      The 5-piece bonus has been adjusted.

      OLD

        When you take Critical Damage you apply Minor Maim to the enemy for 15 seconds, reducing their damage done by 15%.

      NEW

        When you take direct Critical Damage you apply Minor Maim to the enemy for 5 seconds, reducing their damage done by 15%.

    Zaan: Decreased the range required to break the fiery tether to 8 meters from 10 meters.

Item Traits

Infused (Weapon)

    Fixed an issue where the cooldown reduction was applying to both of your Weapon Enchantments if you were dual wielding.

General

    Players who queue for Cyrodiil while grouped will now independently enter Cyrodiil on their own individual queue timers. 

      This means a group that queues for Cyrodiil can have members in Cyrodiil and other zones as their group transitions into the campaign.

    Delve bosses in Cyrodiil now spawn like other Delves in Tamriel. Happy hunting!
    Updated the Alchemy satchels acquired from Conquest boards or from Imperial City Tel Var purchases to include new Alchemy materials introduced in Summerset.
    Adjusted several guards at Chalman Mine so they can be hit by ranged attacks.
    Zandur will now spawn properly in Red Ruby Cave.

Battlegrounds

    Healing Medals in Team Deathmatch now contribute more scoring value towards the end of game scoreboard, as well as weekly Leaderboards.
    You can no longer cast Undo to get into starting locations.
    Battlegrounds will now shut down due to the population falling below two players on two separate teams, instead of one team.

Itemization

    Fixed an issue where a few items in Cyrodiil would be considered “stolen” when picked up. In the lawless land of Cyrodiil, this is preposterous – and thus, these items are now no longer considered “stolen”.

Keeps

    Keeps now have 2 levels per resource material instead of 5.
    Resources now have 1 level for Defensive upgrades and 1 level for Production upgrades.
    Resources will now go from level 0 to 1 in about 10 minutes.
    A Keep will now gain its levels slower from a level 0 resource, but much faster from a level 1 resource.
    Prior upgrades which were spread out across 5 levels have been compressed into 2 levels for Keeps and 1 level for Resources, but the overall strength of each upgrade at maximum level remains the same.
    Keeps once again have Degrade turned back on. However, the degrade rate is much faster; a Keep can lose a resource level in about 5 minutes instead of an hour.
    Drakelowe, Dragonclaw and Brindle now offer an 8% AP bonus per Keep held.

      This bonus is also noted on the Keep tooltip when you hover over it.

    Keep bonuses now give increases to AP, XP, Gold, Spell Crit and Weapon Crit for every level of ownership, instead of every other bonus.

Siege

    The siege masters of Vivec and Shor have learned from their counterparts in Sotha Sil, and all siege weapons will be more effective against players in Champion enabled Campaigns.
    The damage effects from Scattershot, Oil Pot and Meatbag will now last 4.5 seconds instead of 8 seconds.

wbccvzwv4uhr.png

Animation

    Players transformed into werewolves will now animate properly when interacting with objects in Battlegrounds.

Figure

    Fixed some visual issues on the Scarecrow Spectre Mask (specifically when equipped by Argonians) and the Thicketman Spectre Mask.
    Fixed some visual tearing that would appear on the lower part of the Militant Ordinator Homespun robe.
    Fixed a small hole in the paw of some Senche pets and mounts.
    Fixed a seam that would appear near the neck of female characters wearing the Tsaesci motif.

Visual Effects

    Fixed an issue where weapon effects would not display properly, either persisting indefinitely or not displaying at all.

gd8twoesrqa7.png

Justice System

    Many citizens who were previously unsuspecting of a thief’s ill intentions will now respond with suspicion when you approach.

Mementos

    Many Mementos that prevent you from moving now also prevent you from mounting while you are using them.

Monster Abilities

    Fixed an issue where a werewolf NPC would stop channeling Flurry once it struck any target. Werewolves that use Flurry now channel it to completion unless CC’d or killed.
    Nereid: The visual effects from Hurricane no longer persist longer than your character stands in the area of effect.
    Wisp: Dying wisps no longer repeatedly attempt to detonate until their detonation would hit something.

yoboqb6vcl2k.png

General

    Dawn-Prisms are now available from Battleground Supplies Merchant.
    Updated the base-rank icons for Metalworking, Tailoring, Woodworking, and Solvent Proficiency to match the facing of subsequent ranks.
    Fixed an issue in the French translation where, when crafting Brassards for a Crafting Writ, the incorrect quest step would progress.
    Gold furnishing plans sold by Rolis Hlaalu or Faustina Curio using Night Pumice now use either Culanda Lacquer or Vitrified Malondo, depending on how magical they may be.
    Corrected several text issues with the furnishing plan for Relic Vault, Impenetrable.

Outfit System

    Fixed an issue where poison visual effects would not display on weapons while you had an Outfit Style applied.
    Now, while you’re working on your Outfits at an Outfit Station, other players will be sure to see you facing the Outfit Station, rather than staring off into space in the opposite direction, seeking inspiration for your next catwalk-ready design.
    Corrected an issue preventing Pyandonean and Sapiarch Outfit Styles from being previewed within Outfit Stations or the Outfit Collection.
    Fixed an issue where, while in Preview mode at an Outfit Station, your headpiece would disappear if you used the paint bucket tool on a slot that the chosen Head Style did not have.

Writs

    Lower tiers of Blacksmith, Clothier, and Woodworking Writs now all require fewer raw materials to satisfy, bringing them in line with the topmost tiers of each. Jewelry Crafting, Enchanting, Provisioning, and Alchemy Writs have not been modified.
    Updated the Equipment Writ Board's post-certification text to mention that it does, indeed, provide Jewelry Crafting Writs.
    Max-ranked Crafting Writs will no longer display a superfluous Inspiration award.
    Fixed an issue resulting in Provisioning Writs being somewhat unpredictable on what they required during the week.

bvp1jfyxhp49.png

General

    Fixed an issue that could occasionally cause the busts in the Crown Store preview view to load in crooked.
    Fixed an issue that would cause walking animations to stop playing when you exit an emote preview from the Crown Store.
    Fixed an issue where the Adorable Assassin Hair Style would have visual issues when equipped with Elder Council Tunic and Sash, City Isle Tunic Dress and Cyrod Patrician Formal Gown.
    The outline and animation from the Skein Wasp pet will no longer appear on the Character Select screen if the pet is inactive.

Assistants

    Assistants will now remain stationary while you are interacting with them to prevent closing the interaction when their owner moves around.
      The Assistant will close active interactions and catch up to the owner if the owner moves about 40 yards away from it.

0uh9pa6hs8sw.png

General

    You can now only select one role when queueing through the Activity Finder, and it will display next to party frames.

Dungeons

Blackheart Haven

    The Roost Mother's Fiery Sacrifice area effect is now more clearly visible and no longer disappears right after doing damage.

City of Ash I

    Rothariel Flameheart's clones will now die when Rothariel Flameheart is defeated or the encounter resets.

City of Ash II

    The Ash Titan’s Molten Shower ability will now have an appropriate icon in the Death Recap window.
    Bloody Mayra has extricated herself from the walls of the dungeon.

Crypt of Hearts

    Archmaster Siniel will now abandon his pursuit when cowardly players run from his fight space.
    Archmaster Siniel’s Death Bolt now travels at the appropriate speed no matter its range.
    Archmaster Siniel’s Horror ability will no longer have its effects inexplicably turn black.
    The Banekin torturing Faindor will now continue to display their visual effects, even if your character dies and resurrects.
    Death’s Leviathan’s Ignite ability now has a more appropriate icon.
    Death’s Leviathan’s Trample ability will now do reduced damage if blocked.
    Death’s Leviathan and the Mage Master will no longer pursue cowardly players endlessly.

Crypt of Hearts II

    Alanwe’s body will no longer appear flame resistant after catching fire, and will now continue to burn until fading away.
    Nerien’eth’s Resist Necrosis effect now has a proper synergy icon.

Elden Hollow II

    Kargand will no longer show as full health when chosen to be sacrificed for the greater good at the end of Consuming Darkness.

Fungal Grotto I

    You can now hear Tazkad the Paskmaster's Frenzy of Blows ability when it hits a character.

Fungal Grotto II

    Gamyne Bandu will no longer summon Obsidian Aspects if any player character is in the midst of a Torture Session.

Vaults of Madness

    Iskra the Omen no longer changes her mind when using Falling Sky and fails to move to the telegraphed location. 
    Falling Sky and Slam now have more visible telegraphs to discern their area of effect.

Volenfell

    Skeletons and Mummies no longer have convulsions should your character perish near the end of the Blood and Sand quest.

Trials

Sanctum Ophidia

    The Lamia Howler’s Sonic Boom now destroys any totem hit by it in the Celestial Serpent fight.
    The totems are now correctly named Empower Totem, Wrest Totem and Cursed Totem.

General

    Mudballs can no longer be thrown at players who are performing interactions.
    Fixed an issue resulting in Jewelry Crafting Writ delivery boxes visually opening Blacksmithing Writ delivery boxes, and vice versa.
    Fixed an issue where a researchable item’s tooltip would indicate it had an incorrect trait, or no trait at all.
    Fixed an issue where Lena's Wand of Finding only worked on certain chickens. It will now be able to 'find' many other types of chickens.
    Fixed an issue where you would occasionally get a non-Clockwork City furnishing plan when obtaining a Clockwork furnishing plan, while looting world objects in the Brass Fortress and Summerset.
    Fixed an issue where Molag Grunda, a quest boss in Coldharbour, could drop incorrectly-leveled equipment when defeated.
    A number of Mementos will now display properly if you have a Personality equipped.
    Fixed an issue where a Costume and an Outfit would compete and lead to unusual behavior when weapon swapping; they will no longer fight for dominance.
    Fixed an issue where pets, mounts, training dummies, and assistants could temporarily disappear after you used a door inside a home.

Achievements

    The Aldmeri Master Explorer achievement now uses the correct name for the “Khenarthi’s Roost Pathfinder” achievement.
    Fixed a number of minor text errors on Fishing-related achievements.

Fishing

    Rare fish listed in Achievements will now indicate which type of water they can be found in.
    Bait tooltips now indicate which water type they are best used for.
    Fishing Nodes now display what water type they are in their name.
    Used Bait is now marked as Trash quality.

General

    Added a new Housing Permission called "Limited Visitor". Limited Visitors cannot adjust your lights or other adjustable furnishings.
    Fixed an issue where, if a decorator moved an Assistant in a home after another player moved that Assistant, the Assistant would refuse to interact with anyone. They are now sworn to carry the burdens of even the most indecisive decorators.
    Employers of Tythis Andromo, Nuzimeh, and Pirharri, rejoice! Thanks to recent updates to labor laws, any Assistants placed in a home will now turn to face you when you speak to them.

Homes

    Some of the pews in the Alinor Crest Townhouse were rotated incorrectly in the default template. They will now be properly rotated for any newly-purchased Townhouses (but existing Townhouses’ furniture placement will not be touched).
    Fixed an issue where the closing doors of the Princely Dawnlight Estate would block the camera while in third-person mode.

Furnishings

    Furnishings that count towards the Special Furnishing limit now indicate such in their Furnishing Behavior tags.
    Fixed an issue where the “High Elf Fountain, Regal” did not actually have waterspouts.
    Fixed an issue where, if you attempted to sit in a chair that was placed in a position that you couldn’t reach, you would sit in place when attempting to interact with it.
    Added the missing "Alinor Table, Noble Grand" furnishing to the Summerset Noble's Kitchen Pack.

General

    Fixed a number of commonly occurring crashes.
    Fixed an issue that could occasionally cause buildings and walls to disappear, mainly affecting PvE areas.
    Fixed an issue where a load screen could pop-up when using short teleport abilities, such as Dragon Leap.
    Fixed an issue that would occasionally cause all buildings in an area to disappear.

23pdh3jga54v.png

Main Quest

    Soul Shriven in Cold Harbour:  Your quest progress will no longer become blocked if you log out during the quest step "Reach the Prophet's Cell".

General

    Added mount previewing to the stable master. They will display in a similar way to previewing furniture at a vendor.
    Fixed an issue where the bounty meter would appear briefly the first time you opened a UI window.
    Consumables will now properly display their effects in the Announcements window.
    Fixed an issue where books would not display properly at some resolutions.
    Fixed an issue where you could attempt to interact with objects that are in the process of being destroyed and disappearing (mainly harvest nodes right after you harvest them).
    Additional items that can be sold to a vendor will now sort to the top of the Sell tab within a Vendor.
    Fixed an issue where the player-to-player radial menu could have duplicated icons in it.
    Adjusted the alignment of the Equipment Bonus label to prevent text overlaps.
    Fixed an issue in the German game client where Location tooltips would wrap awkwardly instead of resizing.

Alliance War

    The Alliance War menu will no longer be displayed to characters below level 10.

Chat

    When whispering a character name, pressing Enter after the name will now put you in a whisper channel with that character, similar to how typing /zone and pressing Enter puts you in the Zone channel.

Crown Store & Crown Crates

    Fixed a crash that would occur when pasting a large amount of text in one of the available text fields when sending or receiving gifts.
    You will now receive a notification when the countdown for unlocking Gifting has started on your account.
    Fixed an issue where the Crown Crate UI could appear broken if left up during a teleport.
    Fixed an issue where the mouse-over state wouldn't update appropriately in the Crown Store.
    Fixed an issue where the “Purchased” label on market products was not positioned correctly.

Daily Rewards

    Fixed an issue where a timer would display on the next Daily Reward tooltip even though the month would end first.

Dungeons

    Elden Hollow II: Bogdan the Nightflame's nameplate will now appear in a more appropriate position.
    Fixed an issue where the dungeon difficulty would sometimes not display on the map.
    Fixed an issue where the boss health bar could interfere with compass quest pins after a boss is defeated.

Gamepad Mode

    Added the option to change the color of chat channels, including guild channels, for text chat.
    Added the ability to immediately jump up or down a level on the map.
    Fixed an issue where guild notes would not immediately update after being saved.
    Fixed an issue where players with the Master Gatherer Champion passive would still get a second vibration when harvesting wood or metals
    Fixed an issue where the actions list wouldn't update correctly after locking an item in the bank
    Fixed an issue in the Character UI where the attributes panel could fail to display correctly.
    Fixed an issue where the Keep claim dialog would not initially show the alliance of the selected guild.
    Fixed an issue where toggling the Gamepad UI with the map active could result in incorrect UI elements appearing.
    The Help menu now correctly shows the location of Bait in your inventory.

Gameplay

    When attempting to mount while in combat, an alert will now display stating "You cannot mount while in combat."
    Navigating to the Werewolf skill line will now display the Werewolf bar, even while not in Werewolf form, to make it easier to rearrange your Werewolf abilities.
    Within the Skills menu, you can now edit both skill bars while your character is dead, or if you don’t have a weapon equipped in each bar.
    Fixed an issue where group members would display on an instance map while in their own version of the instance (mostly noticed in Houses).
    Added an error message when trying to weapon swap as a Werewolf or with Overload active.

Guilds

    Fixed an issue where guild member locations would not update when actively looking at the guild roster.

Help & Tooltips

    A tooltip will now display for currencies when looting them.
    Fixed an issue where tooltips for improving equipped items mistakenly showed the average of your current character's stats instead of the stats of that item.
    Tooltips for containers that contain item sets will now show stats that correspond to the item's level, rather than always showing level 1 stats.
    Fixed an issue where incorrect requirements for entering Imperial City would display on the map tooltip.
    Race names on Collectible tooltips will now display in a consistent order.
    Added a new "Events" section in the Help and Tutorials menu to provide information on various holidays and celebrations.

Housing

    Fixed an issue in houses where you'd incorrectly receive the "Your permissions for this house have changed" alert when other players entered the house.
    Fixed an issue where, if you spun a mount or non-combat pet in preview while placing it in a house, you would be unable to see other non-combat pets or mounts.
    Fixed an issue where, if you were in werewolf form, you could get an “End Preview” button when selecting furnishings in the Housing Editor, even when not eligible to preview furnishings.

Quests

    After completing a quest, the quest tracker will now try to track another quest in the same Quest Journal category as the previous quest.
    Fixed an issue where quest rewards with large quantities would display awkwardly at certain resolutions.
    Associated quest pins will now appear properly on the exit of Dyzera's Realm.
    A Hostile Situation: The Merchant Chest will now properly display a quest marker above it when you are required to loot the disguise from it.
    Objections and Obstacles: Eoki will no longer keep a quest bestowal pin over his head after you accept this quest.
    Rise of the Dead: King Fahara'jad will no longer be missing a pin over his head when on the step to talk to him, though it will only appear after the Ash'abah completes her proclamation (which is when he becomes interactable).

Notable Changes & Fixes from PTS v4.1.4

Alliance War & PvP

Battlegrounds

    Battlegrounds will now shut down due to the population falling below two players on two separate teams, instead of one team.

Combat & Gameplay

Sorcerer

    Storm Calling

      Mages’ Fury: Fixed an issue where the execute explosion from this ability and its morphs would not trigger when the target fell below 20% Health.

Item Sets

    Balorgh: Fixed an issue where this was not granting the correct amount of Spell and Weapon Damage.
    Jailer’s Tenacity: Adjusted the 5-piece bonus from this item set.
 
 


Lundi 13 août 2018
 
Le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter et la Mise à jour 19 sont désormais disponibles sur PC/Mac

Faites face à l’héritage d’Hircine dans Wolfhunter, le nouveau Pack de jeu téléchargeable de The Elder Scrolls Online. Découvrez tout ce qu’il y a à savoir sur cette nouvelle aventure et la Mise à jour 19 dans notre article de lancement.

Nous sommes ravis de vous annoncer que le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter et la Mise à jour 19 du jeu de base sont désormais disponibles sur PC/Mac. Ce nouveau Pack de jeu téléchargeable et la Mise à jour comprennent :

    Deux nouveaux donjons féroces : le Fort du Chasseur lunaire et la Procession des sacrifiés

      Comprend de puissants nouveaux ensembles d’objets et des objets de collection uniques

    Une toute nouvelle carte de Champs de bataille : l’avant-poste d’Istirus
    Un système de respec 2.0 mis à jour
    Un remaniement majeur de la ligne de compétence de loup-garou
    Toutes sortes de nouveaux ajouts et récompenses en JcJ

Ce nouveau Pack de jeu téléchargeable est disponible gratuitement pour tous les membres ESO Plus ou peut être acheté contre des couronnes dans la Boutique à Couronnes en jeu. La Mise à jour 19 du jeu de base est disponible gratuitement pour tous les joueurs d’ESO.



Si vous avez hâte de mettre vos talents à l’épreuve face aux bêtes d’Hircine sur consoles, ne vous inquiétez pas : Wolfhunter et la Mise à jour 19 arrivent sur PlayStation®4 et Xbox One le 28 août.

Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter

Grâce au Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter, votre équipe et vous pourrez vous aventurer dans deux nouveaux donjons, affronter les bêtes monstrueuses d’Hircine et découvrir de puissants nouveaux équipements et objets de collection uniques.

Fort du Chasseur lunaire

Le fier ordre de l’Aube d’argent a été attaqué et leur Fort du Chasseur lunaire est tombé entre les mains des bêtes qu’ils pourchassaient. Votre équipe et vous devrez vous infiltrer dans le fort, détruire les monstres qui rôdent au sein des fortifications et mettre fin aux terribles desseins d’un ancien loup-garou du nom de Vykosa.

Repoussez les bêtes d’Hircine du Fort du Chasseur lunaire

Procession des sacrifiés

En de rares occasions, le prince daedrique Hircine permet à quelques mortels de se rendre dans son royaume pour participer à la Grande chasse. Rassemblez vos camarades et préparez-vous à arpenter les terres sauvages de la Procession des sacrifiés. Les récompenses en cas de victoire sont élevées, mais prenez garde : vos camarades chasseurs feront tout pour l’emporter, y compris chasser les autres concurrents !

Les deux nouveaux donjons seront disponibles en difficulté Normale et Vétéran (en plus d’une option Mode difficile en Vétéran) et offrent toutes sortes de récompenses et objets de collection uniques comme de nouveaux ensembles d’équipement, des masques de monstres, des apparences, souvenirs et plus encore.

Détails concernant l’achat

Le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter est disponible gratuitement pour tous les adhérents à ESO Plus, ou peut être acheté contre 1 500 Couronnes dans la Boutique à Couronnes en jeu. Vous le trouverez listé dans la catégorie Packs de jeu téléchargeable de la Boutique à Couronnes.

Veuillez noter que si votre adhésion à ESO se termine, vous perdrez accès au Pack de jeu téléchargeable tant que vous n’aurez pas renouvelé votre adhésion ou acheté le Pack contre des Couronnes. Vous ne perdrez ni objets ni récompenses obtenues lorsque vous y aviez accès.

Lot Collector Wolfhunter

En plus du Pack de jeu téléchargeable, le Lot Collector Wolfhunter est disponible contre 4 000 Couronnes dans la Boutique à Couronnes en jeu.

Pack Collector Wolfhunter

Le Pack Collector Wolfhunter comprend le Pack de jeu téléchargeable, la monture exclusive du Chargeur de l’Aube d’argent, le Pisteur de loup-garou Danoyen et cinq parchemins d’Expérience à Couronnes. Vous pourrez trouver et acheter le Pack Collector Wolfhunter dans la section À l’honneur de la Boutique à Couronnes.

Pénétrez dans le royaume d’Hircine et gagnez un couvre-chef gratuit

Une fois que vous aurez accès aux donjons de Wolfhunter, vous pourrez vous aventurer dans le Fort du Chasseur lunaire et la Procession des sacrifiés via les méthodes suivantes :

    En vous téléportant directement dans les deux nouveaux donjons au moyen de votre carte
    En utilisant l’outil de recherche de donjon
    En vous rendant à pied au donjon et en cliquant sur l’entrée dans la marche de la Camarde (Fort du Chasseur lunaire) et à Prasin (Procession des sacrifiés)

Pour vous aider à vous préparer à affronter les monstres d’Hircine, vous recevrez gratuitement le chapeau de chasseurs de loups-garous simplement en pénétrant dans le Fort du Chasseur lunaire ou la Procession des sacrifiés. Ce couvre-chef stylé est idéal pour le chasseur de monstres qui sommeille en vous !

Chapeau de chasseurs de loups-garous

Remaniements de la Mise à jour 19 des loups-garous et respecs

La Mise à jour 19 du jeu de base sera également disponible en même temps que le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter gratuitement pour tous les joueurs d’ESO. Elle contient une série d’ajouts et améliorations du jeu de base dont tout le monde pourra profiter.

Mise à jour de la ligne de compétence de loup-garou

Si vous voulez libérer la bête qui sommeille en vous, la Mise à jour 19 contient toutes sortes de changements et améliorations de la ligne de compétences de loup-garou. Grâce à ces changements, les joueurs transformés conserveront leur puissance plus longtemps au combat, avec des améliorations des compétences actives et passives de la ligne.

Respec 2.0

Cette mise à jour du jeu de base apporte également des améliorations au système de respécialisation du jeu. Grâce au Respec 2.0, vous pouvez désormais choisir de changer les compétences individuelles une par une (tout comme vous pouvez changer les Points de Champion), plutôt que d’être forcés de rajouter toutes vos compétences à partir de zéro. Grâce à ces changements, vous pouvez adapter votre archétype comme vous le souhaitez !

Il y a des tonnes de changements supplémentaires, des correctifs et améliorations prévus avec la Mise à jour 19.

Nouveaux ajouts de Champ de bataille et JcJ

Avec la Mise à jour 19, nous proposons toutes sortes de nouveaux ajouts en JcJ conçus pour bousculer l’ordre établi sur les Champs de bataille et Cyrodiil.

Avant-poste d’Istirus

Ce nouveau Champ de bataille comporte une disposition semi-symétrique conçue pour mettre l’accent sur la connaissance de la carte et le repérage. De plus, grâce à sa grande taille, les concurrents peuvent utiliser des montures dans cette arène, ce qui est une première pour le mode de jeu des Champs de bataille. Dans l’avant-poste d’Istirus, vous serez toujours au combat.

Affrontez les autres joueurs dans la nouvelle carte de Champ de bataille

Pierres de rappel de fort

Les vétérans de Cyrodiil peuvent désormais utiliser les pierres de rappel de fort pour se téléporter dans n’importe quel fort possédé (sans drapeau). Ces nouveaux objets peuvent être achetés pour 20 000 PA auprès des vendeurs. On en trouve également dans les sacs des Récompenses des dignes. Grâce à ces nouveaux outils, votre équipe et vous pourrez vous déplacer rapidement pour renforcer vos défenses ou pousser votre avantage après avoir capturé un fort en plein territoire ennemi.

Nouvelles récompenses de JcJ

Enfin, la Mise à jour 19 introduit également de nouvelles récompenses pour les joueurs de JcJ, sous la forme de nouveaux styles de tenues de Champ de bataille (gagnés en complétant des matchs de Champ de bataille) ainsi que le costume de gladiateur d’arène (obtenu en collectant 50 preuves de gladiateur d’arène).

Styles de tenues Démons de la fosse, Drakes de feu et Seigneurs des tempêtes

Ces nouvelles apparences permettront de montrer à tout le monde qu’il faut se méfier de vous sur le Champ de bataille.

 
 


Mercredi 8 août 2018
 
Restez toujours dans l'action grâce à ces ajouts de JcJ dela Mise à jour 19

Alors que la guerre des trois bannières fait rage dans Cyrodiil, de nouveaux objets de guerre d’Alliances, Champs de bataille et butins attendent ceux qui se plongeront dans les modes de JcJ de The Elder Scrolls Online. Découvrez toutes les nouvelles fonctionnalités arrivant avec la Mise à jour 19 dans cet article de présentation.

Avant-poste d’Istirus

Situé sur la frontière entre Cyrodiil et la marche de la Camarde, l’avant-poste d’Istirus était autrefois une forteresse contestée de la guerre d’Alliances, mais elle se trouve désormais au centre d’une série d’affrontements acharnés des Champs de bataille. Cette nouvelle fonctionnalité de carte comprend une énorme arène en son centre, entourée d’un côté par une tour en ruines et de l’autre par une profonde tranchée. Ce nouveau Champ de bataille est semi-symétrique, ce qui signifie que chaque équipe se déplacera de manière différente sur la carte, en fonction de l’endroit où ses membres apparaîtront.

 « Lors de la conception de Mor Kazgur, nous avons forcé les joueurs à toujours savoir ce qui se déroulait autour d’eux, » explique Brian Wheeler, concepteur en chef du JcJ d’ESO, « mais pour l’avant-poste d’Istirus, nous voulions faire en sorte de pousser un peu plus loin la connaissance de carte. Voilà pourquoi chaque emplacement individuel a son propre gameplay. »

En rendant cette nouvelle arène semi-symétrique, nous avons mis l’accent sur la connaissance et le contrôle des lieux, afin de vous encourager à trouver des voies différentes entre chaque coin chaud de la carte.

En plus de cela, l’avant-poste d’Istirus est également le premier Champ de bataille permettant aux joueurs de chevaucher leur monture. Auparavant, la meilleure manière de se déplacer rapidement dans une arène consistait à sprinter ou utiliser une compétence, ce qui consommait des ressources.

« Lors des tests d’Istirus, nous avons découvert que la carte était assez large et, comme nous aimions ce concept de repousser les limites géographiques, les montures sont devenues nécessaires pour vous assurer que vous ne perdiez pas de ressources en courant d’un point à l’autre. »

Grâce à cette nouvelle option de mobilité, vous pourrez foncer au combat plus vite que jamais afin de vous assurer que l’action ne s’arrête jamais.

Pierres de rappel de fort

La mise à jour 19 introduit un nouvel objet de guerre d’Alliances : les pierres de rappel de fort. Désormais, grâce à une pierre de rappel de fort, vous pouvez vous téléporter instantanément à n’importe lequel des forts actuellement contrôlés par votre faction, ce qui vous épargnera un long voyage.

Vous pourrez utiliser les pierres de rappel de fort depuis votre inventaire ou la roue de raccourci afin de vous téléporter sur un fort ou un avant-poste. Veuillez noter que, à l’instar des sanctuaires de téléportation de fort, vous ne pouvez vous téléporter dans un lieu actuellement attaqué et sous drapeau. Vous ne pourrez pas utiliser les pierres en combat, à l’intérieur de la cité impériale, près d’un fort, une ressource, un avant-poste ou un village ou lorsque vous portez un Parchemin des Anciens.

« Grâce aux pierres de rappel de fort, nous voulions donner aux joueurs un moyen de se déplacer plus rapidement dans Cyrodiil sans dépendre sur le réseau de transport des forts, » explique Wheeler. « Cela offre aux joueurs un nouveau style de jeu, permettant de se transporter à un fort alors que ce n’était pas forcément possible. Vous pouvez vous rendre directement en territoire ennemi, prendre un fort puis faire téléporter vos amis directement sur ce lieu ».

Vous pourrez obtenir une pierre de rappel de fort contre 20 000 points d’Alliance, mais vous pourrez également en récupérer dans les sacs des Récompenses des dignes.

Si vous restez au fait des évolutions des combats, les pierres de rappel de fort sont un outil cher, mais puissant, pour vous assurer de vous retrouver toujours au milieu de l’action. L’équipe étudiera attentivement la manière dont elles sont utilisées après le lancement.

« Cela bouleversera un peu le gameplay de Cyrodiil, nous allons donc surveiller attentivement leur utilisation afin de déterminer s’il faudra les modifier ou les changer après le lancement. »

Changements apportés à la dégradation et aux ressources des forts

Avec la Mise à jour 19, nous avons apporté une modification majeure aux forts de Cyrodiil et aux ressources environnantes. Désormais, les forts et les ressources disposent de deux niveaux, et les forts subiront une dégradation s’ils perdent leurs ressources avant une attaque.

« Cela signifie que si vous commencez par capturer les ressources, un fort sera plus facile à prendre, » explique Wheeler. « Il sera donc encore plus important de défendre vos objectifs extérieurs. Le but est d’inciter les joueurs à se battre pour les ressources. »

Avec ces changements, il sera beaucoup plus rapide de prendre un fort si vous avez commencé par capturer les points de ressources aux alentours. Si vous défendez un fort, surveillez attentivement votre mine, scierie et ferme : s’ils sont attaqués, vous devrez vous aventurer au-delà des murailles de votre forteresse.

Nouveaux styles de tenues de Champs de bataille

La Mise à jour 19 introduit un nouveau style de tenues de Champs de bataille. Vous pourrez désormais gagner les pages de tenues pour les trois équipes des Champs de bataille : Démons des fosses, les Drakes de feu et les Seigneurs des tempêtes.

Chaque nouvelle page de style peut être obtenue lorsque vous complétez un match de champ de bataille. Cependant, vous aurez plus de chances de recevoir une page en fonction de la place de votre équipe. Des modes de tenues spécifiques sont accordés en fonction du mode de jeu du Champ de bataille :

    Le style des Démons de la fosse s’obtient dans les Matchs à mort
    Le style de Seigneurs des tempêtes s’obtient dans la Capture de relique et le Chaosball
    Le style de Drakes de feu Styles s’obtient en Domination et Roi fou

Enfin, si vous terminez dans les classements des Champs de bataille, vous aurez également de fortes chances de recevoir une page de style de tenue de chacune des trois équipes. Grâce à ces nouvelles tenues des Champs de bataille, vous pourrez enfin montrer vos vraies couleurs en combattant dans l’arène !

Devenez gladiateur

Si vous êtes un vétéran des guerres d’Alliance, la Mise à jour 19 vous permet de remporter le fabuleux costume de gladiateur d’arène de Cyrodiil. Pour remporter ce costume exclusif AcA, vous devez collecter 50 Preuves du Gladiateur d’arène. Comme le casque de gladiateur introduit lors de la Mise à jour 18, vous pouvez obtenir ces matériaux en complétant les quêtes quotidiennes de Cyrodiil.

Une fois que vous avez les matériaux, il vous suffit d’acheter une Exultation de Gladiateur d’arène auprès d’un Chercheur de guerre contre 10 000 PA et l’utiliser pour recevoir le nouveau costume dans une boîte runique.

Pour ceux qui veulent tout donner pour Cyrodiil, la guerre n’a jamais été aussi profitable !

 
 


Jeudi 2 août 2018
 
5 façons de se préparer pour Wolfhunter

Êtes-vous prêts à affronter les donjons infestés de loups-garous de Wolfhunter ? Voici cinq façons de préparer votre équipe au nouveau Pack de jeu téléchargeable d’ESO.

Rassemblez votre équipe

Le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter contient deux nouveaux donjons : la Procession des Sacrifiés et le Fort du Chasseur lunaire. Pour survivre à ces nouveaux défis pour quatre joueurs, vous devrez rassembler une formidable équipe de chasseurs de monstres et mener tous les préparatifs nécessaires. Cela signifie que vous aurez besoin d’un soigneur dédié, d’un tank et de deux DPS en plus d’une bonne réserve de potions, de nourriture et d’un équipement de pointe.

Ceux qui auront le courage de s’aventurer dans les deux nouveaux donjons profiteront de nouvelles récompenses, comme des objets de collection (le mémento du sceau du béhémoth loup-garou, la personnalité bestiale et la peau d’homme-bête sable). Mais bon nombre de ces récompenses ne seront octroyées qu’à ceux qui termineront les donjons en difficulté Vétéran. Donc, pour vous entraîner pour ce défi à venir, vous devriez d’abord vous mesurer à d’autres donjons de Packs de jeu téléchargeables, comme Dragon Bones ou Horns of the Reach – ils vous offriront un défi comparable. Mieux encore, si vous jouez sur PC/Mac, pourquoi ne pas vous connecter au PTS pour tester les donjons Wolfhunter par vous-même ?

Affrontez Faolchu le Ressuscité

Vous pouvez aussi vous préparer à Wolfhunter en affrontant l’un des loups-garous les plus connus de Tamriel. The Elder Scrolls Online en compte plusieurs, mais peu d’aussi puissants et féroces que le puissant Faolchu. Il a commencé par harceler les habitants de la Glénumbrie pendant la Première Ère, mais un nécromancien appelé Angof le Chante-tombe a ressuscité ce monstre pendant la Deuxième, et voici qu’il contrôle la ville de Camlorn.

Commencez par la quête intitulée « Un Duc exilé » en Glénumbrie (dans la ville de Métaye-la-Vieille), et vous affronterez Faolchu et lutterez pour reprendre le contrôle de Camlorn. Vous recevrez même l’aide d’un certain PNJ très apprécié de nos fans au passage. Si vous voulez en apprendre davantage sur le passé du monstre (ainsi que ses faiblesses), commencez la quête « Effet papillon » dans les landes de Glénumbrie.

Faites progresser vos compétences de la guilde des guerriers

Face aux bêtes du Fort du Chasseur lunaire ou de la Procession des Sacrifiés, vous devrez utiliser tous les outils à votre disposition pour survivre. Cela comprend la maîtrise des puissantes compétences de la guilde des guerriers. Cette ligne de compétences est faite pour vous aider à combattre les morts-vivants, les Daedra et les loups-garous, ce qui paraît idéal pour les combats à venir.

Rejoignez Merric at-Aswala dans la guilde des guerriers

Des compétences comme Piège à bête paraissent évidentes, puisqu’elles vous permettent d’arrêter un loup-garou en plein bond et de lui infliger de jolis dégâts sur la durée. Mais vous pourrez aussi utiliser les Carreaux d’argent et son évolution Laisse d’argent, qui vous permettent de réduire les déplacements d’une bête ET de l’attirer vers vous.

Enfin, la compétence Ultime de la guilde des guerriers, Briselaube, inflige une quantité de dégâts incroyables au nom de Méridia tout en augmentant vos dégâts physiques. Avec la ligne de compétences de la guilde des guerriers, aucun monstre n’échappera à votre courroux !

Recevez la bénédiction d’Hircine

À Rome, faites comme… Pourquoi ne pas vivre ces nouveaux donjons par les yeux des bêtes ? Il y a deux moyens de devenir un lycanthrope dans The Elder Scrolls Online : en achetant la ligne de compétences dans la Boutique à Couronnes en jeu (dans la section Utilitaire) ou en vous faisant mordre par l’une de ces bêtes.

Pour recevoir une morsure et contracter la Saines Lupinus, trouvez et faites-vous frapper par l’un des loups-garous rares de Bangkoraï, la Brèche ou la Marche de la Camarde. Remarquez que ces bêtes spéciales n’apparaissent qu’à des moments spécifiques. Vous pouvez aussi demander à un joueur qui porte déjà cette malédiction et la compétence passive Lune de sang de vous mordre.


Devenez un monstre !

Une fois que vous porterez la malédiction, vous débloquerez la quête « Le Don d’Hircine ». Accomplissez cette quête pour devenir l’un des loups-garous du Prince à part entière. Avec Wolfhunter et la Mise à Jour 19, la ligne de compétences Loup-garou a été entièrement repensée, et c’est le moment idéal pour succomber.

Acquérir de l’équipement sur le thème d’Hircine

Si vous cherchez un moyen de bâtir un personnage sur le thème d’Hircine ou des loups-garous, envisagez d’acquérir certains ensembles uniques autour du prince Daedra en personne.

Par exemple, si vous êtes loup-garou, l’ensemble Peau du sauveur réduit le coût de votre transformation, ce qui vous permet de devenir cette bête plus tôt et plus souvent. Vous trouverez cet ensemble dans la zone de Malabal Tor. L’ensemble Peau du loup-garou peut être utile pour les loups-garous, car il génère des Ultimes quand vous subissez des dégâts. Vous le trouverez en Glénumbrie.

Enfin, la Meute d’Hircine est un ensemble solide et polyvalent pour les archétypes basés sur la Vigueur, puisqu’il réduit le coût de vos compétences à Vigueur et de celles de 11 autres membres du groupe – excellent si vous voulez déchaîner un véritable déluge d’attaques. Vous le trouverez dans la Toile de Sélène.

 
 


Mercredi 1 août 2018
 
Wolfhunter - Présentation du Fort du Chasseur lunaire

La forteresse de l’Ordre de l’Aube d’argent autrefois si fière est tombée aux mains des loups-garous de Vykosa. Découvrez le Fort du Chasseur lunaire, l’un des deux nouveaux donjons du Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter, dans cet article de présentation.

La Forteresse est tombée

Situé dans le nord de la Marche de la Camarde, le Fort du Chasseur lunaire sert depuis des années de base d’opérations aux chasseurs de loups-garous appelés l’Ordre de l’Aube d’argent. Lourdement fortifiée, cette forteresse paraît à première vue imprenable. Mais l’impensable s’est produit, et les monstres mêmes que l’Ordre veut détruire se sont installés dans ses quartiers.


Les monstres du Fort du Chasseur lunaire

Pour l’Ordre, ce n’est pas simplement la perte d’une de leurs bases emblématiques : c’est une défaite écrasante.

« Le Fort du Chasseur lunaire était la base d’opérations principale de l’Ordre de l’Aube d’argent dans la Marche de la Camarde. C’est de là qu’ils coordonnaient leurs déplacements et activités dans toute la région, explique le directeur des donjons d’ESO, Mike Finnigan. Cette perte porte un coup à leur organisation et à leur capacité de réagir aux menaces voisines. Mais surtout, c’est une défaite symbolique dans la lutte contre ces monstres. »

Tous ceux qui connaissent les fortifications de Cyrodiil reconnaîtront les hauts murs et les portes solides de la garnison.

« Avec ce nouveau donjon, nous voulions insister sur le fait que cette forteresse avait une fonction spécifique, souligne Finnigan. Il fallait des sections clairement définies, depuis les cellules jusqu’à la bibliothèque puis le surplomb. »

L’antique louve-garou Vykosa contrôle à présent le Fort du Chasseur lunaire, et depuis cette nouvelle base d’opérations, elle a commencé à attirer les autres lycanthropes à sa cause. Votre équipe et vous-même devez monter un assaut contre la forteresse, repousser les envahisseurs loups-garous et mettre un terme aux plans insidieux de Vykosa.

Infiltrer la forteresse

Les fortifications du Fort du Chasseur lunaire servaient autrefois à protéger les chasseurs de loups-garous contre les attaques, mais ses espaces étroits présentent à présent un danger certain pour votre équipe.

« Le Fort du Chasseur lunaire comporte de nombreux couloirs étroits qui mènent à des pièces plus vastes où les ennemis sont embusqués, décrit Finnigan. Ses couloirs et ses portes montrent la fonction défensive du fort, et les joueurs devront avancer prudemment ».

Toutes sortes de monstres cruels occupent à présent ces espaces. Bon nombre de lycanthropes, bien sûr, certains tout à fait massifs. Mais on y trouve aussi d’autres créatures magiques.


Abattez la féroce Mylène

« Chaque fois que nous développons un donjon, nous essayons de réfléchir aux PNJ et monstres qui pourraient y vivre, explique Finnigan. Nous essayons d varier les monstres que les joueurs affrontent, pour apporter de la diversité dans les combats et les tactiques, et bien sûr coller à l’histoire du donjon. »

Le Fort du Chasseur lunaire raconte non seulement le recrutement de l’armée de Vykosa, mais aussi la meute qu’elle a déjà rassemblée au fil des ans. Outre les autres loups-garous, elle a aussi regroupé de puissants magiciens, des créatures qui utilisent et dominent la nature, et autres.

Outre les fauves en maraude, ce nouveau donjon propose cinq boss complexes que votre équipe devra vaincre. Dont le monstrueux loup-garou Mylène, qui invoque des meutes de loups pour vous attaquer et devient de plus en plus dangereuse au fil du combat.

« Pour développer Mylène, nous voulions qu’elle corresponde à ce que les PJ loups-garous peuvent faire en jeu. Elle enrage, ce qui augmente son attaque et sa défense. Et selon votre efficacité, vous devrez lui retirer cette rage pour la vaincre. »

Comme les joueurs qui utilisent la ligne de compétences des loups-garous, si vous laissez Mylène prendre de l’élan, elle deviendra invincible.

Votre équipe rencontrera aussi un défi unique avec Vykosa. Cette puissante louve-garou est accompagnée deux puissants loups que le tank devra gérer avec finesse, de crainte qu’ils n’éliminent un dps mal placé, voire (horreur !) le soigneur.

Gare aux fidèles bêtes de Vykosa !

Dans ce nouveau donjon, votre équipe affrontera une horde de monstres, bêtes et créatures magiques, et vous ne savez jamais quels dangers peuvent vous guetter derrière le prochain rempart.

Pillage

En tentant de libérer la forteresse de Vykosa, votre équipe et vous-mêmes trouverez aussi de nombreuses récompenses.

Outre les trophées et bustes uniques qui vous seront remis pour avoir terminé le donjon en difficulté Normale ou Vétéran, vous pourrez gagner la peau d’homme-bête sable en terminant le succès « Concurrent du Fort du Chasseur lunaire ». Cette nouvelle peau montrera à tout un chacun qu’un cœur sauvage bat sous votre poitrine !

Le Fort du Chasseur lunaire comporte aussi trois nouveaux ensembles d’armure inspirés des monstres que vous viendrez de vaincre. Par exemple, l’ensemble Loup-garou sauvage permet à vos attaques légères et lourdes de faire saigner votre ennemi, ce qui rendra vos attaques sous forme de loup-garou encore plus dévastatrices.

Enfin, ce nouveau donjon propose aussi un masque de monstre. Le masque de Vykosa, et les épaulettes que vous trouverez dans le coffre indomptable d’Urgarlag l’émasculatrice, augmente les soins que vous recevez et applique Mutilation majeure aux ennemis provoqués, ce qui permettra de mieux gérer les dégâts qu’infligent les adversaires du tank.

 
 


Mardi 31 juillet 2018
 
Vitrine de la Boutique à Couronnes - Août 2018

Que vous exploriez les profondeurs les plus obscures de Tamriel ou assistiez au gala de l’année, vous trouverez un compagnon pour chaque occasion ce mois-ci. Découvrez les merveilles de familiers, montures, tenues, déguisements et autres nouveautés du mois d’août, et guettez nos prochaines Vitrines pour connaître l’évolution de la Boutique à Couronnes !

Déguisement

Atours d’Alinor pour patriarche

Même pour qui n'est pas patriarche, tout Haut-Elfe est un noble, et veut dans sa garde-robe de quoi se présenter au palais royal d'Alinor. Ce majestueux ensemble elfique est tout indiqué !

Les atours d’Alinor pour patriarche seront disponibles sur toutes les plateformes à partir du 16 août.

Prêtre dragon renégat

Bien sûr, les Prêtres-Dragons étaient des oppresseurs maléfiques qui dominaient les mortels au nom de Dovah tyranniques. Mais quelle élégance ils avaient ! Maintenant, vous pouvez adopter l'apparence du Prêtre Dragon renégat de la Mandécailles.

Le déguisement de Prêtre dragon renégat sera disponible sur toutes les plateformes du 23 au 27 août.

Chapeaux

    Lot de masques d’opéra de la Maison des Rêveries

Osez la scène ! Quatre autres masques mélodramatiques de la Maison des Rêveries, donc le Vin-de-fleurs, le Visage rouge, Quarto et Voilé. Vin-de-fleurs est choisi lorsqu’un acteur doit représenter la croissance, la nature ou un aspect d’Y’ffre : le Visage rouge apparaît pour annoncer la tragédie ; le Quarto est le visage du Narrateur faillible ; et le masque Voilé représente un personnage aux motivations obscures.

Le lot de masques d’opéra de la Maison des Rêveries sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 30 août.

Artisanal

Style à Couronnes : les Corneffroi

L’utilisation de ce livre permet de fabriquer au style des Corneffroi « Fils et filles égarés, acceptez Domihaus et œuvrez à équiper notre nouveau clan, les Corneffroi ! » –Gherig Sang-de-Taureau

Le style artisanal à Couronnes des Corneffroi sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 30 août

Styles de tenue

    Lot d’armes de Molag Kena

Armez-vous comme un monarque des Xivkyn ! Ce lot complet Comprend un ensemble complet des styles artisanaux des armes de Molag Kena, en rapport avec les récompenses Indomptables.






Le lot d’armes de Molag Kena sera disponible sur toutes les plateformes, du 29 août au 26 septembre 16h. Pendant la même période, la page de style de Molag Kena pourra se trouver sur le boss de fin du donjon de la Tour d’or blanc, et la page de style des épaules pourra se trouver dans le coffre Indomptable d’Urgarlag l’Émasculatrice.

Packs de jeu téléchargeables

Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter

Plongez dans de nouvelles histoires autour des loups-garous de Tamriel et du prince Daedra Hircine. Deux donjons, deux environnements très différents emplis de hordes de monstres, de boss complexes et de récompenses uniques pour les héros qui relèveront ce défi.

Le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter sera disponible sur PC/Mac le 13 août et sur Xbox One et PlayStation®4 le 28 août.

Lot Collector Wolfhunter

Abattez les victimes de la lycanthropie et faites face au prince Daedra Hircine dans le Fort du Chasseur lunaire et la Procession des Sacrifiés. Comprend la rare monture de Chargeur de l'Aube d'argent, le Pisteur de loup-garou Aubargentesque et autres objets.

Le Lot Collector Wolfhunter sera disponible sur PC/Mac le 13 août et sur Xbox One et PlayStation®4 le 28 août.

Mobilier

Lot de mobilier Tyrans du Méréthique

Ces reliques remontent à l'âge d'or du Culte du Dragon, bien avant la sanglante révolution de la Guerre du Dragon. Nul ne se rappelle le nom de ce dragon-ci, mais les fresques qui ornent son tertre racontent son histoire.

Le Lot de mobilier Tyrans du Méréthique sera disponible sur toutes les plateformes, du 23 au 27 août.

Montures

Senche-Cougar

Les falaises et escarpements du centre-est d'Elsweyr sont le territoire des senche-cougars, agiles et à l'aise sur les terrains les plus raides. Ils chassent dans les rochers, à l'affût des marmottes et des chèvres. Bien sûr, leurs cousins khajiits ont fini par les domestiquer.

Le Senche-Cougar sera disponible sur toutes les plateformes du 16 au 20 août.

Chargeur de l’Aube d’argent

La chasse aux loups-garous est une sale affaire, assez ingrate, mais lorsqu'un membre de l'Aube d'argent enfourche son chargeur resplendissant, il se sent réellement héroïque. Bien sûr, cela peut paraître superficiel, mais en tant que défenseur de la société contre la sauvagerie, vous l'avez bien mérité.

Le Chargeur de l’Aube d’argent sera disponible sur toutes les plateformes au lancement de Wolfhunter et de la Mise à Jour 19 sur PC/Mac le 13 août et sur Xbox One et PlayStation®4 le 28 août.

Familiers

Grand Danoyen

Les Grands danoyens sont des chiens de chasse gigantesques, élevés comme protecteurs et compagnons par le Wyrd de Beldama. Malgré leur taille et leur force, ils sont d'une douceur étonnante, hormis lorsqu'ils défendent leur maître.

Le Grand danoyen sera disponible sur toutes les plateformes, du 2 au 6 août 16h.

Araignée feumilière

Dans la Cité mécanique, les araignées brûlots mécaniques peuvent être programmées pour suivre les cuisiniers et servir de barbecues itinérants. Quelqu'un a conçu une méthode secrète pour les exporter depuis le monde caché de Sotha Sil. Mais comment ? Mieux vaut ne pas traîner si vous en voulez une.

L’araignée feumilière sera disponible sur toutes les plateformes pendant une période limitée, du 9 au 13 août.

Queue-annelée d’Alinor

« Mignonne, hein ? Bien sûr, ce que je veux, c'est un Queue-Annelée, bien dressé, pour m'emmener là où personne d'autre ne peut aller, tout en transportant de petits objets dans les poches de ses bajoues. Des marchandises perdues, ou des objets précieux égarés. Vous voyez ? » --Fenaanaral

La Queue-annelée d’Alinor sera disponible sur toutes les plateformes, du 16 au 20 août.

Pisteur de loup-garou Danoyen

Les chasseurs de loups-garous de l'Aube d'argent comptent sur le courage et les sens affûtés de ces grands chiens de chasse de Hauteroche pour les aider à pister les lycanthropes de Tamriel jusque dans leur tanière. Seraient-ce les chiens les plus nobles de tout Tamriel ? Peut-être bien !

Le Pisteur de loup-garou danoyen sera disponible sur toutes les plateformes avec le lancement de Wolfhunter et de la Mise à Jour 19 sur PC/Mac le 13 août et sur Xbox One et PlayStation®4 le 28 août.

Grimalkin à oreilles trifides

On pense souvent que les Grimalkins à longues oreilles sont dotés de pouvoirs magiques, parce qu'ils apparaissent dès que l'on ouvre un récipient de nourriture pour chat, et semblent loger dans des boîtes tout à fait trop petites pour eux.

Le Grimalkin à oreilles trifides sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 30 août.

 
 


Jeudi 26 juillet 2018
 
Préparez-vous au combat ! L'événement JcJ du Carnage de mi-l'an revient

L'événement JcJ Carnage de mi-l'an a commencé ! Jouez à n'importe quel mode JcJ de The Elder Scrolls Online pour profiter de récompenses bonus et d'EXP supplémentaire. Nous avons aussi le plaisir de vous annoncer l'anniversaire imminent d'Orsinium. Continuez votre lecture pour en savoir plus !

Le combat commence

Le Carnage de mi-l'an a commencé et durera jusqu'au 6 août à 16 heures. Pendant cette période, vous gagnerez des récompenses bonus et de l'EXP tout en combattant dans les champs de bataille, dans la guerre des Alliances et la cité impériale. Ces bonus incluent des PA doublés, des objets de collection uniques et des boîtes de récompense spéciales disponibles seulement pendant le Carnage de mi-l'an.

Économisez pendant l'anniversaire d'Orsinium

Êtes-vous prêt à explorer la patrie des Orques ? Du jeudi 2 août à 16 heures jusqu'au lundi 13 août à 16 heures, vous pourrez acheter le Pack de jeu téléchargeable Orsinium et son Lot collector dans la Boutique à Couronnes en jeu, à un prix très réduit.

Pendant cet événement, le Pack de jeu téléchargeable Orsinium sera proposé pour 750 couronnes (soit un énorme -75 %). Cet immense Pack de jeu téléchargeable vous permet de vous rendre dans la province de Wrothgar, de vivre une histoire épique, d'explorer deux donjons publics et de faire vos preuves dans la complexe Arène de Maelström.

Le Lot collector d'Orsinium sera également disponible pour 2 000 Couronnes (soit -60 %) et propose le pack de jeu téléchargeable en plus d'une imposante monture Ours des cavernes, d'un ourson et de cinq Parchemins d'Expérience à Couronnes.

En plus du Pack de jeu téléchargeable, le logement Pinacle du Paria et le Lot de mobilier d'élu de Malacath font leur retour dans la Boutique à Couronnes en jeu, jusqu'à la fin de l'événement. Si vous avez raté votre chance d'acquérir ce splendide foyer montagnard, voici l'occasion de vous rattraper !

La manne de Wrothgar

Outre la promotion du Pack de jeu téléchargeable, les braves qui s'aventureront en Wrothgar profiteront de récompenses bonus pour les différentes activités de la zone, comme :

    Ressources doublées dans les sites de récolte

      Y compris les sites de joaillerie, mais pas les ressources générées par les rapports de prospection

    Doubles récompenses dans les coffres de l'Arène de Maelström pour les difficultés Normal ou Vétéran

      Y compris les cristaux de transmutation et les armes du Maelström !

    Doubles caisses de récompenses pour les quêtes journalières de Wrothgar

Si vous ne connaissez pas encore la grande aventure du Pack de jeu téléchargeable Orsinium, l'heure est venue de sauter dans le chariot pour faire route vers Wrothgar !

 
 


Mercredi 25 juillet 2018
 
Présentations - Commandant Varian

Si vous prenez d'assaut les remparts du Fort du Chasseur lunaire, vous aurez besoin d'aide à l'intérieur des murs. Voici le commandant Varian, l'un des soldats les plus dévoués de l'Ordre de l'Aube d'argent !

Capitaine Abitius,

Une fois de plus, je vous prie de bien vouloir reconsidérer votre ordre. Je comprends la menace que la Meute du Chasseur lunaire fait peser sur Tamriel, mais je sais aussi que nous n'avons pas les ressources nécessaires pour les affronter seuls. Nous ne pouvons pas laisser la fierté que nous inspire l'Aube d'argent coûter leur vie à de bons soldats.

Mais vous connaissant, mes suppliques tombent dans l'oreille d'un sourd. C'est pourquoi cette lettre vous a été remise par le commandant Varian. Bien qu'il ait conscience des risques, il s'est porté volontaire pour cette mission. Varian est un homme bon, loyal à l'Aube d'argent et méticuleux à l'extrême. Vous ne trouverez pas de soldat plus digne ou capable de mener une escouade dans le fort du Chasseur lunaire.

Le commandant Varian était affecté à ce fort avant l'attaque de Vykosa, et n'a échappé au massacre que de quelques jours à cause d'une autre mission. Honnêtement, je pense que toute cette affaire lui inspire une certaine culpabilité. Je sais que beaucoup de victimes étaient ses subalternes. J'espère sincèrement que cette tragédie ne troublera pas son jugement.

Par les Huit, je n'aimerais rien de plus que de riposter contre la Meute du Chasseur lunaire et mettre fin à son règne de terreur. Mais je sais que si nous mettons votre plan à exécution, de nombreux soldats n'en reviendront pas. Dont le commandant Varian, l'un des meilleurs hommes au côté de qui j'ai eu l'honneur de me battre.

Alors je vous supplie, une fois de plus, de réexaminer votre décision. Il doit y avoir un autre moyen.

- Capitaine Murzazir -

 
 


Jeudi 26 juillet 2018
 
Préparez-vous au combat ! L'événement JcJ du Carnage de mi-l'an revient

L'événement JcJ Carnage de mi-l'an a commencé ! Jouez à n'importe quel mode JcJ de The Elder Scrolls Online pour profiter de récompenses bonus et d'EXP supplémentaire. Nous avons aussi le plaisir de vous annoncer l'anniversaire imminent d'Orsinium. Continuez votre lecture pour en savoir plus !

Le combat commence

Le Carnage de mi-l'an a commencé et durera jusqu'au 6 août à 16 heures. Pendant cette période, vous gagnerez des récompenses bonus et de l'EXP tout en combattant dans les champs de bataille, dans la guerre des Alliances et la cité impériale. Ces bonus incluent des PA doublés, des objets de collection uniques et des boîtes de récompense spéciales disponibles seulement pendant le Carnage de mi-l'an.

Économisez pendant l'anniversaire d'Orsinium

Êtes-vous prêt à explorer la patrie des Orques ? Du jeudi 2 août à 16 heures jusqu'au lundi 13 août à 16 heures, vous pourrez acheter le Pack de jeu téléchargeable Orsinium et son Lot collector dans la Boutique à Couronnes en jeu, à un prix très réduit.

Pendant cet événement, le Pack de jeu téléchargeable Orsinium sera proposé pour 750 couronnes (soit un énorme -75 %). Cet immense Pack de jeu téléchargeable vous permet de vous rendre dans la province de Wrothgar, de vivre une histoire épique, d'explorer deux donjons publics et de faire vos preuves dans la complexe Arène de Maelström.

Le Lot collector d'Orsinium sera également disponible pour 2 000 Couronnes (soit -60 %) et propose le pack de jeu téléchargeable en plus d'une imposante monture Ours des cavernes, d'un ourson et de cinq Parchemins d'Expérience à Couronnes.

En plus du Pack de jeu téléchargeable, le logement Pinacle du Paria et le Lot de mobilier d'élu de Malacath font leur retour dans la Boutique à Couronnes en jeu, jusqu'à la fin de l'événement. Si vous avez raté votre chance d'acquérir ce splendide foyer montagnard, voici l'occasion de vous rattraper !

La manne de Wrothgar

Outre la promotion du Pack de jeu téléchargeable, les braves qui s'aventureront en Wrothgar profiteront de récompenses bonus pour les différentes activités de la zone, comme :

  • Ressources doublées dans les sites de récolte

    • Y compris les sites de joaillerie, mais pas les ressources générées par les rapports de prospection

  • Doubles récompenses dans les coffres de l'Arène de Maelström pour les difficultés Normal ou Vétéran

    • Y compris les cristaux de transmutation et les armes du Maelström !

  • Doubles caisses de récompenses pour les quêtes journalières de Wrothgar

Si vous ne connaissez pas encore la grande aventure du Pack de jeu téléchargeable Orsinium, l'heure est venue de sauter dans le chariot pour faire route vers Wrothgar !

 
 


Vendredi 20 juillet 2018
 
Préparez-vous au combat ! L'événement JcJ du Carnage de mi-l'an revient

La gloire attend ceux qui luttent au nom de leur Alliance pendant l'événement JcJ du Carnage de mi-l'an. Fêtez le légendaire Pélinal Blancserpent et gagnez le double d'EXP, de Points d'Alliance et de récompenses en participant aux modes JcJ d'ESO !

Gagnez des points d'alliance (PA) et du bonus d'EXP

L'événement Carnage de mi-l'an commence le jeudi 23 juillet à 16 heures, et se terminera le lundi 6 août à 16 heures. Pendant cette période, vous pourrez trouver l'honneur et la richesse en suivant ces étapes :

    1. Rendez-vous dans la Boutique à Couronnes en jeu pour acquérir et activer un ticket appelé « Détails sur le Carnage de mi-l'an »
    2. Rendez-vous à la porte principale de votre Alliance en Cyrodiil avec le menu de Guerre des Alliances
    3. Trouvez la donneuse de quête « Prédicatrice Maera » et acceptez la quête « Carnage de mi-l'an »

      Note : si vous avez déjà accompli cette quête l'année dernière, il n'est pas nécessaire de la recommencer

    4. Accomplissez la quête pour recevoir votre Parchemin de Férocité de Pélinal et une boîte de butin de mi-l'an de Pélinal
    5. Utilisez le parchemin pour profiter d'un bonus de deux heures dans la guerre d'Alliances, la cité impériale et les champs de bataille, qui affecte :

      Les Points d'Alliance gagnés
      L'EXP gagnée en tuant des joueurs en JcJ

Vous pourrez conserver le Parchemin de Férocité de Pélinal et le réutiliser pendant toute la durée de l'événement. Si vous avez déjà accompli cette quête l'an passé, le parchemin que vous aviez reçu fonctionne toujours. Si vous aviez gagné le parchemin mais l'avez perdu, pas d'inquiétude : vous pouvez en récupérer un autre auprès de la Prédicatrice Maera contre 100 pièces d'or ou 100 points d'Alliance.

Pour que vous puissiez participer au combat, nous ouvrons deux nouvelles campagnes de 7 jours dans la Guerre des Alliances, avec PC, et en avons préparé d'autres si besoin. C'est le moment idéal pour chercher à prendre le contrôle de la province impériale.

Devenez le chevalier stellaire

Ceux qui obtiendront la victoire sur le champ de bataille pourront gagner un objet de collection spécial, disponible uniquement pendant l'événement de Carnage de mi-l'an : la Couronne de lauriers de vainqueur de mi-l'an.

Pour gagner cette coiffe glorieuse, vous devez débloquer le succès « Chevalier stellaire » en accomplissant chacun des sept succès de l'événement du Carnage de mi-l'an :

    Expert(e) en carnage : recevez la bénédiction du Blancserpent à l'une des portes d'Alliance pendant le Carnage de mi-l'an.
    Écho de la fureur de Pélinal : lisez un parchemin de la Férocité de Pélinal pendant le Carnage de mi-l'an.
    Main du Blancserpent : obtenez votre 25e « boîte de butin de mi-l'an de Pélinal ».
    Courroux du Blancserpent : vainquez 50 adversaires pendant le Carnage de mi-l'an.
    Fléau de Pélinal : remportez un match de Champ de bataille pendant le Carnage de mi-l'an.
    Calamité de Pélinal : capturez un fort en Cyrodiil pendant le Carnage de mi-l'an.
    Insurrection de Pélinal : capturez un quartier impérial pendant le Carnage de mi-l'an.

Ces succès vous demandent de participer à la Guerre des Alliances, aux Champs de bataille et aux combats de la cité impériale. Vous devez donc posséder le Pack de jeu téléchargeable Imperial City pour gagner tous les succès nécessaires.

Gloire au vainqueur

Quand vous gagnez la gloire en JcJ, vous recevrez les boîtes à butin de Pélinal de mi-l'an en plus de vos habituelles Récompenses des dignes. Cette année, vous pourrez aussi gagner des boîtes à butin dans les quêtes répétables de la ville, de bataille, de prime, de conquête, de repérage et de front en Cyrodiil, ainsi que dans les quêtes répétables de Champ de bataille.

Ces boîtes d'événement uniques contiennent des pierres de Tel Var et une chance de recevoir l'un de ces objets :

    Cristaux de transmutation
    Réactifs alchimiques
    Des consommables JcJ comme des nécessaires de réparation, camps avancés et armes de siège
    Des pages de style de votre Alliance ou akavirois
    Des objets de style de votre Alliance ou akavirois
    Des armes de siège d'Havreglace
    Des pierres runiques prismatiques
    Le mobilier Livres de Pélinal

Pendant cet événement, tous les sites de ressources de Cyrodiil et de la cité impériale rapporteront le double de ressources, et le marchand JcJ de CyrodiilAdhazabi Aba-daro (dit « Le doré ») proposera des bijoux de la guerre des Alliances de qualité Légendaire. La première semaine de l'événement, vous pourrez acheter des colliers, et la deuxième, des anneaux. Vous trouverez Adhazabi à la porte Ouest d'Elsweyr, la porte nord de Hauteroche ou la porte sud de Morrowind une fois en Cyrodiil.

Enfin, vous pourrez vous mettre dans l'ambiance du Carnage de mi-l'an et rendre hommage à Pélinal Blancserpent en endossant le déguisement Tête de loup stellaire dans la Boutique à Couronnes, entre le 26 et le 30 juillet.

 
 


Mercredi 18 juillet 2018
 
Wolfhunter - Découverte de la Procession des Sacrifiés

Rejoignez la chasse dans la Procession des Sacrifiés, l'un des deux nouveaux donjons introduits par le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter. Découvrez tout ce qu'il faut savoir pour survivre à la Grande chasse d'Hircine dans cette présentation.

Entrez dans les Terrains de chasse

Le royaume d'Hircine, appelé les Terrains de Chasse, est un monde pris dans une lutte perpétuelle entre le prédateur et la proie. Rempli de créatures fantastiques ou ordinaires, en plus des monstrueux lycanthropes, c'est une forêt mystique aussi belle que dangereuse.

« L'essentiel des domaines daedriques dans The Elder Scrolls Online a une ambiance tout à fait étrangère, explique Mike Finnigan, directeur des donjons d' ESO. Mais les Terrains de Chasse ont un environnement plus naturel, et ressemblent donc aux terres sauvages de Tamriel, mais avec un peu de différence tout de même. »


Un environnement naturel, mais mystérieux

Père de tous les lycanthropes de Tamriel, Hircine accepte dans ses Terrains de Chasse tous ceux qui reçoivent sa « bénédiction », et ils peuvent passer l'éternité à chasser sous son regard bienveillant. Mais à l'occasion, le prince Daedra organise une Grande Chasse, et donne aux mortels l'occasion rare d'entrer dans la Procession des Sacrifiés pour traquer une proie puissante. Cette fois, c'est le grand indrik appelé Tarcyr. Si la chasse est dangereuse, les récompenses d'une victoire sont largement à la hauteur, car Hircine promet un bienfait à quiconque lui rapportera le cœur de l'indrik.

« La faveur d'Hircine est capricieuse. Ses adeptes sont libres de vagabonder dans ses Terrains de Chasse et de tuer à loisir, mais la récompense ultime de leur divinité, ce bienfait, est très recherchée. »

Seuls les plus grands chasseurs de Tamriel ont l'adresse et l'audace requises pour participer à la Grande Chasse, et ceux qui échouent restent à tout jamais dans la Procession des Sacrifiés. Si vos compagnons et vous entrez dans l'événement, vous y croiserez d'autres équipes de chasseurs qui (pour leurs propres raisons) recherchent la victoire.


Hircine vous accueille à la chasse

Le plus incroyable est que, en parcourant la Procession des Sacrifiés, vous remarquerez aussitôt l'immense présence d'Hircine qui observe vos faits et gestes.

« Ne vous y trompez pas, vous n'êtes qu'une distraction pour Hircine, assure Finnigan. Et rien de tel pour vous le rappeler que d'avoir un spectateur constant lors de votre chasse… »

Chassez (et soyez chassé)

Dans le domaine d'Hircine, vous rencontrerez de véritables monstres, mais attention : les autres équipes en compétition feront tout leur possible pour gagner la faveur d'Hircine, et elles pourraient être aussi dangereuses que les fauves tapis autour de vous.

Outre les bêtes sauvages et concurrents des lieux, cinq boss difficiles protègent les sentiers de la Procession des Sacrifiés, dont des sorcières sauvages, des spriggans et autres. Bien sûr, l'un de ces boss est l'objet de votre chasse : le grand indrik Tarcyr.


À l'affut du majestueux Tarcyr

Lorsque vous traquerez cette bête incroyable, la Procession des Sacrifices vous imposera de nouveaux défis.

« Hircine est le prince Daedra des chasseurs et des traqueurs, les joueurs devront donc faire preuve de discrétion et adopter le rôle des chasseurs, explique Finnigan. Certains combats exploiteront des mécaniques que l'on n'a pas forcément vues auparavant. En particulier, Tarcyr n'a rien à voir avec les boss précédents, et je soupçonne que cela va déstabiliser certains joueurs. »

La traque de cette bête majestueuse n'aura rien d'aisé, et votre équipe et vous-même devrez être particulièrement discrets pour le trouver avant de l'attaquer.

De tous les chasseurs qui participent à cet événement, aucun n'est plus dangereux que Balorgh. Cet orque lycanthrope champion de Vykosa (de la Meute du Chasseur lunaire) est prêt à tout pour remporter la faveur d'Hircine. En tant que boss final du donjon, vous devrez l'affronter pour remporter la victoire ultime.


Le féroce Balorgh

« Balorgh utilise ses talents de chasseur pour traquer les joueurs pendant le combat, et nous avons combiné des indices audio et vidéo pour faire monter la tension chez sa proie. »

Dans le domaine d'Hircine, les rôles de chasseur et de chassé peuvent changer en un instant, et votre équipe et vous devrez surveiller les ombres si vous voulez survivre.

Les bienfaits d'Hircine

Si vous surmontez les épreuves mortelles de la Procession des Sacrifices et gagnez la faveur d'Hircine, vous remporterez des récompenses puissantes et uniques.

Il y a bien sûr des objets de collection, un trophée et un buste pour avoir accompli le donjon en difficultés Normale ou Vétéran, la personnalité Bestiale pour ceux qui auront accompli la Procession des Sacrifiés en sa version la plus difficile, et le mémento du sceau du béhémoth loup-garou, que l'on gagne grâce au succès « La Grande chasse à l'indrik ».

Pour concevoir ce succès et sa récompense, l'équipe a vu une occasion de faire quelque chose d'un peu différent.

« L'idée de ce succès et de cette tâche est venue du combat contre Tarcyr, explique Finnigan. Nous aimons annoncer les mécaniques des boss, autant que possible, et ce désir nous a poussés à développer une activité parallèle, dans laquelle vous pouvez chasser des indriks par plaisir. »


La transformation du mémento Sceau du béhémoth loup-garou (inverse)

Le but de cette tâche supplémentaire était de donner aux joueurs l'occasion de gagner un objet unique, sans entraver le cours du donjon.

« Nous ne voulions pas que cela nuise aux joueurs ou à l'obtention des autres succès (comme les traversées chronométrées, ou sans mort, etc.), mais pour ceux qui ne recherchent pas ceux-là, c'est un amusement supplémentaire qui mène à une récompense unique. »

Outre ces objets de collection, la Procession des Sacrifiés propose aussi trois nouveaux ensembles d'objets : l'armure légère de la Compassion d'Hanu (ci-dessous) qui vous donne un bonus puissant, à votre cible et vous, quand vous la ressuscitez, pour vite retourner au combat.

Enfin, si vous terminez la Procession des Sacrifiés en difficulté Vétéran, vous gagnerez le masque de monstre de Balorgh. Associé avec ses épaulières, ce terrible ensemble augmente vos dégâts physiques chaque fois que vous déclenchez votre compétence Ultime, ce qui expose vos ennemis à des dégâts conséquents… si pertinents pour le fauve qui vit en vous.

 
 


Mardi 17 juillet 2018
 
PC/Mac Patch Notes v4.0.12

The Elder Scrolls Online v4.0.12 focuses on fixes a number of stability issues that were causing game freezes and crashing. We’ve also fixed any accounts that previously purchased the original version of the Scalecaller or Fang Lair Motifs and weren't able to use them properly, and have granted one Ouroboros Crown Crate for each day you logged in earlier this month while the Daily Rewards system was disabled. The size of this patch is approximately 70MB.

Dragon Bones - DLC Game Pack - Fixes & Improvements

Dungeons & Group Content

    Dungeons

      Fang Lair

        Lizabet Charnis will no longer reset when a combat pet lands a killing blow on a monster.

Summerset - Fixes & Improvements

Combat & Gameplay

    World Bosses

      Haeliata and Nagravia

        Fixed an issue where the gryphon world bosses would sometimes fail to spawn.

Dungeons & Group Content

    Cloudrest Trial

      Fixed an issue where the Shade of Z'Maja's Baneful Mark ability would not apply when standing in certain sections of the world.

Base game - Fixes & Improvements

Crafting & Economy

    Writs

      The unreleased Welkynar Motif will no longer be a Master Writ requirement.

Miscellaneous

    Performance

      Fixed a crash that would occur during Cyrodiil Keep destruction.
      Fixed a crash caused by loading mounts during a load screen, most commonly when loading into a Keep.
      Fixed a crash from loading multiple character animations with the same Personality equipped.
      Fixed a crash from textures being applied at the wrong time on some assets, most commonly in post-Morrowind content.
      Fixed an occasional animation memory threading crash.
      Fixed an occasional crash when loading lights or while previewing/placing furniture or pets.
      Fixed an issue where your game could crash when loading some fixtures.

UI

    Guilds

      Fixed an issue where you could see Guild Trader bids without the proper permissions under certain circumstances.
 
 


Jeudi 5 juillet 2018
 
Découverte de Wolfhunter et de la Mise à Jour 19

Êtes-vous proie, ou prédateur ? Répondez à l'appel de la Grande chasse et affrontez les bêtes d'Hircine dans Wolfhunter, le prochain Pack de jeu téléchargeable de The Elder Scrolls Online. Découvrez deux nouveaux donjons et la Mise à jour 19 dans cet article de présentation.

Le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter sera gratuit pour tous les adhérents à ESO Plus et disponible à l'achat dans la Boutique à Couronnes en jeu. Ce nouveau Pack de jeu téléchargeable placera les équipes de joueurs face à deux donjons excitants sur le thème des loups-garous : la Procession des Sacrifiés et le Fort du Chasseur lunaire.

La Mise à Jour 19 sera disponible en même temps que ce nouveau lot de donjons et apportera une série d'améliorations et quelques fonctionnalités gratuites pour tous les joueurs, comme une nouvelle carte de Champ de bataille, des changements à la Guerre des Alliances, une nouvelle mise à jour des respécialisations de compétences, et des améliorations de la ligne de compétences de Loup-garou !

Affrontez l'héritage d'Hircine

Lorsqu'Hircine le décrète, le prince Daedra organise la Grande Chasse dans son domaine. Dans la Procession des Sacrifiés, votre équipe et vous devrez échapper aux Terrains de Chasse d'Hircine, un lieu de conflit perpétuel entre proie et prédateur, en participant à son jeu si dangereux. Votre cible : un puissant indrik. Vos récompenses : la faveur du prince Daedra en personne !

Mais vous n'êtes pas les seuls chasseurs à chercher les faveurs d'Hircine, et vous découvrirez bientôt que d'autres ont été invités à participer. Attention : tandis que vous traquerez la bête dans ce domaine daedrique, vos amis et vous pourriez bien vous retrouver proies à votre tour !

Dans le deuxième donjon, une vieille louve-garou à la puissance incroyable appelée Vykosa a capturé le Fort du Chasseur lunaire et détruit la garnison de l'Ordre de l'Aube d'argent. À présent, Vykosa rassemble les lycanthropes des quatre coins de Tamriel pour former une armée monstrueuse.

Votre équipe et vous devrez entrer dans l'ancien quartier général de l'Ordre, traverser des hordes de bêtes garous et autres monstres pour parvenir au cœur de la forteresse et affronter Vykosa, pour l'empêcher de menacer tout Tamriel.

Bien sûr, la Procession des Sacrifiés et le Fort du Chasseur lunaire regorgent de nouveaux monstres féroces et de boss (dont le puissant béhémoth loup-garou !) et peuvent être découverts en mode normal ou Vétéran, voire Vétéran difficile, pour mettre votre groupe en difficulté. Si votre équipe et vous survivez à votre rencontre avec les bêtes d'Hircine, vous gagnerez de nouveaux ensembles d'objets, des masques de monstre et des objets de collection uniques. En outre, une fois que vous serez entré dans l'un des nouveaux donjons, vous recevrez le Chapeau de chasseur de loup-garou, disponible seulement dans le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter !

Nouveau Champ de bataille et mise à jour JcJ

La Mise à Jour 19 est une mise à jour du jeu de base gratuite pour tous les joueurs d'ESO, qui arrivera en même temps que le Pack de jeu téléchargeable Wolfhunter. Cette mise à jour comprend une toute nouvelle carte de Champ de bataille et des ajouts à l'AcA pour les joueurs JcJ de Tamriel. N'oubliez pas que depuis la Mise à Jour 18, les Champs de bataille font partie du jeu de base, et sont accessibles à chacun !

Avant-poste d'Istirus (Champ de bataille)

Cette nouvelle arène se trouve le long de la frontière sud de Cyrodiil et présente des bâtiments de pierre fortifiés et des murailles qui seront familières aux participants à la Guerre des Alliances. L'avant-poste d'Istirus présente toutefois des surprises. Pour commencer, la carte n'est qu'en partie symétrique : votre navigation sur la carte dépendra de l'équipe où vous vous trouvez. Dans les Champs de bataille précédents, chaque équipe pouvait se déplacer plus ou moins de la même façon dans l'arène. Mais vous devrez à présent connaître la carte pour vous y déplacer le plus efficacement possible.

Afin de faciliter la chose, l'avant-poste d'Istirus sera aussi le premier Champ de bataille à permettre aux joueurs d'utiliser leur monture. Cela accélérera les combats dans l'arène, mais aidera aussi les joueurs à Vigueur, qui n'auront plus besoin de dépenser leur ressource pour rejoindre rapidement le combat. En selle !

Changements et ajouts à l'AcA

La Mise à Jour 19 chamboule aussi le JcJ en monde ouvert de la Guerre des Alliances en ajoutant les Pierres de rappel de fort. Ces nouveaux objets vous permettront de traverser Cyrodiil comme jamais auparavant. Enfin, la Mise à Jour 19 ramène la dégradation des forts et condense les niveaux pour les forts et les ressources. Ces changements rendront la capture de ressource plus importante que jamais, et les petits groupes ou les joueurs solo auront à nouveau un impact sur la guerre. Bien sûr, il y aura aussi de nouvelles récompenses d'AcA et de Champs de bataille, comme le déguisement de Gladiateur et les nouveaux styles de Champ de bataille !

Mise à jour du Jeu de base

Outre les nouveautés du JcJ, la Mise à Jour 19 apporte aussi de nombreuses améliorations de qualité de vie.

Respécialisation 2.0

Avec la Mise à jour 19, vous pourrez apporter des changements plus limités et plus précis à vos compétences grâce au système de respécialisaiton modifié. Avec cette mise à jour, lorsque vous réinitialisez vos points de compétences, vous pourrez retirer vos points de compétences de manière individuelle, sans devoir tout réajouter à partir de zéro, comme pour les points de champion. Vous pouvez encore réinitialiser tous vos points de compétences si vous le désirez, mais ce système vous permettra si vous le désirez de n'apporter que des changements de petite envergure !

Mise à jour des Loups-garous

Si l'un de vos personnages porte la malédiction de la lycanthropie, vous constaterez de larges améliorations et changements aux compétences de Loup-garou avec la Mise à jour 19. Ces changements visent à améliorer leur férocité et leur rapidité au combat, et elles affecteront les compétences actives ou passives. Par exemple, la compétence passive Rage sanguinaire prolongera dorénavant votre transformation lorsque vous infligez des dégâts, au lieu d'en subir. Et la compétence active Rugissement devient instantanée.

La Mise à Jour 19 apportera de nombreuses autres mises à jour, améliorations et corrections, dont certains changements de classe en fonction des commentaires de la communauté ESO. Pour davantage de détails sur ce qui vous attend, consultez les Notes de version lorsqu'elles seront publiées !

 
 


Lundi 2 juillet 2018
 
PC/Mac Patch Notes v4.0.11

The Elder Scrolls Online v4.0.11 includes a fix for the fall damage bug (you know the one…) and a number of invisibility issues including invisible players, invisible enemies, invisible buildings, and . We're also adding the Fang Lair and Scalecaller crafting Motifs back to the Crown Store – with their associated bugs fixed - and will make sure anyone affected by last week's bug will be fixed in the near future. The size of this patch is 87MB.

Summerset - Fixes & Improvements

Art & Animation

    General

      Fixed an issue where buildings and other parts of the environment around Alinor would occasionally disappear.

Combat & Gameplay

Combat Fixes & Improvements

    General

      Fixed an issue where you could not take any fall damage from high areas.
      Fixed an issue which would cause other players to appear invisible for short periods of time.

Itemization Fixes & Improvements

    Item Sets

      Arms of Relequen: Fixed an issue where this item set was calculating its damage based on the highest stack of harmful winds on the enemy, rather than your own individual stack of harmful winds.

Base game - Fixes & Improvements

Combat & Gameplay

    Monsters

      You'll no longer come across invisible, dead monsters you could interact with throughout Tamriel.

Crafting & Economy

    Writs

      Fixed an issue so Master Writs will no longer require crafting styles that aren't yet released.

Crown store & Crown crates

    Crown Crates

      Fixed an issue where the "Tapestry, Nocturnal" furnishing had card art depicting a tapestry of Clavicus Vile instead of Nocturnal. This does not impact the furnishing, which is correctly a tapestry devoted to Nocturnal.

Exploration & Itemization

    Itemization

      The Kollopi Essence disguise can no longer be used while in Battlegrounds.
      Fixed Issue where the Fang Lair Style Book was not granting the Fang Lair Style or Fang Lair Style Master Achievement.

        Note: Those that were affected by this bug will be fixed in the near future.

UI

    General

      Fixed an issue where dragging some item icons would result in a corrupted icon on the cursor, or sometimes even cause your game to crash.

    Gamepad Mode

      Fixed an issue where the Dungeon Finder UI would improperly add a shoulder keybind in the background when leveling up, causing duplicate keybind errors.
 
 


Vendredi 29 juin 2018
 
Aperçu de la boutique à couronnes - Juillet 2018

Trouvez un look qui n'appartiendra qu'à vous avec une large sélection de déguisements, styles et ornements ajoutés à la Boutique à Couronnes en juillet. Il y a aussi un adorable animal familier qui ressemble étrangement à un certain agent du Domaine, et un sanctuaire marin caché ! Découvrez tout ce qui va arriver en juillet avec cet article de présentation, et guettez nos prochaines vitrines à l'avenir !

Ornements

Cercle d'aile dorée

Un diadème d'or martelé influencé par les chevrons qu'arborent les prêtres nordiques de Kyne. Les Nordiques se surnomment les « Fils et filles de Kyne » mais elle est aussi étroitement apparentée à la Kynareth des Brétons et des Impériaux, ou la Khenarthi des Khajiits.

Le Cercle d'aile dorée sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 2 juillet.

Aile de front dorée

Une aile dorée sur le front dénote qu'un Argonien passe plus de temps à regarder le ciel que la boue. Les Lézards du marais noir n'adorent pas la déesse nordique Kyne, mais ils savent reconnaître et respecter le pouvoir du vent et de la pluie.

L'Aile de front dorée sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 2 juillet.

Dent de sabre d'oreille

Les dents de sabre des grands fauves du nord de Tamriel font des boucles d'oreilles très imposantes ! On les trouve souvent dans le cartilage des chasseurs, qui se vantent ainsi d'avoir « les sens affûtés ».

La dent de sabre d'oreille sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 26 juillet.

Pique d'oreille en dent de sabre

Bien que les Tigres à dents de sabre ne soient pas originaires du marais noir, les Argoniens admirent leurs crocs. Ils les importent parfois pour en faire des bijoux. (Et faute d'oreilles externes, les lézards s'en servent d'une manière que le nom ne laisserait pas imaginer !)

La pique d'oreille en dent de sabre sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 26 juillet.

Déguisements

Atours honorables ancestraux

« La praxis dicte le port de chemisiers de soie lors des cérémonies hebdomadaires d'hommage ancestral, rappelle la styliste Estinwë d'Étincelance. Affichez la fierté que vous inspire votre héritage avec cette réinterprétation scintillante d'une coupe classique et indémodable. »

Les atours honorables ancestraux seront disponibles sur toutes les plateformes à partir du 5 juillet.

Apparence officielle de dignitaire

Personne n'a davantage de respect pour leur Cérémoniarchie et ses fonctionnaires que les Hauts-Elfes : la dignité et la fierté sont les maîtres-mots pour les dignitaires altmeris. Cette tenue représente l'administrateur du Couchant dans toute sa splendeur !

L'apparence officielle de dignitaire sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 5 juillet.

Maître espion Œil de la Reine

Vous désirez faire profil bas tout en conservant une image de compétence, de détachement sexy et d'intimidation prédatrice ? En ce cas, je vous conseille d'investir dans le déguisement des maîtres espions des Yeux de la Reine, et de tirer à pile ou face dans un coin sombre de la taverne.

Le déguisement de Maître espion Œil de la Reine sera disponible pour une période limitée sur toutes les plateformes, du 12 au 16 juillet à 16 heures.

Tête de loup stellaire

Même si vous n'êtes pas d'ascendance impériale, si vous admirez les plus grands guerriers de l'histoire, vous honorerez Pélinal Blancserpent avec ce déguisement du Carnage de mi-l'an, fête en l'honneur de ses exploits.

La tête de loup stellaire sera disponible pour une période limitée sur toutes les plateformes, du 19 au 23 juillet à 16 heures.

Chapeaux

Lot de masques de la Maison des Rêveries

Comprend les masques Souffle d'Y'ffre, Rêverie tranquille, Humeur énigmatique et Sérénade au jardin. Le Souffle d'Y'ffre a donné à la création ses noms et ses formes, la Rêverie tranquille dénote un esprit serein, Humeur énigmatique est imprévisible, tandis que la Sérénade au jardin promet le repos et l'acceptation.

Le lot de masques de la Maison des Rêveries sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 26 juillet.

Artisanat

Style artisanal : les Corneffroi

L'utilisation de ce livre permet de fabriquer au style des Corneffroi « Fils et filles égarés, acceptez Domihaus et œuvrez à équiper notre nouveau clan, les Corneffroi ! » Gherig Sang-de-Taureau

Le style artisanal à Couronnes des Corneffroi sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 16 juillet.

Style artisanal à Couronnes : la Forgesang

L'utilisation de ce livre permet de fabriquer des objets au style de la Forgesang. « Frères de clan, au nom du Père de la chasse, nous suivons ces images sacrées qui définissent notre apparence, nous qui œuvrons à la Forge de Sangracine. » Pierrecœur le Cœur-de-Pierre

Le style artisanal à Couronnes de la Forgesang sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 23 juillet.

Styles de tenues

Lot d'armes l'Ilambris

Le lot d'armes d'Ilambris rapporte une apparence de tenue pour les armes au style des jumeaux Ilambris du donjon de la Crypte des Cœurs. Ces styles d'armes sont les premiers d'ESO à posséder des effets particulaires persistants, et peuvent être appliqués à n'importe quelle arme dans un atelier de tenue. Ce lot contient un jeton de changement de tenue et les styles d'armes suivants : hache de bataille d'Ilambris, arc d'Ilambris, bouclier d'Ilambris, bâton d'Ilambris et épée d'Ilambris.






Le lot d'armes Ilambris sera disponible pour une période limitée sur toutes les plateformes du 25 au 29 juillet 16 heures. Pendant cette même période, la page de style du Masque aura une chance de tomber sur le dernier boss de la Crypte des Cœurs, et la page du style d'épaules aura une chance de tomber dans le masque indomptable de Glirion Barbe-Rousse. Nous vous donnerons davantage de détails dans le courant du mois.

Maisons

Grotte aldmerie colossale

Ancien établissement de la marine haute-elfe, cette grande caverne sur la côte du Couchant, à l'ouest de Crépuscule, propose des appartements à bord d'un navire, de magnifiques ruines aldmeris, le bois usé de plusieurs épaves et une magnifique cascade souterraine. C'est une résidence immense, vraiment digne du mot « colossal ».

La Grotte aldmerie colossale sera disponible pour une période limitée sur toutes les plateformes, du 5 au 16 juillet à 16 heures.

Montures

Cheval alezan à couverture neigeuse

Cette belle race de chevaux est originaire des hautes-terres coloviennes de Cyrodiil, et se croise fréquemment entre Chorrol et Bruma. L'alezan Couverture-de-neige est réputé pour son intelligence et sa bonne humeur.

Le cheval alezan à couverture neigeuse sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 5 juillet.

Loup peint

Dans les landes sauvages du centre de Martelfell, même les chameaux peinent à progresser sur ces terrains accidentés. Mais les loups peuvent aller là où d'autres animaux ne sauraient avancer. Les Rougegardes nomades des canyons ont donc peu à peu transformé ces loups peints en montures assurées.

Le Loup peint sera disponible sur toutes les plateformes à compter du 19 juillet.

Familiers

Raz le Ja'khajiit

« Certaines de mes charmantes connaissances aiment à offrir un chaton en souvenir, raconte l'Œil de la Reine Razum-dar, mais élever un animal n'est pas compatible avec ma vie d'intrigue, romantique mais itinérante. Vous pourriez peut-être accueillir un adorable ja'khajiit dans votre vie ? »

Le familier Raz le Ja'khajiit sera disponible pour une période limitée sur toutes les plateformes du 12 au 16 juillet à 16 heures.

Yaghra larvaire

Les jeunes de la plupart des créatures sont mignons, voire adorables. Ce… n'est pas vraiment pas le cas du yaghra larvaire. Si vous en avez un derrière vous, soit vous voulez dire au monde que vous vous fichez bien de ce qu'on pense de vous, soit vous êtes un Sload des mers déguisé.

Le familier Yaghra larvaire sera disponible sur toutes les plateformes à partir du 26 juillet.

 
 


Mercredi 27 juin 2018
 
Donner vie au puissant griffon dans ESO - Summerset

Au Couchant vivent de nombreuses bêtes aussi fabuleuses que dangereuses, mais aucune n'est plus majestueuse ou puissante que le griffon. Dans cet article, vous allez découvrir ces merveilles ailées, et certains des défis uniques que l'équipe a dû relever pour les faire apparaître dans le Couchant.

Aussi rares que féroces, les griffons d' ESO ne vivent que sur l'île du Couchant, et ces monstres sont tenus en haute estime par les Hauts-Elfes.

« L'aigle est le symbole du Domaine aldmeri, et puisque les griffons sont une combinaison de lion et d'aigle, ils sont un symbole important pour les Hauts-Elfes, explique le maître du savoir d' ESO Lawrence Schick. Dans une certaine mesure, les Hauts-Elfes voient dans les griffons tout ce qui les met eux-mêmes à part : fierté, beauté, force et sagesse. »

S'ils sont peu nombreux, les griffons dressent leur nid un peu partout dans les zones sauvages du Couchant. Si vous en rencontrez un lors de vos voyages, nous conseillons la fuite plutôt que le combat. Bien sûr, tous les griffons ne sont pas agressifs. Certains ont été dressés pour combattre à côté de leurs maîtres hauts-elfes, comme ceux que chevauchent les Welkynars, qui développent un lien magique spécial avec leur griffon dès sa naissance. Outre ces chevaliers du Pas-des-Nuées, un griffon apprivoisé (mais tout de même féroce) appelé Solnawel protège la cité de Soltenure, sur la côte sud.

Tous uniques

Pour concevoir les griffons du Couchant, l'illustrateur préparatoire Lucas Slominski voulait s'écarter de la présentation typique de ces créatures dans la fantasy.

« Dans beaucoup de représentations traditionnelles des griffons, on dirait des assemblages directs d'un aigle et d'un lion, avec différents membres de chacun collés sur l'autre, regrette Slominski. On a donc un étrange mélange de fourrure et de plumes, de mammifère et d'aviaire, et en tant que créature, je ne trouve pas ça très crédible. »

Pour les griffons d' ESO, Slominski voulait donner à ces bêtes une certaine logique.

« Au lieu d'approcher les griffons comme une combinaison littérale de deux êtres, j'ai commencé à zéro, et imaginé un prédateur quadrupède ailé, qui avait évolué pour voler, et avec des caractéristiques qu'on retrouvait chez les grands félins. »

Lucas a cherché ses références dans l'anatomie des lionnes, des panthères, des aigles royaux et des aigles huppards (qui ont inspiré le plumage de la tête du griffon). Il a aussi trouvé des dessins de dinosaures à plumes, qui ont été utiles pour plumer les pattes de la bête.

« J'ai commencé par adapter l'anatomie musculaire pour accueillir des ailes entre les épaules set un cou d'oiseau, puis inventé des orteils crédibles pour les pattes du griffon : il fallait conserver les serres préhensiles d'un aigle tout en permettant des déplacements rapides et agiles sur la terre ferme. Il était aussi important que notre griffon soit entièrement couvert de plumes, plutôt que les versions mi-poils, mi-plumes que l'on voit si souvent sur les griffons traditionnels. »

On voit à quel point ces bêtes sont uniques dans leur queue et leurs pattes couvertes de plumes, conçues pour aider la créature à voler et à prendre des virages plus serrés pour fondre sur sa proie. Sa tête et ses oreilles royales sont tout aussi originales.

« Ma partie préférée du griffon, ce sont ses grandes oreilles de lynx. Elles aiment à faire ressortir l'influence féline dans la tête, et apportent un charme prédateur tout à fait fascinant. »

La bête prend vie

Lorsque vous rencontrerez un griffon dans ESO: Summerset, vous les trouverez particulièrement agiles et dangereux. Capables de frapper depuis le sol ou les airs, ces monstres vous forcent à toujours regarder autour de vous, et au-dessus !

C'est cette double menace, et le besoin d'une transposition de l'air au sol, qui a rendu les griffons si difficiles à construire pour l'équipe des monstres d' ESO.

« Le développement des griffons a coïncidé avec ce que nous avons appris lors du développement de l'araignée brûlot et du Spectre-des-Corbeaux dans Clockwork City, explique Sean Wicks, concepteur en chef des rencontres dans ESO. D'un point de vue design, le défi était de lui permettre de voler et d'arrêter de voler efficacement, pour que la transition soit naturelle et ne sape pas la menace inhérente à la créature. Cela permet au combat de changer au fur et à mesure, et rend la créature plus vivante. »

Pour se battre sur terre et en l'air, les griffons d' ESO ont besoin de deux fois plus d'animations pour avoir l'air crédibles dans ces deux environnements et entre les deux, et l'équipe a passé beaucoup de temps à discuter de la marche à suivre, en collaboration avec l'équipe de l'animation.

« En tant que créature à six membres, le griffon a aussi davantage d'os que les structures dont nous avons l'habitude, et nos illustrateurs techniques ont dû trouver un moyen de la faire fonctionner en jeu et de la rendre facile à animer. »

Un (monstrueux) effort d'équipe

Il va sans dire qu'il a fallu une collaboration massive entre plusieurs équipes pour créer les fauves ailés que l'on croise à présent au Couchant.

Une fois que les équipes ont décidé de construire un griffon et reçu l'approbation du maître du savoir, le long processus de génération a commencé. L'équipe s'est basée sur les idées et illustrations de Lucas, puis a entrepris la sculpture 3D et l'animation.

Pendant ce temps, les concepteurs de l'équipe ont compris comment la créature devait se déplacer et combattre, que ce soit pour ses compétences en combat comme ses mouvements avant que les joueurs ne l'attaquent.

« L'équipe de conception scripte toutes ses compétences et tous ses comportements avec un monstre existant, pour créer un prototype généralement représentatif de l'expérience finale, explique Wicks. Elle considère aussi la manière dont la créature raisonne, et demandent des animations pour tout ce que le joueur verra hors du combat. »

Une fois ce faux griffon terminé, les illustrateurs techniques de l'équipe ont ensuite travaillé avec des animateurs pour créer l'armature et sa peau, construire les contrôles dont les animateurs auraient besoin pour animer la nouvelle bête de manière efficace sur la base de ces scripts. Une fois les animations de base déterminées, les illustrateurs en effets visuels se sont assurés que tout soit accompagné des bons effets, en combat ou non.

« Cela comprend entre autres la magie élémentaire, les gouttes de sang, la poussière, les traces de pas ou les sillages, explique Wicks. Nous prêtons tous beaucoup d'attention aux effets de zone, pour que ce qui est visible corresponde à ce qui arrive au joueur. »

L'équipe audio crée ensuite tous les sons nécessaires pour la bête, afin que les joueurs puissent comprendre ce qui va arriver, et puissent profiter d'impacts satisfaisants et de bruits ambiants cohérents.

Après tout cela, l'équipe passe aux tests et corrections, et crée des variantes pour les différents types de griffons que l'on rencontre au Couchant (dont ceux des Épreuves, les boss de groupe et ceux qui se promènent dans la nature). Enfin, l'équipe teste ces monstres sur le PTS et observe la réaction des joueurs pour apporter les dernières retouches.

« Dans l'ensemble, beaucoup de personnes sont nécessaires pour créer ce que l'on retrouve dans le jeu, résume Wicks. Et bien sûr, nous voulons améliorer ce que nous avons fait, pour produire d'autres monstres uniques et marquants à l'avenir. »

 
 


Jeudi 21 juin 2018
 
Profitez des guides de Razum-dar sur l'île du Couchant et au-delà

Laissez l'agent de la reine Razum-dar en personne vous faire découvrir certains des lieux et habitants les plus intéressants du Couchant avec ces brèves vidéos attachantes.

Alinor

Artaeum

Des Hauts-Elfes

Vous comptez explorer la patrie des Hauts-Elfes ? Il n'y a pas de meilleur chaperon que l'œil de la Reine. Prévenez-nous sur Twitter @ TESOnline_FR et Facebook!

 
 


Mercredi 20 juin 2018
 
Découvrez l'équipe et le travail qui ont permis d'enregistrer la musique et les sons de Summerset

L'île du Couchant est d'une beauté visuelle époustouflante, mais elle est tout aussi douce à l'oreille. Apprenez comment notre équipe a enregistré les sons et musiques de The Elder Scrolls Online: Summerset, et ce qui a permis leur création unique.

La magnifique île du Couchant est tout aussi unique à l'ouïe qu'à la vue, et pendant le développement de ce nouveau Chapitre, le directeur audio d' ESO Brad Derrick et son équipe ont travaillé d'arrache-pied pour la remplir de musique, de voix et d'effets. Le résultat est une expérience conçue pour une immersion totale dans la partie des Hauts-Elfes.

Un monde entier de sons

« Pour construire un nouveau Chapitre, nous investissons de grands efforts dans la conception d'une ambiance sonore dynamique et vivante, explique Derrick. Et nous faisons tout le possible pour que chaque son que vous entendrez corresponde à ce que vous attendiez, »

Pour que le jeu soit aussi immersif que possible, l'équipe possède une immense bibliothèque sonore développée au fil des ans, avec plus de 32 000 effets uniques. Il peut s'agir des sons des animations, éléments de décor, monstres ou PNJ, voire interface et environnement.

« Il y a déjà plus de 15 000 sons pour les monstres et PNJ, explique Bill Mueller, l'un des concepteurs sonores en chef de l'équipe. Il s'agit des différents sons vocaux que produisent les monstres et les PNJ quand ils se battent, comme les attaques ou les cris de douleur, et certains monstres ont plus de 150-200 sons uniques à leur palette. »

Presque chaque aspect du jeu possède un son propre et unique, et les actions les plus courantes du jeu possèdent même plusieurs variations.

« Nous ajoutons le plus de variété possible pour qu'un son ne soit pas répétitif. Dans un jeu comme le nôtre, c'est capital, explique Mueller. Par exemple, nous avons une centaine de bruits de pas qui peuvent être lus lorsque le joueur marche, et nous utilisons différentes bibliothèques si le joueur court ou avance discrètement. »

Si l'équipe a puisé dans sa bibliothèque pour générer l'univers du Couchant, elle a aussi conçu de nouveaux sons pour que la patrie des Hauts-Elfes reste unique.

« Pour l'ambiance de Summerset, j'ai essayé de comprendre ce que l'île pouvait avoir de magique par rapport à d'autres lieux du jeu, explique le concepteur sonore Brian Brockett. Pour cela, j'ai utilisé une combinaison de carillons réels, en leur appliquant des effets lourds (beaucoup de réverb et de délay) avec plusieurs synthétiseurs logiciels dans le même esprit. »

Vous pouvez écouter certains sons d'ambiance du Couchant ici : https://esossl-a.akamaihd.net/uploads/Chapter/Summerset/Audio/Summerset_Ambient_Chimes_02.wav

En faisant des expériences avec différentes combinaisons de ces carillons, Brockett a fabriqué une sélection de sons incorporés à l'ambiance finale de Summerset. Vous remarquerez que ces sons magiques sont particulièrement présents sur l'île d'Artaeum (où ils sont constants), mais vous les trouverez aussi périodiquement sur le reste de l'île, pour rappeler la nature unique et mystique de votre environnement.

Donner une voix aux Hauts-Elfes

L'on ne serait pas dans une aventure Elder Scrolls Online sans une foule de personnages intéressants à rencontrer, et chacun ayant sa propre personnalité, il va sans dire que de nombreux doubleurs ont été engagés pour un nouveau Chapitre comme ESO: Summerset.

« Nous avons 7224 répliques de dialogue uniques dans Summerset, explique Becky Ichnoski, superviseuse des doublages chargée d'organiser, enregistrer et produire les nombreuses vois du jeu. Pour ce chapitre, nous avons passé un total de 108 heures en studio, en 37 sessions individuelles, avec 35 différents acteurs. »

Dans ESO, l'équipe s'attache à doter chaque personnage du jeu une voix propre, et n'épargne aucun effort lorsqu'il s'agit de préparer les doublages. En l'occurrence, il faut mettre en forme les scripts transmis par les auteurs, diriger les acteurs, enregistrer, produire et enfin ajouter les répliques au jeu.

Selon le personnage qu'ils enregistrent, les acteurs ont besoin de plus ou moins de directions. C'est particulièrement vrai pour les nouveaux personnages.

« Parfois, nos auteurs ont une référence spécifique en tête pour leur personnage, explique Becky. Par exemple, pour le personnage Alchimie de la Maison des Rêveries, notre auteure-conceptrice Tori Dougherty a cité Daisy de Gatsby le Magnifique, et l'actrice d'Alchimie (Julianne Grossman) n'a eu besoin de rien d'autre pour trouver le ton parfait. »

Mais comment l'équipe fait-elle pour que les Hauts-Elfes du Couchaient aient l'air suffisamment impérieux en enregistrant leur voix ? Après tout, ils ont une certaine réputation.

« Nous avons toujours une foule de fichiers de référence à faire écouter aux acteurs. On ajoute quelques conseils comme « l'élite de l'élite », « noble », « raffiné », « convenable » ou « supérieur » et on obtient un Altmer hautain ! »

Monde antique, musique nouvelle

Outre les effets et doublages nécessaires pour un nouveau Chapitre, l'équipe crée une nouvelle musique, dont des chansons de barde et une toute nouvelle bande originale composée entièrement par Derrick lui-même.

« Pour Summerset et les Chapitres en général, nous composons environ une heure de nouvelle musique, avec grand orchestre et mixage professionnel, » explique Derrick.

Pour chaque nouvelle bande originale, l'équipe compose des sons comme la musique d' Elder Scrolls que vous connaissez, mais c'est aussi chaque fois l'occasion d'innover.

« Il y a un fil conducteur au niveau du style de la musique Elder Scrolls, mais avec le temps, à cause de la spécificité de chaque mise à jour, nous avons pu nous en écarter. Il faut conserver l'esprit Elder Scrolls, tout en conservant des styles propres. »

Pour composer la musique de Summerset, Derrick savait qu'il voulait un ton différent des bandes originales précédentes d'ESO, en incluant des instruments à vent.

« Nous avons organisé de nombreuses sessions orchestrales pour le jeu au fil des ans, mais nous n'avons jamais eu de section à vent. Toutes nos musiques ont toujours été composées de cordes, cuivres et percussions, et cela a donné un résultat assez sombre. Bien sûr, nous avions des solistes avec des instruments à vent, mais jamais une section dans l'ensemble. »

Lorsque l'équipe a changé la composition de l'orchestre pour inclure une section de vents complète, la différence a été immédiate. Bien sûr, cela s'étend au morceau-titre d' ESO: Summerset, plus léger et éthéré que ceux produits pour les bandes originales précédentes. C'est un ajout parfait pour les Hauts-Elfes du Couchant !

« Avec une section de vents, on peut explorer différentes tonalités, différentes couleurs et textures. On peut se passer de l'énorme section de cuivres. »

Savourez ce court extrait du thème principal de Summerset. Ouvrez l'œil et l'oreille, la bande originale complète d'ESO: Summerset sera disponible dans un avenir proche !

La création d'un nouveau thème principal permet de réutiliser la mélodie originale d' Elder Scrolls, et c'est à Derrick qu'il incombe de retravailler ce titre historique pour le rendre nouveau.

« D'un point de vue mécanique, c'est facile, car la nature du thème d' Elder Scrolls est d'une simplicité étonnante, confie Derrick. Il est très malléable, on peut le rendre grand et dramatique, ou doux et délicat. C'est comme un petit Rubik's Cube musical, pour moi. Je le glisse dans un autre morceau de musique, je le fais passer à l'envers, ou de bas en haut, et si on est fin musicien on s'en rend compte, mais sinon, vous ne l'entendez pas forcément. »

L'oreille tournée vers l'avenir

Lorsqu'il s'agit d'enregistrer de la musique pour The Elder Scrolls Online, l'équipe voit toujours les choses en grand, et en produisant la musique pour le nouveau Chapitre, l'équipe a même pu travailler sur les contenus à venir.

« Pendant les séances de ce Chapitre, j'ai composé beaucoup de titres qui pourraient servir plus tard, avoue Derrick. On avait un orchestre complet et un chœur, mais aussi une dizaine de solistes : violon, flûte traversière ou instruments ethniques. J'ai créé des pistes temporaires, pour qu'ils puissent improviser. Ces pistes-là ne sont prévues pour rien, alors certaines se retrouvent dans le Chapitre, mais d'autres sont toujours conservés pour la suite. »

Par exemple, une fois que Derrick et son équipe ont eu enregistré tout ce qu'il leur fallait pour Summerset, ils en ont profité pour enregistrer quelques titres du Pack de jeu téléchargeable suivant, Murkmire (récemment annoncé à l'E3). Dans ce nouveau contenu, vous pourrez vous aventurer dans la jungle d'Argonie, un environnement tout à fait unique, et une expérience très différente de celle de Summerset.

« Sachant que Murkmire arrivait, nous avons amené des instruments à vent intéressants, pas forcément occidentaux. Déjà là, je savais quelle ambiance je voulais pour Murkmire, et ces instruments me paraissaient adaptés. »

 
 


Dimanche 10 juin 2018
 
Annonce des Packs de jeu téléchargeables Wolfhunter et Murkmire

C'est avec plaisir que nous vous annonçons les deux prochains Packs de jeu téléchargeables de The Elder Scrolls Online en 2018 : Wolfhunter et Murkmire. Voici un aperçu de ce que vous réserve ESO pour le second semestre !

Prenez garde à la malédiction d'Hircine

Le prochain Pack de jeu téléchargeable d'ESO, Wolfhunter, proposera deux difficiles donjons de groupe : le Fort du Chasseur lunaire et la Procession des Sacrifiés. Comme leur nom l'indique, ces deux donjons tournent autour des loups-garous de Tamriel, et vous pourrez plonger dans de toutes nouvelles histoires autour des victimes de la lycanthropie… et peut-être même rencontrer le prince Daedra lui-même.

Les deux donjons proposeront des environnements très différents, et opposeront votre groupe à des hordes de défenseurs monstrueux et à des boss complexes. Comme toujours, vous y trouverez de puissants ensembles d'objets, des masques de monstres et autres récompenses uniques.

Aventurez-vous en Argonie

Plus tard dans l'année, Murkmire déploiera une nouvelle zone avec son histoire propre, cette fois dans la nation argonienne. Là, vous devrez gagner la confiance de tribus isolées, vous enfoncer dans les xanmeers en ruines et vous frayer un chemin dans les terres sauvages du marais noir pour découvrir l'un des plus grands secrets de l'Hist.

Comme les zones des Packs de jeu téléchargeables précédents, Murkmire proposera une toute nouvelle zone à explorer, une ligne narrative excitante, de nouveaux boss sauvages et des antres, et une toute nouvelle arène de groupe (avec son classement propre).

Ces deux Packs de jeu téléchargeables seront disponibles dans la deuxième moitié de 2018, alors ouvrez l'œil pour recevoir davantage de renseignements sur Wolfhunter et Murkmire, dont les détails de publication et les articles de présentation, dans un avenir proche.