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Samedi 29 décembre 2012  
 
The Mod of the Year 2012 - DayZ

If XCOM reminded us of the value of loss in 2012, DayZ was a valuable lesson in hardship. The Arma 2 mod was one of the least-forgiving and most intimidating games of the year. It was a shooter that you entered without a gun. Arma’s control scheme made actions such as inventory management a hassle; its 225km2 landscape asked you to run mini-marathons to get around, often without a map. Permadeath and persistency lent consequence to every action. And in its alpha state, DayZ was buggy and vulnerable to hackers.

1.3 million people played it.

DayZ is heartening; it reinforces what players are willing to put up with in exchange for novel, self-authored experiences. It’s a rare shooter that gives banal tasks such as searching for water or riding a bicycle as much meaning as firing a gun.

Among bandit pursuits, lucky loot runs, mourning the death of friends, and castle raids, one of my unforgettable moments is when my friends and I accidentally orchestrated our own sniping mission. We’d arrived outside Chernarus’ Northwest Airfield: treacherously naked terrain with the potential for military loot.

With empty backpacks, two teammates moved in. If they fired a shot, they’d ring a dinner bell for the undead. But 500 meters away, atop a hill, my sniper rifle was out of earshot. This was an escort mission: their lives were my responsibility, and Arma 2’s ballistics meant I had to lead targets on two axes, manually dial-in my scope, and read my map to estimate ranges. It was a pure and exhilarating shooting experience, but more importantly, an expression of our teamwork. Moments like this in DayZ arise simply as a result of the mechanics, vulnerability, and players’ natural storytelling ability. By being so hands-off with us, DayZ gives us ownership over every moment.

 
 


Mercredi 12 décembre 2012  
 
Des nouvelles sur le standalone

Alors que plus d‘un million de joueurs attendent avec ferveur la date tant attendue de la sortie du standalone de DayZ, Dean Hall, alias « Rocket« , nous fait l’annonce d’un retard malheureusement nécessaire, par rapport à la sortie du jeu.

« Nous ne sommes pas certains que cela soit toujours notre cible (sortie du jeu fin décembre). Cependant les changements d’architecture devraient être terminés la semaine prochaine. Ceux-ci sont toujours bien partis pour. Malheureusement, on ne sait pas précisément quels effets ces changements auront, s’ils en ont, sur le reste. Il pourrait donc y avoir une grande quantité de travail non prévue à l’origine, on ne saura qu’une fois ça terminé et testé. »

Si cette annonce laisse une couleur pâle sur le blanc de Noël, sachez que Rocket a toutefois publié un état d’avancement de son travail très récemment :

Tout d’abord, par rapport au moteur graphique du jeu

Nous savions tous bien que le moteur du futur bébé du studio se révèlerait utiliser celui de son prédécesseur, à savoir Arma II. Mais la grande surprise est la refonte totale de celui-ci pour les besoins du jeu. Les besoins matériels étant si important que le moteur graphique se refait une beauté. Les animations ont été refaites sans exceptions, et les textures ont été simplifiées.

Mais alors ? Au niveau du gameplay ?

Oui, toutes leur promesses annoncées seront tenues, avec plus ou moins de retard par rapport à la sortie du jeu.

Voici cependant une liste non exhaustive de ce qui en ressortira:

    De nouveaux vêtements entreront en jeu, vestes, pantalons, casques, etc.. Nous ne savons pas encore s’ils auront un effet sur le gameplay, mais ça nous changera un peu.
    Les armes seront 100% modifiables, et la durabilité de l’arme fera son apparition dès la sortie du standalone.
    La carte Chernarus Plus sera plus grande et modifiée pour la sortie !
    Les zombies sont terminés, et en cours de beta testage.
    Les contrôles du jeu ont été refaits à 100%, afin de les rendre plus intuitifs !

Voilà ce qui ressort du peu d’informations qui filtrent des forums officiels et annonces. Mais des screenshots arriveront bientôt, et sachez que Rocket s’engage aussi à  faire évoluer le jeu pendant 12 mois après la sortie du standalone minimum.

Nous aurons normalement plus de nouvelles lors de la semaine qui arrive.

 
 


Mercredi 5 décembre 2012  
 
DayZMod wins GoodGameTV Best Quiet Achiever 2012

For those that have never heard of it, Good Game is an Australian TV series dedicated to video gaming, covering news, events, interviews, reviews as well as a lot of smaller indy titles and mods across all platforms.

Best Quiet Achiever 2012: DayZ

A great game from a small or independent studio, or an underdog with minimal marketing push that managed to rise above those odds to steal the limelight
http://www.abc.net.a...es/s3647436.htm

You can watch their review of DayZ (from back in June) below:



http://www.abc.net.a...es/s3518736.htm

It was was also the Good Game viewers’ top pick!

Game Of The Year went to Mass Effect 3.

 
Posté par SmashT

 

 


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