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Mercredi 30 septembre 2015  
 
'Monnaie sanglante' fait son retour - 2 octobre – 5 octobre

Triomphez de vos ennemis en combat JcJ et raflez le double de récompenses ! Les gains d’honneur seront doublés à la fois pour les combat JcJ et les affrontements en arène ce week-end, du 2 au 5 octobre.

Durée de l’événement : du vendredi 2 octobre à 23 heures (heure de Paris) au lundi 5 octobre à 23 heures (heure de Paris)

L’heure est venue de vous armer pour le combat. L’honneur vous attend sur le champ de bataille.

 
 


Vendredi 25 septembre 2015  
 
Prenez vos ennemis de court avec la nouvelle monture Kitsu céleste

La très attendue monture Kitsu céleste fait son entrée cette semaine dans la Boutique en jeu d’ArcheAge ! Montrez votre fierté en chevauchant cette créature divine à la fourrure splendide ! La monture Kitsu céleste est prête à courir tête baissée tant dans les palais que sur les champs de bataille, parée de sa robe rouge soyeuse et brillante, et d’une agilité que peu peuvent égaler.

Le Kitsu céleste dispose des capacités suivantes :

    Écrasement
    (familier de niveau 15+)

      Déclenche une charge capable d’étourdir un ennemi éloigné. Inutilisable pendant le transport d’un colis.

    Régén Vie
    (familier de niveau 20+)

      Restitue la santé du familier.

    Ruée puissante
    (familier de niveau 30+)

      Augmente la vitesse de déplacement pendant un certain temps, et diminue ensuite progressivement. Inutilisable pendant le transport d’un colis.

    Célérité
    (familier de niveau 40+)

      Augmente d’un certain montant l’esquive du cavalier et l’immunise contre l’étourdissement pendant un bref moment.

    Ruée protectrice
    (familier de niveau 50+)

      Déclenche une charge vers l’avant et confère une invincibilité pendant un bref moment. Inutilisable pendant le transport d’un colis.

Nouveaux objets de la Boutique

    Caisse de provisions d’archeum de Kitsu céleste
    490 crédits

      Confère une chance d’obtenir la nouvelle monture Kitsu céleste et son armure. Si la caisse vous prodigue la monture, elle vous accordera également l’armure de Kitsu céleste ; pas la peine d’ouvrir plusieurs caisses pour rassembler les pièces d’armure !

        Important : l’armure de Kitsu céleste ne peut être uniquement portée que par le Kitsu céleste.

Nouveaux objets de Fidélité

    Kitsu céleste – Prix : 450 gages de fidélité
    Casque de Kitsu céleste – Prix : 50 gages de fidélité
    Selle de Kitsu céleste – Prix : 60 gages de fidélité
    Guêtres de Kitsu céleste – Prix : 65 gages de fidélité

Objets retirés de la Boutique

    Caisse de provisions d’archeum souffle-ciel
 
 


Mercredi 16 septembre 2015  
 
Nouveaux Packs Éveil disponibles dans ArcheAge !

Les tout nouveaux Packs Éveil sont maintenant disponibles ! Boostez votre expérience dans ArcheAge avec des bonus et des avantages exclusifs. Optimisez vos périples grâce au nouveau Pack Éveil Éternel plein à craquer d’objets rares et uniques !

    Pack Éveil Éternel

      Explorez l’univers fascinant d’Erenor avec un Planeur de maraudeur, un Perroquet messager personnel permanent, un Sous-marin pisciforme onyx, une tenue Robe d’Inquisiteur, 120 jours de statut d’abonné et bien plus encore ! Ce planeur spécial peut porter un blason personnalisé sur ses ailes. Nous avons joint le modèle pour contenu personnalisé ici.

    Pack Éveil Archeum

      Avec ses 90 jours de statut d’abonné, son Sous-marin pisciforme onyx, sa tenue Robe d’Inquisiteur, son Hibou messager personnel permanent et une pléthore d’autres goodies en jeu incroyables, ce Pack promet de rendre l’univers d’Erenor plus palpitant que jamais.

    Pack Éveil Or

      Profitez de 60 jours de statut d’abonné, d’un familier Peluche de pirate, d’un Hibou messager personnel permanent, le tout accompagné d’autres bonus d’exception en jeu !

    Pack Éveil Argent

      Prenez une longueur d’avance dans vos aventures en Erenor avec 30 jours de statut d’abonné, 1 000 crédits en poche et de nombreux bonus en plus.

Découvrez les nouveaux Packs dans notre Boutique en ligne et équipez-vous sans plus attendre ! Pour plus d’informations sur les Packs disponibles, veuillez consulter notre FAQ.

 
 


Samedi 12 septembre 2015  
 
Patch Notes - Version 2.0 - Build 7.0 - Heroes Awaken

Heroes Awaken 2.0 Release Notes NA/EU

The following list of release notes summarize a majority of the changes included in the ArcheAge: Heroes Awaken update. This release includes the Korean 1.8 and 2.0 updates along with some post 2.0 hotfix updates.

For those of you who are into patch notes, sit down, get a cup of coffee, and wrap yourself in a comfortable blanket. You're gonna be here a while. (That update is going to take some time, after all.)

Known Issues

    A few gear tooltips are written confusingly. We've gotten updated versions of those tooltips, but a few more still need to be added.
    Safe zones are in effect around player housing in hostile zones, but this system is UNDER EVALUATION. Please continue to provide your feedback!
    The Synthesis tab on the regrade window will only be used for cloaks, not costumes.
    Current chat throttling is being evaluated.
    Casting Songcraft performances quickly while under the effects of Rythmn may cause a given performance to stop channeling. We will continue to investigate this and provide a fix in a future update.

Hero System

"The time has come to take the mantles that have rightfully been yours. It is time for Heroes to return to Erenor..."

Update 2.0 introduces a brand new political system to the game known as the Hero System! To learn more about the ins and outs of this system outside of this brief overview, visit our website and check out the Hero System Spotlight!

    Hero halls have been added to Marionople, Austera and Growlgate Island Tower, and thrones that correspond with each Hero rank (Erenor, Ayanad, Delphinad, and Epherium) have been added inside the hall.
    Players begin accumulating Leadership Points through world PvP, raid PvE bosses, and Reputation ranking from group/raid members. There is a limit to how many times a player can rate another player. Total reputation is tallied at midnight, and extra Leadership Points are given to your character depending on how positive your reputation is.
    The top 20 players who have earned the most leadership during a month long Hero cycle appear as candidates for election. Leadership is also the deciding factor of who receives general status in the automatic Raid General selection process.
    10 Heroes are elected on a 30 day cycle through the voting system available inside of the Hero Hall at the Voting Machine.
    Anyone may vote as long as they are level 30+ with a minimum of 50 Leadership points accumulated. Votes can be cast on the Thursday and Friday of the first week of the month, which is Election Week.
    Elected Heroes serve a term of 1 month after which time the election process cycles and new heroes are brought to term. If you are nominated, you may withdraw from the race by visiting the Voting Machine at your faction hall on the first Wednesday of the month.
    Heroes receive a temporary hero cloak that corresponds with their hero rank and is removed after their term has ended. This cloak is delivered in the mail after an election is won.
    This heroic cloak provides a buff to all faction members within 25 meters depending on the rank of the hero. It will always grant the hero +100 stamina.
    Heroes can receive "Concentrated Hero Power" from the Territory Representatives NPC at the faction base.
    Mobilization Orders may be invoked by a Hero who meets the requirements to rally and teleport faction members who have earned 50+ leadership and are level 30 or above to special banners. Heroes can use Mobilization orders at their faction base up to 5 times. Adventurers who respond to the summons are rewarded 1 Warrior's Medal.
    Heroes can unlock new faction-wide quests on a weekly basis through the Alliance Support Board located inside the Hero Hall. Any level 30+ faction member can accept the quest. Rewards consist of 5-10 Warrior's Medals. These quests are collect & deliver quests that last 3 days.
    Messages are displayed for when heroes achieve combo kills in PvP, or when an enemy hero has been taken down in combat.
    Heroes abide by all normal rules regarding bloodlusting, infamy and jail.
    Hero status can be taken away from a person for various reasons, including changing factions, moving servers, performing unauthorized gameplay, and other reasons.

Guild Management Tools

"...and so they banded together in this new age of war. Their calls brought more allies to their side, and the bonds that held the guild together drew ever tighter."

The ArcheAge Guild management tools have been revitalized and improved with this update! Guilds now have the ability to recruit and accept pending applications in-game, engage in war with other guilds through Guild Dominions, and level their guild for more benefits! For a complete look at these new features, visit the Guild Spotlight on the website.

    At the release of Heroes Awaken, all guilds that have over 100 members will require a roster update. All members will be removed from the guild except the Leader, who will be able to re-invite Adventurers up to the new 100 player cap. Guilds that already have under 100 players will remain formed and can proceed as normal.
    On Evolution worlds, all guilds will be disbanded completely. Leaders will need to reform their guilds at the launch of Heroes Awaken.
    The guild member cap has been introduced in order to provide balance between guilds in Guild Leveling and Guild Dominion battles.
    A new guild advertisement system has been added! A guild official with the appropriate ranks can publicly advertise recruitment through the new Guild interface. Guild advertisements may be listed for specified periods with different costs associated with posting the ad.
    Unguilded players may review all Guild advertisements and apply to join the Guild through the interface. Their applications will be reviewed by guild officials, who will have the ability to accept or reject the applications they receive.
    A player who is removed from a guild or who leaves voluntarily will maintain the benefit of their guild-purchased items but will no longer receive the persistent guild buff
    A cooldown period may be added in the near future that prevents a player from immediately leaving and immediately re-joining a guild.

Guild Leveling

    Guilds may now level up to rank 8. Guilds earn experience as their members level up between 10 and 55, and by participating in world events, Dominion and open world events.
    To rank up a guild an item called a Guild Ribbon is required based on which rank the guild is upgraded to – these Ribbons are earned through new guild quests.
    A corresponding buff is applied to all guild members based on the guild’s current rank. This buff becomes more powerful as the Guild attains higher ranks.
    Leveling a guild is a manual process that must be enacted by the guild leader once the guild meets the requirements to rank up.
    Guild members will also receive Prestige Points, which can be used to purchase items from the Prestige Shop. Prestige Points can be earned through participation in guild activities such as daily missions and Dominion conflicts.
    The guild leader must enable their Guild Daily quests in a manner similar to daily Achievement missions. These quests include large scale crafting objectives, world boss kills, dungeon runs, participation in conflicts on Diamond Shores, and more! Completing these missions rewards Prestige Points and Guild Experience.

The following items are currently available in the prestige shop, accessible via the guild interface:

    Zone Teleportation Pinions for Halcyona, Hasla, Mistmerrow and Diamond Shores.
    Epherium Cloaks – Comparable to Auroria Cloaks and may be upgraded.
    Mirror of Boundaries – Temporarily placed in the world to reveal opponents in stealth.
    Peace Agreement – Renders a guild safe from Dominion declaration for 48 hours.
    Guild Flare – Use to summon guild members en masse to a specific location.
    Weapon and Armor Tempers – Improves temper-related stats by 106-110%.
    Pioneer Earring – A fabled earring with sweet, sweet stats.
    Lunascales – These special scales are tier 1 Lunagems that do not fail when attempting to socket.

Guild Dominion

Guilds of rank 3 or higher can now participate in Dominion -- a formalized war between guilds. Once declared, a Dominion conflict lasts for 1 hour and may only be declared against other guilds who are Rank 3 or higher.

    Dominion may be declared against the same guild 3 times per day but the cost in gold to do so scales dramatically.
    Guilds may be protected from Dominion through the use of a peace treaty, available from the Prestige Shop.
    Once Dominion is declared, the guild that accumulates the most PvP kills during the duration is declared the winner. If both guilds do not score above 10 kills, the Dominion is considered a draw.
    Dominion ignores normal PvP rules in ArcheAge and allows combat in safe areas except for jail, Mirage Isle, trials, Mistmerrow, and Arenas.
    Guards do not assist in Dominion conflicts and will remain passive.
    Guilds who do not wish to participate in Dominion may remain at level 2, keeping them out of the system entirely.

Housing System

"The architects looked upon their blueprints and smiled. The fresh ink that lay on the page may have been simple to behold, but its meaning would change the tradecrafts of Erenor forever."

All Thatched Farmhouses, Medium Houses and Large Houses (Townhouses, Villas, Chalets) can now be upgraded to new specialty versions. Farmhouse upgrades are more geared towards gathering professions, like Husbandry, Mining, Farming, and Gathering, while House upgrades are tailored towards production vocations.

    The upgrading system is engaged by accessing the Remodel button on a house management panel. Access this menu from any currently existing house.
    To remodel a house, a player must meet the necessary requirements and have the appropriate material components. Remodeled houses may require an increased tax rate, and will require Enchanted Blueprints. These blueprints can be received from using an Evenstone on an existing house design.

Thatched Farm Houses upgrade to the following versions

    Rancher’s Farmhouse – Provides additional support for Husbandry.
    Miner’s Farmhouse – Provides additional support for Mining.
    Harvester’s Farmhouse – Provides additional support for Farming and Gathering.
    All upgraded farmhouses include 2 gardening planters that support the placement of 50 seeds
    Seeds planted in this manner may be batch planted and harvested based on normal grow times.
    A new workstation called the Multipurpose Trimmer has been added to all upgraded farmhouses. This workbench allows for the expedient processing of harvested raw materials to first tier processed materials.
    Daily quests are now available from the Task Jar on all upgraded farmhouses.
    The water barrel has been relocated to the rear of an upgraded farmhouse.
    The interior space of an upgraded farmhouse has been slightly adjusted.
    Plants that normally grow in the wild may be harvested randomly atop a farmhouse – this does not follow normal housing permissions and any passerby may harvest them. These random growables include Clubhead Fungus, Vanilla, Clover, Pepper, and other similarly rare plants.

Luxury (Medium, Large) Houses upgrade to the following versions

    Armorer’s House – Provides additional support for Weapon, Armor and Jewelry crafting including the ability to craft sealed illustrious items in one crafting action using an amount of material similar to what’s used by the traditional system
    Apothecary’s House – Provides additional support for Consumable crafting including the ability to craft top tier potions, food, drink and printing items en masse with one crafting action using an amount of material similar to what’s used by the traditional system
    Tradesman’s House – Provides the ability to craft zone-specific fertilizer tradepacks. Only works in zones that naturally have Specialty Workbenches. A Tradesman’s House may currently be placed or upgraded to in Aurorian zones but the tradepack functionality has been disabled at this time (the workbench will be identified as “Deactivated.”)
    Skill requirements have been removed when crafting at an upgraded luxury house.
    A luxury house’s access permissions determine who can use its workstations.
    All upgraded luxury houses include a new workstation called the Complex Processing Shelf.
    This workbench allows for the expedient processing of raw crafting components to their first tier form
    Daily quests are now available from the Task Jar on all upgraded luxury houses
    A teleportation system to the house’s roof has been added due to awkward stair collision. (And because teleporting is cooler than stairs.)
    Livable space has been added to the roof of all upgraded luxury houses.

Additional Housing changes

    The following house types may not be upgraded through the new system at this time: Farms, Cottages, Mansions, Spired Chalet, Solariums.
    Houses may have their facing orientation changed through the remodel feature.
    All house upgrade types may be previewed prior to upgrading.
    When remodeling a house ensure that all items are removed prior to its conversion as this process is actually the managed placement of a new house type.
    Wait, we'll say it again: Furniture will be lost if the house is not emptied prior to remodeling. You have been warned!
    Specialized houses give a Memory Ember from the fireplace every 22 hours that allow players to teleport directly to the house.
    Lighting a fireplace now takes 10 labor and no logs.
    Improved the appearance of houses under construction.
    Safe zones have been added to built player houses in conflict zones. This safe zone is removed when the area progresses into a war state. Safe zone housing is currently the method used by the Korean version of ArcheAge – we decided to enable this feature to support evolution server land claiming – this feature may be disabled during a future update.
    If the housing owner is located in safe housing area and engages in a hostile action against another player, they may incur immediate retaliation regardless of being in the safe zone. This attackable state persists for a considerable duration after the hostile action occurred.
    All types of housing may now be placed residential areas that previously had placement restrictions with the exception of the Scarecrow Garden areas in starting zones.
    Farmhouse-only areas can now accept all types of housing.
    Luxury-only areas can now accept all types of housing.
    Pumpkin Gardens can now accept all types of housing.
    Memory tomes in Scarecrow Farm zones have been removed; players can no longer use these locations to recall or teleport to.
    Full Kit Houses will be granted to players on Evolution-candidate worlds based on the types of land they currently have built and placed in the world. A Full Kit house is a normal type of house but when placed it is fully built and doesn’t require materials. It does, however, require taxes to place.

Diamond Shores Update

"The face of the land has changed, and so our conflict must change. Improve the defenses. Begin construction of our fortress. Let us remind our enemy that this is our land..."

    All player housing has been removed from the Diamond Shores zone, and the landscape of the zone has been changed to support faction conflict.
    Housing areas have been redesigned to support residences on the Eastern and Western side of the zone. Aquafarms and Bungalo zones have also been added to the Eastern side.
    While having the correct faction is not a requirement when placing housing in Diamond Shores, please keep in mind that faction-aligned guards and automated cannons will support their assigned factions. Putting your Nuian house in front of that Haranya cannon is possible, but not recommended.
    Diamond Shores now has a war/peace cycle, with war starting at 3am and 3pm gmt. The cycle runs through 8 hours of war, 3 hours of peace, and 1 hour of conflict. Due to this, ships can now be damaged in the zone by the normal methods.
    The Diamond Shores lighthouse has been split into two faction aligned structures.
    The faction-aligned pavilion areas have been converted into faction fortresses, and these new fortresses can be improved from rank 1 to rank 3 through large scale player participation.
    Quest NPCs are available and resources may be gathered from surrounding areas to progress the level of the faction base.
    As faction bases rank up, Auroria-based world events become active including Aust Mana Tower conquests and Alemine conflicts.
    Ships cannot be customized in the Diamond Shores Ezi's Light region until your faction base is upgraded to at least rank 2.
    Once a faction fortress reaches rank 3 the Purified Archeum Pack may be crafted in order to claim Auroria Castles – this is particularly important on evolution and fresh start worlds.
    The fortress workbench is activated every Sunday at 6pm, and can be activated with 20 Rising Star Stone Packs that can be crafted in Haranya/Nuia.
    As the faction base increases in rank the landscape of Diamond Shores continue to change offering more support to the progressing faction.
    The Hero System and Guild Progression largely revolve around the Fortress progress in Diamond Shores.

Pet Accessories and Enhancements

    Combat Pets and Mounts may now level to 55. No longer are they held back from the same level as their owners!
    Combat Pets that are captured in the world may now have additional abilities that are random and confirmed when they are capture/bound.
    Increased pet combat stats and modified some combat skills and damage.
    Combat Pets (and not mounts) may now equip Pet Accessories.
    Pets can now be revived at Temple Priestess NPCs.
    The Pet Accessory Workbench is available outside of most dungeons and in most NPC cities. It can also be crafted and placed inside of a player structure.
    Three types of craftable pet accessories exist: Headwear is crafted by a Metalworker, Chestplates are crafted by Tailors, and Footwear is crafted by Leatherworkers. Appropriate recipes have been added to related professions.
    The progression of pet accessories is similar to the traditional crafting system prior to the sealed phase. The previous tier of a pet accessory is required to upgrade it. The type of pet accessory crafted and the type of statistical bonuses it provides is decided by the crafter.
    Pet accessories may be regarded through use of a Pet Accessory Regrade Scroll, crafted via Printing. No regrade support charms may be used in this process, similar to Ship Component Regrades.
    The results of pet accessory regarding are either success or no change from the Grand to Unique rarity tiers – no downgrading can occur. Once a pet accessory reaches Celestial tier or higher it can be destroyed during the regrade process.
    Pets do not benefit from rarity buffs.

General Notes

    Newly created characters can now choose to skip the tutorial, even as the first character on the account. At the launch of 2.0, the tutorials will be temporarily disabled to assist with land rushes.
    The passenger view in the car has been fixed. We call shotgun.
    Dead mounts/pets should no longer block ships. #GetRektDeadDonkey
    Added Auto Raid General Delegation: Five minutes after a raid has been formed, a Raid General is designated via the following priority: Hero rank > Leadership earned > Level > Equipment score.
    Added Sort by Price to the Auction House UI.
    Added icons for the Shipyard Workbench and Pet Accessory Workbench to the map UI.
    Added three new emotes: /raisesword, /vow, and /dignity.
    Mail now costs 5 silver for Express, 50 copper for Standard delivery.
    #SheepieLives #MirageIsle2015
    Item tooltips now list how much the item contributes towards your gearscore. It will separately list the base value of the item, and then the value added by gems and enchantments.
    The item fusion interface has been added to the inventory menu.
    The vocation vendor is now available in the character menu.
    Honor vendor available in the character menu.
    Growthstones and Experience Potions have been removed from the honor point vendor.
    You can now check on the timing of events with our new Event Calendar! The new button is in the lower right hand corner of the screen.
    It is now possible to shift-click items while the crafting folio is open to search for them, similar to the auction house.

Vehicles

    Reduced the respawn cooldown for ships and vehicles from 10 minutes to 5 minutes.
    Fishing boats: Base movement speed increased. Increased base health to 30,000. Added a new skill, Paddle Spin.
    Captain’s Intuition is now activated automatically when using a steering wheel.
    Cars now receive the Drowning debuff while underwater. This slows the vehicle and damages the car if Supercharging is attempted.
    Increased the damage to ships from Keel Collisions.
    Three words: Fishing Boat Propellers.

Combat Balance Adjustments

    Players can no longer gain experience by killing mobs that are 11 or more levels above theirs.
    Equipping a 2-handed weapon now also provides Physical and Magical Defense Puncture of 240, and global cooldown reduction of 7%.

Class Balance Changes

Auramancy

    Comet’s Boon: Increased damage.
    Vicious Implosion: Increased damage.
    Mirror Warp: Decreased cooldown to 0.3 seconds from 0.5 seconds.

Defense

    Bull Rush: Now deals additional damage equal to 50% of mettle.
    Revitalizing Cheer: Now also removes 1 debuff from the caster.
    Imprison: Decreased duration to 12 seconds from 15.
    Seizing Shove: Increased damage reduction for raid members to 50% from 30%. Now adds an additional 1500 Mettle when cast.

Occultism

    Caster’s Enrichment: Added the Branded buff. Branded is triggered when Hell Spear, Summon Crows, or Stillness hit a target. Branded will increase all Occultism skill damage by 1% per stack. The stack has a 6 second duration and can stack up to 20 times. When Branded hits 20 stacks, the buff becomes Mortally Branded. This higher tier buff has a 6 second duration and decreases the attack and healing effectiveness of all targets within 8 meters by 15%.
    Hell Spear: Increased damage.
    Summon Crows: Increased damage, and increased the Melee Accuracy reduction to 30% from 25%.
    Stillness: Decreased cooldown to 36 seconds from 45. Decreased Silence duration to 3 seconds from 3.5 seconds.
    Urgency: Decreased casting time to 3 seconds from 5 seconds.

Shadowplay

    Overwhelm: Increased stacks of Bloodthirst granted to 3 from 1.
    Stalker’s Mark: Increased damage bonus removed. Changed “number of ranged attacks suffered during the mark’s duration” to number of melee, ranged and magic attacks.
    Pin Down: Increased stacks of Bloodthirst granted to 9 from 6.

Songcraft

    Disciplined Performance: Added the Rhythm effect. Rhythm is triggered 3 seconds after a Perform skill is cast. It has a 6 second duration and stacks up to 25 times. Each stack of Rhythm increases your magic damage by 4 and decreases the cooldown of Songcraft skills by 0.2 seconds.
    Dissonance: Increased damage.
    Ode to Recovery: Increased combo damage dealt to Charmed targets. Added combo effect for Dissonance targets.
    Bloody Chanty, Grief’s Cadence: Added combo effect for Dissonance targets.

Sorcery

    Mana Flurry: Added Mana Fountain effect. Mana Fountain is triggered when Flamebolt, Magic Circle, or Frigid Tracks are cast. Each stack of Mana Fountain increases your casting and attack speed by 2%, decreases cooldown of Sorcery skills by 2%, and decreases your Physical Defense by 3%. Mana Fountain has a 3 second duration and stacks up to 8 times.
    God’s Whip: Decreased the range and area of effect range across ranks 1-5.

Vitalism

    Defiance: Added the Prayer effect. Prayer is triggered when Antithesis, Mend, or Fervent Healing finish casting (only on the first cast for Fervent Healing). Has an 8 second duration and stacks up to 5 times. Each stack of Prayer reduces casting time by 2%. At 5 stacks, Prayer becomes a new buff called Sacrifice. Sacrifice has a 4.5 second duration and decreases casting time by 10%, doubles the duration of Omnipotent Ward, and continually restores health and mana to party and raid members within 6 meters at the cost of the caster’s health.
    Antithesis: Increased damage, reduced healing.
    Skewer: Decreased casting time from 2 seconds to 1.5 seconds.
    Mend: Players are now immune to Fear when under the effect of Omnipotent Ward. Will not remove Fear already on the player.
    Aranzeb’s Boon: Now increases all stats instead of just Intelligence and Spirit. Slightly decreased the amount of stat boost per rank.

Witchcraft

    Courageous Action: Removed Fear immunity.
    Lassitude: Increased buff duration to 4 seconds from 3. Buff combo duration increased to 2 seconds from 1.5. Decreased Sleep duration to 12 seconds from 15. Decreased sleep combo duration to 22 seconds from 25.
    Weeping Dead, Wailing Dead: Increased base stats.

Quests

    Added 28 new racial story quests post-level 30.
    Increased the experience rewarded by level 51-55 quests.
    Added a whole bunch of new Achievements.
    A gold reward has been added to merit quests.
    Added 37 raid boss kill quests.
    Successfully regrading an item to Arcane now rewards a bound Green Regrade Charm.
    Crimson Watch quests have been changed to story quests, and now also reward gilda stars.
    Added 4 Ayanad Library quests plus associated cutscenes.
    Lowered the level requirement for the Item Regrading tutorial quest from 50 to 35.
    Doubled the amount of consumables (potions, food) rewarded from quests.
    Added 3 quests to the Mermaid Bathtub (obtained from fishing coins) that can only be accepted by the bathtub owner. Completing these quests rewards the upgraded version of the tub.
    Decreased the number of items required for textile and ore vocation daily quests.
    Increased the quest item drop rates of some quests from level 1-30.
    Removed Diamond Shores daily quests and replaced them with the updated Diamond Shores content.
    Doubled the rewards from signpost kill quests.
    Low-level quests are now displayed in white instead of grey text.
    Increased the target number and reward for the Lusca kill quest: now requires 5 kills instead of 10, and rewards 1500 honor instead of 2000.
    “Stopping Doomsday”: Changed rewards from 1x Gilda Star, 5x Shatigon’s Sand to 2x Warrior’s Medal, 5x Shatigon’s Sand.
    “Trouble at the Weeping Mine”: Improved the functionality of this quest in order to make sure the quest can be beaten.

Items

2 Slot Farm Carts Change

Prior owners of the 2 Slot Farm Carts will find that their "Scroll: Farm Cart" has been replaced with a "Ripped Scroll: Farm Cart" which cannot be used. This is due to a bug that allowed more than 2 trade packs to be placed into the cart simultaneously. This bug has been addressed in Update 2.0, but you will have to re-create your Farm Cart to get the new version.

You can fix this by visiting a Carpentry Workbench, selecting your Machining Proficiency, and then crafting a new "Scroll: Farm Cart" with your Ripped Scroll. This recipe takes no other materials to create, and you'll be presented with your new Farm Cart scroll after the conversion is complete.

Revised Item Salvaging System

    The Weapon, Armor and Jewelry Salvaging systems have been changed to combine similar types of salvages into general salvage materials.
    Pre-2.0 item salvages must be converted by right-clicking on them resulting in the appropriate amount of new salvage materials as though the item had been Evenstoned using the post 2.0 system.
    Post-2.0, using an Evenstone to disintegrate an item will result in new salvage materials.
    Sunlight, Moonlight and Starlight Salvage Forges now use Mana Wisps to re-forge sealed items instead of a number of salvages.
    Obsidian Weapons and Armor have all been converted to use Mana Wisps in place of salvages.
    The goal of this system was to provide more versatility to item crafting and to mitigate penalty for failed RNG at upper-mid crafting tiers. Note that salvaging an Epherium weapon can result in the creation of multiple sealed illustrious attempts.

New Salvage Materials from Illustrious, Magnificent, Epherium and Delphinad Items:

    1h Metal Mana Wisp (Dagger, Sword, Katana, Axe, Club, Shortspear).
    2h Metal Mana Wisp (Greatsword, Nodachi, Greataxe, Greatclub, Longspear).
    Wooden Mana Wisp (Scepter, Staff, Bow, Shield).
    Musical Mana Wisp (Lute, Flute).
    Cloth Mana Wisp (All Cloth Armor)
    Leather Mana Wisp (All Leather Armor)
    Metal Mana Wisp (All Plate Armor)
    Large Jewelry Mana Wisp (Necklaces)
    Small Jewelry Mana Wisp (Earrings, Rings)

New Auroria Armor

    This update also introduces brand new pieces of Auroria Armor (v2.0). 10 sets of 7 armor pieces are now available, with each one geared towards a single skillset. (Yes, Songcraft, you get armor now!)
    These new armor pieces are obtained from opening Divine Garden Plate, Leather and Cloth Gear pouches. Divine Garden Pouches are obtained through the normal method of killing non-Library Auroria creatures and can now drop both v1.0 and v2.0 armor at a rate of 1 piece per pouch.
    The grade of Auroria Armor obtained from these pouches has a base range of Basic to Unique.

The new pieces of Auroria Armor v2.0 include the following:

    Divine Garden Plate Pouches now additionally contain

      Auroria Haunted Occultism (Plate) Sta/Int – Same passives as previous Cloth versions now as Plate
      Auroria Noble Sorcery (Plate) Sta/Int – Same passives as previous Cloth versions now as Plate

    Divine Garden Cloth Pouches now additionally contain

      Auroria Cruel Witchcraft (Cloth) Sta/Int – Same passives as previous Leather versions now as Cloth
      Auroria Wistful Songcraft (Cloth) Sta/Int – All new set with new passives for Songcraft
      Auroria Dulcet Vitalism (Cloth) Sta/Spi – Same passives as previous Cloth versions now with Spirit instead of Intelligence
      Auroria Precise Auramancy (Cloth) Sta/Spi - Same passives as previous Plate versions now in Cloth with Spirit

    Divine Garden Leather Pouches now additionally Contain

      Auroria Devious Shadowplay (Leather) Str/Sta – Same passives as previous Leather versions now with Strength instead of Agility
      Auroria Wildborn Archery (Leather) Sta/Spi – Same passives as previous Leather versions now with Spirit instead of Agility
      Auroria Eternal Defense (Leather) Agi/Sta – Same passives as previous Plate versions now with Agility instead of Strength
      Auroria Lorn Battlerage Belt (Leather) Str/Sta – Same passives as previous Plate versions now as Leather

Both versions of Auroria Armor of grade Grand and higher may be disintegrated using an Evenstone to produce the standard amount of Moonlight Archeum Crystals and a new material called Memory Shards. The type of Memory Shard created corresponds with the type of Auroria Armor that was disintegrated. There are 3 types of Memory Shards produced during disintegration:

    Ferocious Memory Shard – Battlerage/Archery/Shadowplay
    Mystic Memory Shard – Shadowplay/Occultism/Vitalism
    Stalwart Memory Shard – Witchcraft/Songcraft/Auramancy/Defense

Memory Shards can also be obtained by killing non-Library Auroria enemies.

New Lunagems

We've added 10 new types of Ancient Lunagems and 10 new types of Eternal Lunagems! Memory Shards and existing Lunarite are the primary components used in crafting Ancient and Eternal Lunagems, and these gems adhere to the standard socketing method.

Ancient Lunagems can be socketed in non-Auroria Wrist Armor and are available in 3 tiers (Clear, Vivid, and Lucid).

    Ancient Battlerage Lunagem – Increases Triple Slash damage by +1%, +2%, and +3%
    Ancient Witchcraft Lunagem – Increases Mitigation duration by +0.2s, +0.4s, and +0.6 seconds
    Ancient Defense Lunagem – Increases Boastful Roar damage by +3%, +4%, and +5%
    Ancient Auramancy Lunagem – Increases Liberation duration by +0.6s, +0.9s, and +1.2 seconds
    Ancient Occultism Lunagem – Increases Stillness by +0.1s, +0.2s, and +0.3 seconds
    Ancient Archery Lunagem – Increases Feral Mark duration by +0.2s, +0.4s, and +0.6 seconds
    Ancient Sorcery Lunagem – Increases Arc Lightning damage by +2%, +3%, and +4%
    Ancient Shadowplay Lunagem – Increases Rapid Strikes damage by +1%, +2%, and +3%
    Ancient Songcraft Lunagem – Decreases Startling Strain cooldown by -0.3s, -0.5s, and -0.7 seconds
    Ancient Vitalism Lunagem – Decreases the cast time of Revive by -0.2s, -0.4s, and -0.6 seconds

Eternal Lunagems can only be socketed in non-Auroria Waist Armor and are available in 3 tiers (Clear, Vivid, and Lucid).

    Eternal Battlerage Lunagem – Increases Battle Focus duration by +0.4s, +0.8s, and +1.2 seconds
    Eternal Witchcraft Lunagem – Decreases Enervate cooldown by -0.3s, -0.6s, and -0.9 seconds
    Eternal Defense Lunagem – Increases the HP Healed with Revitalizing Cheer by +400, +600, and +800 HP
    Eternal Auramancy Lunagem – Increased the duration of Inspired by +0.3s, +0.5s, and +0.7 seconds
    Eternal Occultism Lunagem – Increases Hell Spear damage by +1%, +2%, and +3%
    Eternal Archery Lunagem – Increases Piercing Shot damage by +1%, +2%, and +3%
    Eternal Sorcery Lunagem – Decreases Frigid Tracks cast time by -0.2s, -0.3s, and -0.4 seconds
    Eternal Shadowplay Lunagem – Increases Stalker’s Mark duration by +0.3s, +0.5s, and +0.7 seconds
    Eternal Songcraft Lunagem – Increases Zeal duration by +0.3s, +0.5s, and +0.7 seconds
    Eternal Vitalism Lunagem – Increases the HP Healed by Fervent Healing by +1%, +2%, and +3%

New Artistry Instruments

For those of you with music on the mind (or a tune you can't get out of your head), there are a few new instruments in town, and some important updates.

Beginning in our October Update (after 2.0), instruments will be moving out of the loyalty badge business and into the merit badge business! If you're saving up for an instrument and don't think you can get it soon, start saving up merit badges!

For those of you with Artistry, you can also craft some new instruments yourself:

    110,000 Artistry: Triestes Cello
    130,000 Artistry: Noryette's Centrebass
    150,000 Artistry: Marianople Violin & Wyrdwind Viola
    180,000 Artistry: Brahm's Notorious Melody

5 new decorative instrument versions can also be placed in your house. These do not require Artistry to craft, but they cannot be played.

    Prince's Coinpurses can now drop multiple Archeum Trees and Braziers.
    Lunagems now have a gold cost associated with socketing. Cost increases as more gems are socketed, but the first tier is free.
    You may now auto-attempt to socket lunagems a set amount of times. This option will continue to the set number, regardless of failure or success.
    The buffs provided by armor of heroic grades or higher have been revamped into ranks. Cloth features an increased Critical Hit Rate and Critical Heal Rate. Leather increases Critical Heal Amount and Critical Hit Damage. Plate increases your Parry Rate and Shield Block Rate.
    Added waist armor that can be crafted with honor point materials and drops from some world bosses.
    Added wrist armor that can be crafted at the Proven Warrior Workbench, using warrior’s medals and drops from Serpentis.
    Mirage Warrior Weapons will be removed from the Proven Warrior’s Workbench and will not be included in the release of Heroes Awaken.
    Added tier 11 and 12 Proven Warrior Necklaces. Also adjusted the amount of Warrior’s Medals used for each stage:

      Stage 1: Set to 3 (was 10.)
      Stage 2: Remains at 6
      Stage 3: Remains at 9
      Stage 4: Remains at 12
      Stage 5, 6, 7, 8, 9, 10: Set to 15 (was 12.)
      Stage 11: New stage; requires 15 & 1 large jewelry mana wisp
      Stage 12: New stage; requires 15 & 2 large jewelry mana wisp

    Added 3 new lunastones that boost Critical Heal Bonus to the Honor Point Collectors.
    Increased some stats and buffs on Howling Abyss Leather and Plate armor.
    Added Spirit to Clubs from low-level dungeons.
    Air-filled Sea Cherries can now be used to charge Underwater Breathing Devices.
    Changed the set effect of Sea Serpent’s Malice and Reverse Thornscale Shield.
    Added healing critical rate to the Cunning Thief armor and Purified Monk armor set effects.
    Adjusted the set effect of Dancing Queen’s Ruin and Blooddrinker Blossom.
    Certain consumables with effects can no longer be stacked. The effects for Spellbook: Brick Wall and Spellbook: Unstoppable Force can’t be active simultaneously. Alchemy potion effects for Physical and Magic Defense can’t be active simultaneously.
    Added a new dungeon boss drop, the Companion’s Growthstone. This is a growthstone that will offer your pet additional experience when used.
    Improved the unidentified item icon.
    Unidentified Accessories now give a randomly graded Accessory.
    Failing a Halcyona Necklace unsealing now downgrades the item to tier 6, as opposed to rank 4.
    There's a new steamfish on the block, and it's hiding in a world drop near you. Good luck!

Sieges

Castle siege schedules have changed to a three week cycle where all sieges occur on the same week followed by a 2 week peace period.

    Week 1: Nuimari, Heedmar, Marcala and Calmlands are all simultaneous siege targets
    Week 2: No sieges
    Week 3: No sieges
    Siege schedule repeats with Week 1

Fishing and Gathering

    Removed the warning window that appears when butchering certain types of livestock: Pig, Water Buffalo, Turkey.
    Adjusted the amount of Vocation Badges granted through Sport Fishing, and adjusted the Sport Fishing content.

      Different types of fish schools have been combined into two: Saltwater Fish School for the 4 saltwater sport fish and Freshwater Fish School for the 3 freshwater sport fish.
      Different types of fish school baits have been combined into two: Chopped Mackerel for saltwater sport fish and Chum for freshwater sport fish.
      Some fish school bait items have been discontinued. (Chopped Squid/Roosterfish/Sardine/Pike can no longer be purchased, but existing items can still be used to activate fish schools.)
      Increased the saltwater sport fish sale price. (freshwater sport fish price remains same)
      All dropped Sport Fish Packs now disappear after 5 minutes.

    Updated the Mirage Isle Fish-Fest.

      The fishing contest now has only one category to compete in: Sport Fishing.
      Reduced the duration of the contest from 2 hours to 1 hour, and changed the contest time to Saturdays at 7pm-8pm GMT.
      Reduced the health of the Pink Marlin that spawns for the contest.
      While fishing, there's now a random chance that a Treasure Mimic can appear; dropping 1-3 Fisher King Coins or Soprere's Frog.
      Duration of the Mirage Fishing Rod from Surprise Helper’s quest is now 1 hour to match the event.
      Decreased the number of Mirage Lure rewards from the quest.
      The Surprise Helper no longer sells "Lucid Mirage Fishing Rod: 2 Hour”.
      Added Bugira's Coin and Pink Octopus Fishing Hat items to the Contest Coin Collector.

Crafting

    Added 60 new Lunagem recipes.
    Changed the recipes for Construction Material bundles. Previously crafted bundles can be disintegrated to recover the materials and a small bound labor potion.
    Added two new craftable storage chests that can store Relics and Books.
    Changed the minimum level requirement for some Blue Salt daily quests:

      Guerilla Marketing, A Rare Perfume: Minimum level 40+
      Raising a Wild Horse, Raising a Wild Elk, Raising a Malfunctioning Leomorph, Raising a Wild Snowlion: Minimum level 50+

    Crafting or selling a Specialty pack now costs 70 Labor.
    Crafting a Multi-Purpose Aging Larder now costs 65 Labor.
    Crafting an Aged specialty pack now costs 70 labor.

Zones

    When the following hostile zones enter War, raids are now formed automatically: Ynystere, Cinderstone Moor, Hellswamp, Sanddeep, Rookborne Basin, Windscour Savannah, Perinoor Ruins, Hasla, Karkasse Ridgelands.
    Reduced the peace duration in the following zones to 3 hours from 4: Ynystere, Cinderstone Moor, Hellswamp, Sanddeep, Rookborne Basin, Windscour Savannah, Perinoor Ruins, Hasla.
    Old Jars around the Sea of Drowned Love now have a 1-minute cooldown between interactions.
    The Diamond Shores Worldgate in major cities can now teleport players to the Diamond Shores housing area OR to the Ayanad Library portal location.
    Theatres in Marianpole and Austera now have the same sound effects as the Caernord Opera House, and improved lighting. Added more instruments so all theatres now have a grand piano, cello, contrabass, and drumset.
    The Ocleera Rift is temporarily unavailable in this version. It will be added in a later version. Keep your "eye" out.
    You can now teleport directly to Dungeon entrances via the Teleport Book. When a party leader teleports, the rest of the group receive a notification.
    Characters no longer have collision with the Distorted Dimension Repair Bench in Serpentis and Sea of Drowned Love.
    Increased general drop rates from all overworld mobs.

Zone Modifications

    Austera: Moved the Worldgate and related NPCs to the front of the Hero hall.
    Mahadevi: Changed Arsakes’ faction to West Ishvara.
    Cinderstone Moor, Ynystere: Added Gold and Item traders in these zones.
    Marianople, Austera: Moved the recall bind to inside the hero hall.
    Marianople: Placed a mailbox and warehouse manager nearer to the crafting area.
    Two Crowns: Improved the terrain textures in the underground sewers.
    Karkasse: Modified parts of the Aust Spy Camp.
    Karkasse: Moved the Haranya respawn point closer to the Red Dragon’s Keep. Haranyans will also respawn here during War.
    Growlgate Isle: Added a Fish Stand and Artistry Workbench. Moved some of the barrel objects on the shores.
    Heedmar: Added a new Skill Manager.
    Hasla: Vyravas no longer spawn in Hasla.
    Increased the level and ranks of some General, Strong, and Elite NPCs.

Instanced Dungeons

    Added a 2H Club and Cloth Armor for Healer in Serpentis. It's real.

A new type of dungeon entry system has been added. Details are as follows:

    Enter high level dungeons (Lv50-55) twice a day for free. Requires a Superior Grinding Guardian Scroll for additional entries.
    Enter lower level dungeons (up to Lv49) five times a day for free. Requires a Grinding Guardian Scroll for additional entries.
    Grinding Guardian Scrolls and Superior Grinding Guardian Scrolls can be purchased from General Merchants.
    Previously used dungeon entry tokens can be sold to NPC merchants and can no longer be used.
    Adjusted the criteria of the instance dungeon boss quests for Novice and Experienced Adventurers.
    Added daily dungeon quests that grant experience. Quests can be accepted from task boards or are automatically accepted when players enter the dungeon for the first time that day.
    Added an entrance to the Heart of Ayanad instance in Evening Botanica inside the Ayanad Library. This boss is also a target for the epic library quest.
    Improved the appearance of dungeon entrances for Palace Cellar, Howling Abyss, Kroloal Cradle, Serpentis, and Sea of Drowned Love.
    Added dungeon-exclusive item workbenches at the entrance to each dungeon.

Golden Plains Battle

    Added a taskboard where Battle for the Golden Plains quests can be completed. These can also be completed with the Nuia Alliance Guard Captain, Harani Alliance Guard Captain, and the Mercenary Quartermaster.
    Changed the layout of the Golden Plains Battle Supplies that spawn when the battle begins. These now also respawn after being used.
    Only characters level 30 and higher can obtain the Proven Warrior’s Chest.

Abyssal Attack

    Abyssal Attack now takes place on Tuesdays, Thursdays, and Saturdays, down from every day of the week.
    When the Abyssal Kraken is killed, Luscas spawn around Whirlpool Isle.
    Healing skills no longer work on the Ocean Guardstone. Increased the Guardstone’s health slightly. Increased the damage dealt by the Aftereffect debuff triggered when the Ocean’s Guardstone is destroyed.
    Slightly increased the number of times the Abyssal Crystal can be mined. Added a Small Abyssal Crystal from which Abyssal Crystal can be mined. These spawn in the same location as the Ocean’s Guardstone.
    You cannot place drydocks while under the Abyssal Burden debuff.

Mistmerrow

    Players now gain 6 points for destroying Anthalon’s Shackles and claiming the base.
    Players now gain 3 points for destroying the weakened versions of Anthalon’s Shackles and claiming the base.
    Anthalon’s Shackles Remnants can now be used in combat.
    Players can now steal enemy teams’ points by destroying their Anthalon’s Shackles and taking control of the base.
    Destroying the Anthalon’s Shackles spawned at the start of the battle does not reward points.
    Bonus points and points lost are now displayed on the scoreboard.
    Removed the peace zone in the basin beneath the Crimson Altar.
    Added a quest pointing players toward the Mistmerrow battles.

Lusca Awakening

    Takes place at 10pm GMT each day at one of three set locations within the Sea of Graves. You can use the Abyssal Attack Worldgate to join in.
    Added and changed some related quests and NPCs.
    Luscas can only be killed with Siege damage and additional item drops.

World Bosses

    Changed Delphinad Ghost Ship spawn schedule to respawn after 12 hours. Reduced some skills’ casting time and increased damage. Increased some skills’ range.
    Leviathan: Changed the quest completion location of the Leviathan Salvage quest, as Diamond Shores itself has changed.

Arenas

    Characters in arenas cannot be invited to parties.
    Modified the Polestar and the turrets inside the Arena. They are now level 55 (up from 50), their difficulty is now Epic (was strong), and they have received damage reduction to Melee, Ranged, and Magic attacks.

Miscellaneous

    Updated the intro video and loading screens for 2.0. Get. Hype.
 
 


Samedi 12 septembre 2015  
 
Bienvenue dans un nouvel âge pour ArcheAge - La mise à jour 2.0 est là !

Les serveurs d’ArcheAge sont ouverts et la mise à jour 2.0 est là ! Saisissez votre chance de vous ériger en héros et de guider votre faction vers la gloire.

Guidez votre faction vers un âge nouveau !

Dans Éveil des héros, vous pouvez devenir un héros, améliorer vos demeures, mener votre guilde à la guerre grâce aux Dominions de guildes et bien plus encore. Pour consulter la liste intégrale des fonctionnalités, dirigez-vous vers notre forum officiel et parcourez les dernières notes de patch.

Réécrivez votre histoire grâce à nos tout nouveaux serveurs Nouveau départ !

Jouez sur nos tout derniers serveurs, Morpheus (Amérique du Nord) et Rangora (Europe), afin de démarrer votre odyssée dans ArcheAge sur de nouvelles bases. Chaque personnage sur ces serveurs commence au niveau 1, et Auroria y est entièrement à conquérir.

Certains objets et certaines recettes seront désactivés dans le jeu et la Boutique au cours de cette période. Pour plus d’informations sur Morpheus et Rangora, veuillez consulter cet article.

Rencontrez vos nouveaux voisins sur les serveurs d’évolution !

La fusion de serveurs et les transferts sont terminés ! Si vous jouiez auparavant sur un serveur sélectionné pour l’évolution, vous vous connecterez désormais sur votre tout nouveau serveur d’évolution. Si vous êtes en Amérique du Nord, vos nouveaux serveurs d’évolution sont Kraken (Naima et Enla), Hanure (Inoch et Calleil) et Nazar (Ezi et Lucius). Si vous êtes en Europe, vos serveurs d’évolution sont Anthalon (Aier et Orchidna), Sirothe (Melisara et Nebe) et Léviathan (Nui et Janudar).

Pour plus d’informations sur la fusion ou les nouvelles règles des serveurs, veuillez consulter cet article d’aide sur le forum!

Discuter de cet article sur notre forum officiel !

 
 


Samedi 12 septembre 2015  
 
Un accueil digne d'un héros vous attend dans ArcheAge !

Que vous poursuiviez le combat pour reconquérir Auroria, preniez les armes une nouvelle fois ou plongiez dans le feu de l’action, nous vous proposons un Accueil de héros sur Erenor !

Du 12 septembre au 10 octobre 2015, nous célébrons l’arrivée de notre plus importante mise à jour de contenu, Éveil des héros, avec de belles récompenses pour tous nos joueurs (y compris une monture Griffon personnelle) !

Le 12 septembre, votre personnage qui a le plus haut niveau recevra l’un des trois packs spéciaux de récompense dans son courrier. Le pack que vous recevrez différera selon que vous êtes ancien joueur qui ne s’est pas connecté pendant 30 jours, ou plus, ou l’un de nos vétérans fidèles.

En outre, si vous avez dépensé 1,00$ ou plus dans un jeu Trion (Rift, ArcheAge, Trove, Defiance ou Devilian) ou si vous êtes un(e) abonné(e) actif/ve d’ArcheAge, vous recevrez des objets supplémentaires en guise de remerciement de notre part pour votre soutien !

Pour les vétérans fidèles…

Vous êtes nos véritables héros. Nous vous sommes reconnaissants pour tous vos efforts sur Erenor ! Pour couronner vos exploits, chacun de vous recevra les objets suivants dans son courrier :

    Monture Griffon royal non dressé – temporaire, dure 30 jours. Peut être rendu permanent grâce au Coffre de Grandeur d’âme.
    Titre « Grandeur d’âme » – confère une augmentation d’1% de la fréquence d’obtention du butin, de l’expérience et des dégâts en JcE.
    Cape d’anniversaire - augmente de 15 toutes les stats.
    Coffre de Grandeur d’âme (jour 1)*

Tout joueur qui a dépensé 1,00$ ou qui est abonné actif recevra les objets supplémentaires suivants :

    2 Pièces d’appréciation de joueur
    + 7 jours de statut d’abonné crédité sur son compte

Le Coffre de Grandeur d’âme peut être ouvert une fois par 24 heures, et donnera des objets en récompense 7 fois maximum. La 7e fois que vous ouvrez ce coffre, vous recevrez une Pièce de Griffon royal qui lèvera la durée limite de 30 jours sur votre monture Griffon royal.

Le coffre offre également des objets tels que les grimoires de l’événement Puissance débridée, des Compensations de travailleur liées, des packs de gages de fidélité et des Pièces d’appréciation de joueur supplémentaires.

Vous pouvez dépenser les Pièces de Grandeur d’âme contre des biens rares à l’Établi de spécialités commémoratives sur l’Île du mirage afin d’obtenir les mêmes récompenses que les vétérans, et en plus le Planeur royal doré, un familier de combat Kitsu de minuit et le costume de Duelliste arrogant !

Pour les héros qui reviennent…

Les dieux d’Erenor vous ouvrent les bras avec l’amélioration « Guerrier de retour au foyer » qui accorde les bonus suivants pendant 15 jours après activation du gage :

    Bonus d’EXP de 20%
    Bonus de butin de 20%
    Bonus sur toutes les attaques et les soins de 5%
    Bonus sur toutes les défenses de 5%
    Vitesse de déplacement de 10%
    Réduction de temps de production de 10%
    Conservation d’EXP lors de la mort

En plus de tout ceci, votre présence renforcera chaque membre de votre groupe avec un :

    Bonus de butin de 20%
    Bonus de Régén. vie/mana de 10%
    Bonus sur toutes les attaques et les soins de 10%
    Bonus sur toutes les défenses de 10%

Les héros de retour recevront également :

    Monture Griffon royal non dressé – temporaire, dure 30 jours. Peut être rendu permanent grâce au Coffre de Grandeur d’âme.
    Pièce d’arme ultime – à dépenser contre des armes étreintes par les enfers temporaires qui durent 30 jours.
    Pièce d’armure du mirage – à dépenser contre des ensembles d’armure d’Éphérium temporaires qui durent 30 jours.

Tout joueur qui a dépensé 1,00$ ou qui est abonné actif recevra les objets supplémentaires suivants :

    Pièces de retour au foyer – à dépenser contre une gamme d’objets rares.
    Coffre de retour au foyer (jour 1)* – offre des objets supplémentaires chaque jour où il est ouvert.
    + 7 jours de statut d’abonné crédité sur son compte

Le Coffre de Grandeur d’âme peut être ouvert une fois par 24 heures, et donnera des objets en récompense 7 fois maximum. La 7e fois que vous ouvrez ce coffre, vous recevrez une Pièce de Griffon royal qui lèvera la durée limite de 30 jours sur votre monture Griffon royal.

Les autres prix octroyés par ce coffre comprennent des Compensations de travailleur liées, des Potions de regain d’EXP d’aventurier, des Toniques de vocation liés, des Pierres de l’au-delà liées, des Pièces de retour au foyer supplémentaires et plus encore !

Échangez vos pièces à l’Établi de spécialités commémoratives sur l’Île du mirage contre des objets rares et uniques tels que les Ailes de jade impériales, le familier de combat Kitsu agreste et le costume de Duelliste hautain.

Si vous jouez gratuitement sans être abonné et que vous aimeriez mettre la main sur le Coffre de retour au foyer, c’est le moment idéal pour vous abonner ! Si vous choisissez d’ajouter le statut d’abonné à votre compte et que vous dépensez plus de 1,00$ dans nos jeux, vous pouvez contacter le Service à la clientèle via http://support.trionworlds.com et ils vous donneront en récompense le Coffre de retour au foyer.

Bon voyage et bonne chance !

Un monde d’opportunités vous attend sur Erenor ! Vivez une nouvelle odyssée dans un nouvel ArcheAge aujourd’hui.

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Mercredi 9 septembre 2015  
 
Présentation d'Éveil des héros - Élevez votre maison vers de nouveaux sommets !

Aventuriers, il est temps que votre domicile travaille pour vous ! Dans notre prochaine mise à jour 2.0, vous aurez la possibilité de transformer votre propriété en paradis pour artisan.

Selon le type de maison que vous possédez, vous pouvez obtenir différents types d’améliorations. Les Fermes peuvent être spécialisées pour satisfaire vos besoins en cueillette, tandis que les demeures plus formelles comme les Maisons de ville et les Manoirs peuvent être spécialisées dans différents types de production.

Vos Fermes peuvent être améliorées

Ferme de récolteur

Cette ferme spacieuse dispose de trois bacs de plantation au sous-sol qui peuvent contenir 50 exemplaires maximum de la même plante de petite taille à la fois. Ces bacs peuvent s’utiliser pour faire de la plantation de masse et donc de la récolte de masse, ce qui rend le jardinage encore plus rapide.

Ferme d’éleveur

Si vous cherchez quelque chose fait pour le bétail, l’amélioration d’éleveur est faite pour vous ! Cette ferme est aussi pourvue de deux bacs de plantation, mais elle a également un enclos à bétail qui peut contenir plusieurs animaux. Les animaux doivent tous être du même type, et le nombre que vous pouvez posséder varie selon leur taille. Par exemple, vous pouvez avoir 50 poules dans l’enclos, ou alors 5 vaches.

Ferme de mineur

Pourquoi creuser à la main quand vous pouvez vous fier au miracle de la machinerie ? La Ferme de mineur compte deux bacs de plantation, ainsi qu’une Foreuse d’extraction. Cette foreuse vous permet de collecter de grandes quantités de minerai et de pierre, tout comme la foreuse d’extraction publique.

Toutes les fermes améliorées sont par ailleurs équipées :

    de Cisailles multi-usage qui vous permettent de traiter en gros des matériaux tels que la Viande dégraissée, les Primeurs hachées et les Céréales moulues. 100 objets peuvent être traités simultanément.
    de quatre endroits dans la ferme qui produisent des cultures aléatoires, dont des plantes rares comme la vanille et le champimassue. Ces cultures produisent plus de pieds que celles trouvées dans la nature !
    d’une Jarre des tâches procurant deux quêtes quotidiennes qui peuvent vous valoir de l’argent et des étoiles de Gilda.

Vos Maisons de ville, Manoirs, Villas et Chalets peuvent être améliorés en :

Demeure d’armurier

Ce domicile possède un Établi de concepteur d’équipement. Vous pouvez utiliser cet établi pour fabriquer des accessoires, des armures et des armes à partir du palier Illustre.

Demeure d’apothicaire

Ce domicile possède l’Établi de fabricant d’approvisionnement qui vous permet de fabriquer des potions, de la nourriture, des boissons et des livres de sorts de haut niveau.

Demeure de négociant

Ce domicile possède un Établi pour spécialités de clan qui produit un nouveau type de colis de spécialité selon la zone où il est placé. Veuillez noter que cela ne fonctionne que dans les zones qui ont normalement un Établi pour spécialités.

Le nom de la demeure changera selon la structure avec laquelle vous démarrez. Par exemple, un manoir avec l’amélioration d’armurier deviendra un Manoir d’armurier.

Ces demeures améliorées sont par ailleurs équipées :

    d’un Dispositif de traitement complexe qui vous permet de produire en gros des matériaux d’artisanat comme des lingots, des planches et du tissu sans niveau minimum de compétence requis. Ce dispositif est capable de traiter 100 objets simultanément.
    d’un Cercle de téléport qui vous emmène facilement des établis du rez-de-chaussée à ceux du dernier étage.
    d’une Jarre des tâches procurant deux quêtes quotidiennes qui peuvent vous valoir de l’argent et des étoiles de Gilda.

Comment puis-je mettre la main sur ces nouvelles demeures ?

Afin de créer l’une de ces demeures spécialisées, il vous faut avoir l’une des maisons de base listées ci-dessus déjà construite et placée. Ouvrez le menu principal de votre maison en interagissant avec elle, et en sélectionnant ensuite le bouton Améliorer pour commencer.

Les améliorations impliquent des impôts supplémentaires et nécessitent des matériaux de construction supplémentaires, ainsi que des Plans enchantés. Ces plans spéciaux peuvent être obtenus en utilisant une isolithe sur tout plan de maison (comme celui d’une Chaumière), en le décomposant et en le transformant en Plans enchantés. Cela détruira le plan au cours de la procédure, alors assurez-vous d’acheter assez de plans pour les décomposer spécifiquement en Plans enchantés.

Pendant que vous procéderez à l’amélioration, vous serez en outre capable de modifier et faire pivoter votre demeure au vol, ce qui vous donnera la possibilité de faire des ajustements de positionnement même après que la maison est installée sur ses fondations. Souvenez-vous seulement de retirer tout le mobilier et les objets de décoration avant de déplacer la maison, sinon ils disparaîtront tous d’Erenor !

Les améliorations de demeures sont une facette de la mise à jour « Éveil des héros » parmi bien d’autres. Ne ratez pas nos présentations des nouveaux systèmes de guilde et des nouvelles élections de héros !

 
 


Lundi 7 septembre 2015  
 
Planning de la prochaine maintenance d'ArcheAge - Du 8 au 12/09

Salutations, aventuriers ! En vue d’assurer le bon déploiement de la mise à jour 2.0 : Éveil des héros et celui de l’évolution des serveurs, ArcheAge va connaître plusieurs périodes d’indisponibilité prévues entre le 8 et le 12 septembre.

Transferts de serveur : 8 et 9 septembre

Dès le 8 septembre à 17h, heure de Paris (soit 8h, heure du Pacifique), nos régions Europe et Amérique du Nord seront indisponibles pendant approximativement 10 heures. Pendant cette suspension, nous traiterons les demandes de transfert dans le cadre de l’évolution des serveurs.

Fusion de serveurs : du 10 au 12 septembre

Dès le jeudi 10 septembre à 22h, heure de Paris (soit 13h, heure du Pacifique), nos deux régions seront de nouveau indisponibles pendant approximativement 48 heures. Au cours de ces 2 jours, nous apprêterons la mise à jour 2.0, procéderons aux fusions de serveur annoncées et changerons l’arrangement de nos clusters d’hôtels des ventes.

Nous rouvrirons les deux régions simultanément le samedi 12 septembre à 22h, heure de Paris (soit 13h, heure du Pacifique).

Veuillez noter que ces périodes peuvent être modifiées selon l’état de progression de la maintenance. Tout retard prévisible sera communiqué ici sur notre site Internet, sur Glyph, sur notre forum, et à la fois sur Twitter et Facebook.

Merci pour votre patience, aventuriers. Nous avons hâte de vous voir vous élever en tant que héros dans la mise à jour 2.0 !

Discuter de cet article sur notre forum officiel !

 
 


Vendredi 4 septembre 2015  
 
Présentation d'Éveil des héros - Faites croître votre guilde avec la 2.0

Les aventuriers avisés savent que les alliés sont essentiels pour réussir. Avoir une guilde qui protège vos arrières vous prodiguera plus de protection et d’opportunités que n’importe quelle armure sur le marché. Avec la mise à jour 2.0, votre guilde aura plus de choses à faire et plus à gagner que jamais auparavant.

Restructurer votre guilde

Avant d’entrer dans les détails des nouveaux systèmes pour les guildes, veuillez noter que la mise à jour 2.0 fixera à 100 le nombre maximum d’aventuriers par guilde. Ce changement a été fait afin de donner un équilibre, à la fois entre les guildes dans notre nouvelle fonctionnalité de Dominion de guilde et dans nos nouvelles mécaniques de montée en niveau de guilde.

Après la sortie de la mise à jour 2.0 le 12 septembre, toutes les guildes devront adhérer à ce nouveau plafond. Vos guildes seront reformées par les méthodes suivantes selon le serveur où vous êtes :

Nouveau serveurs évolution : après que l’évolution a pris place, toutes les guildes seront temporairement dissoutes. Vous devrez reformer vos guildes selon le nouveau nombre de 100 aventuriers au maximum de la mise à jour 2.0.

Serveurs Nouveau départ : Morpheus et Rangora ouvriront avec les règles de la mise à jour 2.0, et les guildes que vous créerez seront limitées à 100 aventuriers.

Serveurs Héritage : ces serveurs sont ceux qui n’ont pas été affectés par l’évolution. Après la mise en ligne de la 2.0, tous les membres de guilde seront temporairement retirés de leur guilde. Le chef de guilde restera dans la guilde et sera capable de réinviter 100 joueurs maximum dans la guilde. Même s’il y aura des règles pour éviter le papillonnage de guilde (guild hopping) à l’avenir, ces règles seront momentanément désactivées jusqu’à ce que les guildes puissent être stabilisées.

Bien que nous réalisions que certaines guildes ont bien plus que 100 joueurs, nous encourageons ces guildes à créer de multiples divisions de 100 joueurs qui travaillent ensemble dans les aspects « monde ouvert » du jeu.

Recruter plus d’alliés

Avec la mise à jour 2.0, recruter et promouvoir sa guilde devant la plus grande part de la communauté n’a jamais été aussi simple ! Les guildes peuvent maintenant choisir de faire leur promotion au sein de la fonction Recherche de guilde du jeu, et les chefs de guilde peuvent désormais voir et gérer les demandes d’adhésion de ceux qui sont intéressés.

Apres acquittement de menus frais, les guildes peuvent remplir un formulaire de recrutement qui indique leur intérêt et où elles peuvent laisser un message de 100 caractères maximum. Cette annonce de recrutement de guilde sera diffusée pendant 3 jours si vous payez 10 pièces d’or, ou 9 jours contre 20 pièces d’or.

Les aventuriers qui répondent à cette annonce de recrutement peuvent envoyer un court message qui ira dans la section « candidatures en attente » de la guilde. Les chefs de guilde peuvent alors passer en revue les candidatures et accepter celles qu’ils jugent adéquates, comme refuser celles qui ne font pas l’affaire. Toute guilde peut avoir jusqu’à 50 candidatures en attente à la fois, et vous pouvez avoir un maximum de 100 aventuriers par guilde.

Gravir les échelons

Avec de nouveaux alliés à vos côtés, les guildes ont désormais la possibilité de gagner de l’expérience et d’élever leur statut avec les tout nouveaux rangs de guilde. Chaque niveau offre des bonus passifs supplémentaires dont tous les membres de la guilde peuvent profiter, et gravir les niveaux déverrouille aussi de nouveaux objets à acheter dans la Boutique de prestige de guilde.

Les guildes gagnent de l’expérience en accomplissant des quêtes de guildes spéciales, lorsqu’un membre de la guilde monte en niveau entre 10 et 55, lorsque la guilde participe à des sièges, et lorsque la guilde est engagée dans une déclaration de Dominion (plus d’infos sur le Dominion plus bas !). Remporter des sièges et des Dominions offre plus d’expérience que les perdre.

Les guildes peuvent gagner les bonus suivants (basés sur les membres de l’Expédition du Cénacle) en augmentant de niveau :

    Niveau de guilde 1 : Énergie de Tahyang – augmente la vitesse de Ruée de 15%.
    Niveau de guilde 2 : Énergie d’Aranzeb – inclut le bonus d’Énergie de Tahyang et augmente le gain d’EXP de 7%.
    Niveau de guilde 3 : Énergie d’Ollo – inclut le bonus d’Énergie d’Aranzeb et augmente la fréquence d’obtention de butin de 7%.
    Niveau de guilde 4 : Énergie de Naïma – inclut le bonus d’Énergie d’Ollo et réduit le délai de récupération de Rappel de 15%, réduit le temps d’incantation de Rappel de 7%.
    Niveau de guilde 5 : Énergie d’Inoch – inclut le bonus d’Énergie de Naïma et augmente les points d’honneur de 250 sur le verdict du jury.
    Niveau de guilde 6 : Énergie de Lucius – inclut le bonus d’Énergie d’Inoch et augmente temporairement la vitesse de glisse en cas d’utilisation de capacités de planeur comme Nitropulsion ou Looping.
    Niveau de guilde 7 : Énergie de Kyprosa – inclut le bonus d’Énergie de Lucius et réduit le temps d’invocation des navires/véhicules de 20%.
    Niveau de guilde 8 : Énergie d’Eanna – inclut le bonus d’Énergie de Kyprosa et réduit la durée de Traumatisme de la résurrection de 1 minute.

Les points de prestige peuvent être dépensés dans la Boutique de prestige de guilde pour acheter des objets uniques, dont des Capes d’Éphérium, des Plumailleurs, des Fusées de guilde qui invoquent les membres de guilde à un endroit ciblé, la protection contre les déclarations de Dominion et des Écailles sélènes fraîches (d’ailleurs, le sertissage des écailles sélènes n’échoue jamais).

Conquérir ceux qui s’opposent à vous

Avec de tout nouveaux objets et bonus en main, il est temps de déclarer la guerre à vos ennemis grâce au Dominion de guilde.

Les Dominions sont des conflits sanctionnés qui ne sont pas interrompus par les gardes d’Erenor et qui peuvent se dérouler n’importe où, même dans les zones de paix. Seuls l’Île du mirage, les procès, les prisons, le Vallon des brumes et les arènes sont à l’abri de l’influence d’un Dominion de guilde.
Toute guilde au-dessus du niveau 3 peut déclarer la guerre à une autre guilde au-dessus du niveau 3 qui n’est pas protégée par l’état de protection contre le Dominion. Lorsque la guerre est déclarée, les deux camps deviendront des ennemis en rouge pendant une heure. Au terme de cette heure, la guilde avec le plus de victimes faites sera déclarée victorieuse. Si aucun des camps n’atteint les 10 victimes, la guerre est considérée comme « à égalité ». La guilde gagnante et la guilde perdante recevront toutes deux de l’expérience de guilde et des points de prestige, à la différence que la guilde gagnante en remportera plus.

Au cours du Dominion, aucune tâche de sang n’est générée et votre nombre des joueurs de la faction ennemie éliminés augmentera, mais vous ne pourrez pas gagner de points d’honneur en faisant des victimes. D’autre part, les guildes ne pourront pas accepter de nouveaux membres, les membres de guilde ne pourront pas quitter la guilde, et les victimes faites par les membres ajoutés aux guildes participantes juste avant la guerre ne compteront pas. Ces joueurs récemment intégrés seront également attaqués par les gardes dans les zones de paix s’ils commencent un combat, comme en temps normal.

Les Dominions peuvent être déclarés 3 fois maximum par jour contre la même guilde. Après la troisième guerre, la guilde recevra la « Protection de Dominion », qui la protège contre les déclarations de guerre ultérieures. La protection de Dominion se dissipe chaque nuit à minuit, heure du serveur.

La guerre a un coût, néanmoins, et déclarer un Dominion contre une autre guilde coûte de l’argent à la guilde assaillante.

    Le premier combat au cours d’une journée coûte 100 pièces d’or pour le lancer.
    Le deuxième combat coûte 500 pièces d’or.
    Le troisième combat coûte 2 500 pièces d’or.

Guidez votre guilde vers la gloire !

Ces systèmes mis en place pour les guildes ne sont qu’un aspect de tout le contenu inclus dans la mise à jour 2.0 : Éveil des héros. N’oubliez pas de consulter les nouvelles infos dans quelques semaines sur les nouveautés dans ArcheAge !

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Vendredi 4 septembre 2015  
 
Menez l'assaut avec les nouvelles tenues en plates

Revêtissez les Plates obscures du traître ou les Plates lumineuses du fidèle sur le champ de bataille et inspirez la peur droit dans le cœur de vos ennemis ! La tenue en Plates du traître est disponible en tant que butin rare trouvable dans le Coffre marqué par la bataille, tandis que la tenue blanche en Plates du fidèle est disponible contre 400 gages de fidélité.

Nouveaux objets de la Boutique

    Coffre marqué par la bataille

      Confère une chance rare d’obtenir la tenue en Plates du traître, un ensemble de plates gothiques noires. Disponible contre 420 crédits.

        Important

          La tenue en Plates du traître n’est pas échangeable.
          La tenue en Plates du traître peut avoir le casque porté ou enlevé via les Réglages d’apparence de personnage (icône de rouage à côté de la case costume).

    Paquet d’artisanat de septembre

      Contient 5 Compensations de travailleur et 5 Compensations de travailleur liées : 500. Disponible contre 1250 crédits.

        Important

          Limité à un par compte.

    Paquet de peluches de yata

      Contient trois maxi-peluches de yata ! Disponible contre 1560 crédits.

        Maxi-peluche de yata – disponible à l’unité contre 650 crédits.
        Maxi-peluche de Yata rayé – disponible à l’unité contre 650 crédits.
        Maxi-peluche de Yata noir – disponible à l’unité contre 650 crédits.

Ajout d’objets à obtenir contre des gages de fidélité

    Plates du fidèle – une tenue de type armure argentée et brillante que seuls les vertueux portent. Disponible contre 400 gages de fidélité.

Objets retirés de la Boutique

    Charme de renivellement rouge
    Charme de renivellement rouge supérieur
    Paquet de maxi-peluches de lion des neiges
    Maxi-peluche de Lion des neiges jaune
    Maxi-peluche de Lion des neiges blanc
    Maxi-peluche de Lion des neiges noir
    Méga-peluche de Daru à lunettes embuées
 
 


Mercredi 2 septembre 2015  
 
Plus que 2 jours pour faire un transfert !

Les transferts d’évolution touchent à leur fin le 5 septembre 2015 à 2h du matin, heure de Paris (soit le 4 septembre à 17h, heure du Pacifique). Assurez-vous d’envoyer votre demande de transfert avant la fermeture des inscriptions !

    Si participer à la fusion d’un serveur ne vous intéresse pas, veuillez vous inscrire pour un transfert unique et gratuit vers un serveur qui n’est pas concerné par l’évolution dans votre région. Nous accepterons les demandes de transfert sur la base du premier arrivé, premier servi jusqu’à 2h du matin ce samedi (heure de Paris).
    Une fois la période d’inscription fermée, tous les personnages que vous laissez sur les serveurs concernés par l’évolution seront affectés par la fusion des serveurs. Si vous souhaitez faire des demandes de transfert, soyez sûr(e) de les envoyer aujourd’hui !

Pour en savoir plus sur les transferts et pour faire une demande aujourd’hui, rendez-vous sur la page des transferts de serveur.

 
 

 

 


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