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Vendredi 31 octobre 2014  
 
Conquête d'Auroria - Châteaux, sièges et plus

La prochaine mise à jour Conquête d’Auroria propose quatre nouvelles zones – Marcala, Terres de la quiétude, Hildemar et Nuimari – aux plus habiles et plus préparées des guildes qui souhaitent en revendiquer les terres, ainsi que de nouveaux logements et châteaux, batailles de siège, recettes et plus encore.

Préparez-vous à cette mise à jour avec l’introduction suivante pour construire, conquérir et assiéger des châteaux, et organiser au mieux votre périple vers Auroria. À vous la gloire et la fortune !

À la conquête de nouvelles zones

Au fil de votre exploration d’Auroria, vous découvrirez des magnélithes d’archeum à Marcala, aux Terres de la quiétude, à Hildemar et à Nuimari. Pour conquérir une de ces quatre zones, les maîtres de guilde devront purifier une des magnélithes d’archeum de ces zones à l’aide d’un colis d’Archeum purifiant. La première magnélithe conquise dans chacune des zones confère à la guilde qui la revendique le titre de propriété de la zone toute entière, et à son chef le titre de seigneur. (Toutes les autres magnélithes de la zone seront alors désactivées.)

Les colis d’Archeum purifiant sont conçus à l’aide de lingots d’Anya et de cristaux d’archeum sanglants. Tandis que les cristaux peuvent être achetés directement auprès d’un marchand général, les lingots d’Anya sont formés à partir de galets d’Anya, que les joueurs peuvent extraire de veines d’Anya qui n’existent que sur le continent d’Auroria. Les guildes devront compter dans leurs rangs un mineur et un forgeron aux compétences avancées pour parachever le processus.

Une fois que la guilde prend le contrôle d’une zone, celle-ci peut y construire un château pour protéger sa magnélithe d’archeum de sièges initiés par d’autres guildes. Les plans des divers éléments composant un château, ainsi que leurs murs, portails et tours défensives peuvent être achetés sur l’Île du mirage.

Sièges : batailles massives de guildes

Régulièrement, des parchemins de siège de château de chaque zone conquise apparaîtront à l’Hôtel des ventes dans la catégorie « Parchemin : base de siège ». Le plus offrant peut utiliser le parchemin pour déclarer et commencer un siège, à tout moment, de la magnélithe d’Archeum de la zone, ou tout simplement l’échanger avec quelqu’un d’autre !

Pour remporter la victoire, les assaillants doivent transpercer toute fortification existante, détruire la magnélithe d’Archeum des défenseurs, puis convertir la magnélithe d’Archeum – sans être interrompus – pendant plusieurs minutes. Si les assaillants parviennent à détruire la magnélithe et à la convertir dans le temps imparti lors du siège, ils deviennent alors propriétaires de la zone, ainsi que de toute ruine éventuelle du château.

Toutes les propriétés à l’intérieur des limites du château déchu ne changent pas automatiquement de propriétaire, mais peuvent être détruites à volonté par les nouveaux détenteurs de la zone. En revanche, si les défenseurs parviennent à repousser un siège, le maître de guilde reçoit des pièces de seigneur qui pourront être utilisées pour acheter des objets de spécialité sur l’Île du mirage.

Nouveaux logements

Une fois qu’une fois a été conquise, de nouveaux cantons deviennent disponibles. Les cantons de la zone à proximité des magnélithes d’Archeum deviennent en général la propriété du propriétaire du château (et peuvent à tout moment être détruits par le seigneur de la zone). Aucune propriété HORS des limites du château ne peut être affectée ou endommagée par la guilde résidente ; en revanche, taxes et impôts supplémentaires peuvent être prélevés par le seigneur. Les propriétaires continuent de s’acquitter de taxes et d’impôts sous la forme d’attestations fiscales, et le seigneur de zone reçoit des paiements équivalents en or.

Outre la nouvelle chance offerte aux joueurs de s’installer sur des terres proches de celles de leurs alliés, la construction de propriétés sur Auroria présente plusieurs avantages. Chacune des régions d’Auroria propose deux types de climats (Hildemar, par exemple, est à la fois subarctique et tempéré), et élargit ainsi le champ de possibilités en matière agricole. De plus, certaine ressources comme l’eau minérale d’Auroria ne peuvent être trouvées que sur ce nouveau continent. Cette eau est nécessaire pour cultiver des Archeumiers, arbres prochainement disponibles à l’achat sur l’Île du mirage qui constituent une ressource fiable de bûches d’Archeum et d’Archeum précieux.

Et plus encore !

La voiture de ferme sera disponible à la construction et pourra transporter jusqu’à quatre colis ! Construire une voiture de ferme requiert un chariot de ferme complet, ainsi que des troncs en flammes – un autre matériau d’artisanat haut de gamme qui n’existe que sur le continent d’Auroria. Les armes d’Hasla pourront être améliorées en échange de marques passées et de poussière de Gilda supplémentaires, ce qui permettra aux joueurs les plus dévoués d’élever leur prouesse au combat vers de nouveaux sommets.

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Vendredi 31 octobre 2014  
 
ArcheAge Hallowtide Weekend Screenshot Contest

With our first in-game holiday comes our fourth ArcheAge competition: a screenshot contest! Ten skilled winners will each receive an ArcheAge Archeum Starter Pack.

ArcheAge Hallowtide Weekend Screenshot Contest

Capture a screenshot from ArcheAge based on one of the two categories below for a chance to win an Archeum Starter Pack.

Instructions

    Take a single ArcheAge screenshot that either A) captures the essence of Hallowtide using your character and/or the game’s environments or B) showcases your Hallowtide-themed house or farm.
    For the “Hallowtide Environment” Category: Screenshots where the main feature is another player’s house or farm are not permitted (if they’re off in the background and clearly not the focus, it’s okay).
    For the “Hallowtide House/Farm” Category: You must personally own the property you’re submitting a screenshot of, demonstrated with a second screenshot that shows both your character name and the property details pane (shown using F key at farm scarecrow or house plaque). Be sure to include this proof of ownership in the same post as your submission!
    To take a screenshot in ArcheAge, press F9. To remove the UI (before taking the screenshot), press F12. To activate Screenshot Mode, press CTRL+F12 (which will bring up the image shown below). Screenshots captured this way will appear in the following directory by default: C:\…\Documents\ArcheAge\ScreenShots
    The screenshot must be personally taken by you using the in-game screen capture tool and must be submitted in a digital format (ideally JPG).
    No image manipulation is permitted. We’re looking for raw screenshots with the UI turned off (see the image below for shortcuts).
    Your entry should be “safe for work” and will be disqualified or deleted if it is indecent in nature. As a rule of thumb: if you have to ask, it’s probably not permitted.
    Your entry cannot use content that is copyrighted or trademarked, including custom logos.
    One entry per person, regardless of category. Submitting more than one entry may disqualify you.
    Post your entry as an attachment or linked image on the official ArcheAge forums as a reply to this thread.
    Click here for the official ArcheAge Hallowtide Weekend Screenshot Contest rules.

Prizes

    Contest entries will be judged for their adherence to the Hallowtide theme and contest guidelines by Trion Worlds’ Producer Victoria “FireCait” Voss, Associate Producer Amanda “Amary” Fry, and Senior Community Relations Manager Evan “Scapes” Berman. The judges will choose five winning contest entries in each category.
    The ten cumulative winners will each receive an Archeum Starter Pack.

Duration

    This contest starts Friday, October 31 and ends Monday, November 3 at 11:59 PM PDT (GMT-7), at which point we will no longer accept contest entries.
    The contest results will be published about a week after the end of the contest.

Good luck and have fun!

http://www.archeagegame.com/wp-content/uploads/2014/08/ArcheAge_Screenshot_Mode.jpg

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Mardi 21 octobre 2014  
 
Hallowtide has Arrived!

The harvest season is upon us and with it comes ArcheAge’s first in-game holiday event: Hallowtide! This Halloween-themed festival will be held from October 21 to November 4 when the Conquest of Auroria begins.

To set the mood, Austera and Ezna, the two major port cities of Erenor, have been decked out in the colors and sights of the season with jack-o-lanterns, pumpkin balloons, party tables, tombstones, and more. Adventurers will also discover Large Pumpkin Lanterns appearing for a short time on Halloween in central locations of both port cities. These decorations will be announced when they appear and will grant a unique holiday buff.

Want to help with the festivities? The Daru are in need of more pumpkins to decorate the event! Complete the Hallowtide Preparations daily quest to earn a Hallowtide Goodie Bag with a random selection of consumables and special event candies such as Greedy Goblin Gummies, Frankenflavor Jawbreakers, and Marshmallow Sugar Pumpkins. We also have Hallowtide cosmetic items for you and your home coming to the Marketplace, so keep your eyes peeled.

Enjoy Hallowtide, adventurers!

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Lundi 20 octobre 2014  
 
ArcheAge Version 1.2 Build 4.13 - Patch Notes

Hallowtide

    The fall seasonal event Hallowtide begins October 21 and lasts until the Conquest of Auroria launch.
    An article with full details will be posted to announce this event.

Gameplay

    The maximum distance to place property has been significantly reduced.
    Fixed incorrect housing zone text on the map.

Interface

    This update introduces a potential fix for chat lines that exceed maximum length.
    This update introduces a potential fix for non-jurors and non-defendants speaking in Trial chat.
    Fixed incorrect salon text that was showing in German.

Notes

    This update is less than 150 MB and will be available for download via Glyph during the announced EU and NA server outages. Please visit our Server Status forum for details.
    For the latest developments, be sure to visit our Launch FAQ and Known Issues threads.
 
 


Jeudi 16 octobre 2014  
 
Conquête d'Auroria – Prochainement !

Last Chance at Carrot Dash and Bloodclaw Ursun

Deux mille ans avant notre époque, les habitants d’Auroria durent fuir leur terre d’origine suite à une guerre cataclysmique. Aujourd’hui, vous êtes celui ou celle qui battra la marche de leur glorieux retour.

La mise à jour Conquête d’Auroria vous ouvre les portes d’une contrée surréelle qui promet d’innombrables chances à saisir autant que d’impitoyables périls nouveaux. Préparez-vous à explorer un nouveau continent, un nouveau donjon, des sièges et tellement plus – tout ceci prévu pour un lancement le 4 novembre !

Construire et conquérir

Six nouvelles zones seront ouvertes au lancement d’Auroria et quatre seront disponibles pour que les guildes puissent les revendiquer et les gouverner derrière les remparts de leurs châteaux bâtis par les joueurs. 30 % d’espace résidentiel supplémentaire seront mis en place pour les joueurs dans ces quatre zones.

Pour s’arroger l’une des nouvelles zones, le maître de guilde doit purifier sa Magnélithe d’archeum à l’aide d’un colis d’Archeum purifiant. Cette purification lui attribue le titre de seigneur ainsi que le pouvoir sur la zone. La guilde du seigneur peut dès lors ériger un château qui conservera la Magnélithe dans son enceinte afin de la protéger des usurpateurs (les plans pour les différentes parties d’un château sont en vente sur l’Île du mirage). Chaque seigneur collecte les impôts sur les propriétés sous forme d’or payé par tous les individus qui s’installent dans sa zone seigneuriale, et il peut également détruire toute habitation située au sein des murs de son château.

Une déclaration de siège pour chacune des zones apparaîtra régulièrement à l’hôtel des ventes, et le plus offrant remportera le droit d’assiéger la Magnélithe de la zone concernée à un moment spécifique. En cas de victoire, l’assaillant prendra le titre de seigneur, recevra tous les pouvoirs qui s’y rattachent et deviendra le nouveau propriétaire du château de la zone (ou de ce qu’il en reste !).

Nouveau donjon, véhicules et plus

    Serpentis, donjon end-game pour groupe de 10 joueurs, sera explorable dès l’ouverture d’Auroria – même si seuls les aventuriers les plus braves et puissants peuvent raisonnablement envisager parcourir ces lieux !
    De nouveaux ennemis élites et des boss en monde ouvert sortiront de leurs repaires pour mettre au défi les âmes intrépides et avides de récompenses uniques.
    Le plan de construction de la Voiture de ferme sera rendu disponible ! Double amélioration par rapport au Chariot de ferme, ce véhicule peut transporter 4 colis au total pour optimiser les flux commerciaux.
    Enfin, le Sous-marin pisciforme sera en vente. Faites-en l’acquisition et immergez-vous dans une nouvelle ère d’exploration sous-marine !

Une voie pour rentrer chez nous

Jadis, douze aventuriers découvrirent le Jardin, source de toute magie dans le monde d’Erenor. Ils y furent pourvus de pouvoirs extraordinaires, certains d’entre eux devinrent des héros de légende à la force et à la magie immenses, tandis que les autres furent transcendés en dieux. Une telle puissance n’est pas sans contrepartie, et les conséquences sur leurs esprits, leurs rivalités et leurs cœurs finirent par scinder ces amis en factions adversaires. Ce fut à ce moment que Kyrios, le dieu de la destruction, mena son Armée pourpre dans une conquête sanglante du continent entier d’Auroria.

Devant l’incapacité d’arrêter l’avancée de l’Armée pourpre, une alliance de dieux et de héros se forma afin de s’opposer à leur ancien ami. Trois héros, Aranzeb, Tahyang et Melisara, attirèrent Kyrios dans le Jardin et sacrifièrent leurs vies pour le garder prisonnier à l’intérieur. Au même instant, Nui, la déesse de la mort et de l’au-delà, offrit son existence pour ouvrir un portail magique par lequel le peuple d’Auroria put fuir la destruction de leur terre. L’entrée du Jardin était alors scellée, retenant ainsi Kyrios. Néanmoins, son lien vital avec sa magie désormais coupé, Auroria ne devint qu’une vaste étendue stérile et aride.

Aujourd’hui, 2 000 ans plus tard, les peuples exilés d’Auroria ont découvert un moyen de restaurer la magie du continent avec de l’archeum. L’heure de reprendre leurs terres ancestrales approche à grands pas pour les Nuiens, les Haranis, les Firrans et les Elfes !

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Jeudi 16 octobre 2014  
 
Last Chance at Carrot Dash and Bloodclaw Ursun

Last Chance at Carrot Dash and Bloodclaw Ursun

If you haven’t gotten your Carrot Dash donkey mount or Bloodclaw Ursun bear battle pet, now is the time! These two highly sought-after rare chest drops will be leaving the Marketplace this coming Tuesday, October 21 to make room for new items.

In place of the Archeum Supply Crate and Carrot Dash, a mount of a different stripe will be available as a rare drop on Tuesday. The Striped Supply Crate will have a chance to contain a Racing Zebra, a fast mount with mounted arrow shot, rear kick, charge, and leap abilities, combining the best elements of horses and elks.

The Bloodbound Housewarming Gift with its rare drop of the Bloodclaw Ursun will be replaced by something a little more sinister and seasonal…

Be sure to stock up on Credits if you’re stocking up on these soon-to-be retired chests!

See you in ArcheAge!

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Mercredi 8 octobre 2014  
 
ArcheAge Version 1.2 Build 4.12 - Patch Notes

Gameplay

    A quest item that could be exploited to spawn numbers of NPCs in non-combat areas has been fixed.

Notes

    This update is less than 150 MB and will be available for download via Glyph during the announced EU and NA server outages. Please visit our Server Status forum for details.
    For the latest developments, be sure to visit our Launch FAQ and Known Issues threads.
 
 


Jeudi 2 octobre 2014  
 
New Summer Costumes on the Marketplace

Summer may be ending in our world but things are just heating up in the world of Erenor!

ArcheAge’s first set of new costumes have arrived and they’re made for fun in the sun. Bikinis, swimshorts, tank tops, and flip-flops all in flashy colors are now available for you to show off on the shore. Looking for something a little more reserved afterwards? Put on your fedora or straw hat, button up a new button-up shirt, and pull on some custom-fit jeans and comfortable sneakers.

If that wasn’t enough, the Limited Edition Housewarming Gift chest has also been updated with rare chance at a new battle pet, the Arctic Kitsu! Pick up some Credits and get ready to make a splash.

See you in ArcheAge!

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Jeudi 2 octobre 2014  
 
ArcheAge Updating to Version 1.2 Build 4.11

Gameplay

    Chatting in the Faction, Shout, Trade, Need Party, and Nation chat channels is now restricted to characters that are level 15 and higher.
    The Kraken has toughened its tentacles and now can only be damaged by siege weapons (including ship cannons). Prepare for a harder encounter with the terror of the deep, adventurers!
    Healer weapons have been added to quest rewards.
    Healer weapons have been added to Hasla weapons, redeemable using [Faded Compassion Token]s.
    Warehouses can now be expanded to a maximum of 130 slots.

Interface

    Only active trial participants may speak in Trial chat.
    Some mount icons have been updated to differentiate them.
    Added a space between the colon and text in whispers for better legibility.

Upcoming

    The [Seal-Point Sabrefang] battle pet is refusing to grow up and become an adult sabrefang. XLGAMES is teaching it that all little battle pets need to grow up some day. Be sure to hold onto your [Seal-Point Sabrefang], it’s being fixed!

This update is about 150 MB and will be available for download via Glyph during the announced EU and NA server outages. Please visit our Server Status forum for details.

For the latest developments, be sure to visit our Launch FAQ and Known Issues threads.

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Jeudi 2 octobre 2014  
 
ArcheAge Launch Update #3 - Two Million, Fast Entry, and a Bright Future of Updates

Hi, everyone! Quick update for you today on the top things that we’ve been up to since our last posting.

A Massive New Age

We’ve discussed the tremendous amount of interest that ArcheAge has gotten in recent weeks and we’re happy to put a number on that for you today. ArcheAge recently hit a very important milestone: there are officially now over two million of you registered with the game! Know that we’re not resting to celebrate, we’re all still here, hard at work seven days a week to help this rapidly-growing world be the best experience it possibly can be.

Servers

As many of you already know, with the addition of the new EU servers a week ago, bringing the total to 21 live servers, we’ve gotten server queuing for our European friends into a much better place with the majority of logins now being either instant or in a handful of minutes. As we did in North America, we’ve temporarily paused character creation on the original servers and we’ve already begun lifting those blocks as the populations have been evening out. We’re keeping an eye out for when the right time will be to remove the rest of the creation blocks, while keeping an optimal entry experience for everyone.

Bots-N-Spam

I’ve gotten a few questions from friends the last couple days: “Hey, did you guys do something about the bots?!” Happy to confirm that yes, we have. As many of you had correctly expected, we were holding back on some of it until we got enough data to act at once. I’m happy to announce we’ve booted out over six figures worth of bad actors from the game and have started up new processes that are aimed at keeping their reentry as difficult as possible. (Yes, that two million number up there does have these folks subtracted from it already.) We’ll continue to tune this over the coming weeks, while ramping it up to catch even more hackers and we’re tremendously grateful for your patience and your reports. Please do keep it up!

On spam, we just got a delivery that will soon help our temporary anti-spam system be able to react a lot faster. It catches some in minutes or less, but not all. We’re working on getting this more reliable version up and ready for you before the weekend. Even though what’s in place right now is an interim solution, we still want it to be able to react as rapidly as possible and we continue putting a lot of effort into making that a reality.

Meanwhile, the permanent answer lies in our smarter, learning anti-spam system. It specializes in outright blocking the kinds of spam frequent in western MMOs before you even see it. This system is in XLGAMES’ hands and they’re integrating it into the game for us right now. We’ll let you know when we get the delivery that includes this system.

And Whats Next?

Stay tuned later tonight to check out the patch notes for this week’s update in which you’ll be able to find out about even more preventative spam measures being put into place as well as gameplay, interface, and Marketplace updates.

There’ve been lots of questions about Auroria lately. We’re working on the best time to release Auroria and all of the gameplay and recipes that come along with that content. Our goal right now is to have it arrive in a handful of weeks and we’ll be keeping you updated as the date solidifies.

At the same time the above has all been going on, we’ve also been here behind the scenes planning out the next year of live updates and holiday events! XLGAMES’ team and ours have been working hard together on some great, new collaborative things that we hope you’ll enjoy. Expect new fun for Halloween, a fall harvest festival, and beyond.

Once again, we’re humbled by all of the interest and ever-grateful for your choice to spend time in ArcheAge!

- Scott -

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